//

Geluidskwaliteit iTunes tov Mediaplayer

Geluidskwaliteit iTunes tov Mediaplayer discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik constateer dat de kwaliteit van de afgespeelde muziek via iTunes beduidend anders klinkt dan via de Mediaplayer. Uiteraard heb ik alle equalizer instellingen neutraal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-10, 18:27
ghtvannoort ghtvannoort is offline
• iOS 9.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 5
Standaard Geluidskwaliteit iTunes tov Mediaplayer

Ik constateer dat de kwaliteit van de afgespeelde muziek via iTunes beduidend anders klinkt dan via de Mediaplayer. Uiteraard heb ik alle equalizer instellingen neutraal gezet. Ik speel af op mijn laptop met JBL luidsprekerset incl. lage tonen speaker. Niet echt top, maar beter dan menig gewone laptop. Het is duidelijk hoorbaarder dat via de mediaplayer het geluid helderder klinkt. Via iTunes klinkt het allemaal wat vlakker en neutraler. Ik ben er nog niet uit wat beter is. Maar ik vind het raar dat er verschil in zit. Alsof iTunes een andere Codec gebruikt dan Mediaplayer. In windows 7 is overigens makkelijk te vergelijken door de geluidsmixer waarin je de twee muziek stromen onafhankelijk van elkaar kunt regelen in volumes. Met dezelfde Single kun je dan mooi vergelijken. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wil hij of zij deze ervaringen delen dan ..........

Gr. Gerbrand
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-12, 17:04
Iphone4lover Iphone4lover is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 14
Standaard Ik merk hetzelfde

Ik zoek me helemaal rot maar kan alleen maar posts vinden waarbij men je adviseert andere oordopjes aan te schaffen. Ik denk zoals jij zegt dat ook de software van apple ons een beetje in de steek laat. Mijn mp3 spelertje van 30 euro heeft veel beter geluid dan mijn dure iphone 4. Ik heb de oordopjes van mijn mp3 speler in de iphone gestopt. Het geluid is wel al beter maar absoluut niet vergelijkbaar met de baspower van de mp3 player. Ben nu een andere app aan het zoeken die misschien andere codecs gebruikt voor voller geluid. Tip wil je echt goed geluid op je laptop of desktop? Zorg dan dat je Jet Audio Plus installeert. Velen malen beter dan windowsmediaplayer.
  #3  
Oud 06-01-12, 17:14
RobinM RobinM is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Oarns in Oaveriessel
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghtvannoort Bekijk bericht
Ik constateer dat de kwaliteit van de afgespeelde muziek via iTunes beduidend anders klinkt dan via de Mediaplayer. Uiteraard heb ik alle equalizer instellingen neutraal gezet. Ik speel af op mijn laptop met JBL luidsprekerset incl. lage tonen speaker. Niet echt top, maar beter dan menig gewone laptop. Het is duidelijk hoorbaarder dat via de mediaplayer het geluid helderder klinkt. Via iTunes klinkt het allemaal wat vlakker en neutraler. Ik ben er nog niet uit wat beter is. Maar ik vind het raar dat er verschil in zit. Alsof iTunes een andere Codec gebruikt dan Mediaplayer. In windows 7 is overigens makkelijk te vergelijken door de geluidsmixer waarin je de twee muziek stromen onafhankelijk van elkaar kunt regelen in volumes. Met dezelfde Single kun je dan mooi vergelijken. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wil hij of zij deze ervaringen delen dan ..........

Gr. Gerbrand
Echt alle instellingen nagekeken? WMP heeft namelijk standaard heel wat equalizer's
aanstaan. WMP heeft ook speciale profielen die door Windows zelf zijn gemaakt om "zogenaamd de audiokwaliteit te verbeteren" wat feitelijk dus berust op clipping. Daarom klinkt in WMP het waarschijnlijk "beter", door die brakke softwarematige equalizers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone4lover Bekijk bericht
Ik zoek me helemaal rot maar kan alleen maar posts vinden waarbij men je adviseert andere oordopjes aan te schaffen. Ik denk zoals jij zegt dat ook de software van apple ons een beetje in de steek laat. Mijn mp3 spelertje van 30 euro heeft veel beter geluid dan mijn dure iphone 4. Ik heb de oordopjes van mijn mp3 speler in de iphone gestopt. Het geluid is wel al beter maar absoluut niet vergelijkbaar met de baspower van de mp3 player. Ben nu een andere app aan het zoeken die misschien andere codecs gebruikt voor voller geluid. Tip wil je echt goed geluid op je laptop of desktop? Zorg dan dat je Jet Audio Plus installeert. Velen malen beter dan windowsmediaplayer.
Of het geluid equalizen, waar het geluid in principe alleen maar slechter word of nieuwe oordopjes kopen, en dan het beste in-ears. Die hebben een betere bassrespons en gaan lager qua hZ.
  #4  
Oud 06-01-12, 17:31
Iphone4lover Iphone4lover is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 14
Standaard

Thanks voor de tip, wel slecht dat Apple zo'n slechte oordopjes erbij levert. Past niet echt bij het imago.
  #5  
Oud 06-01-12, 17:34
RobinM RobinM is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Oarns in Oaveriessel
Berichten: 43
Standaard

Apple levert inderdaad slechte oordopjes erbij ja. Had wel iets meer verwacht bij zo'n duur apparaat imo. Gelukkig is er qua oordopjes nog genoeg andere keus.
  #6  
Oud 06-01-12, 17:42
Iphone4lover Iphone4lover is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 14
Standaard Check dit eens

How to set custom equalizer settings on the iPhone and iPod Touch
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchroniseren - afwijkende ruimte iTunes tov iPhone Svatje iTunes 0 15-11-10 22:32
Is er een alternative Mediaplayer? Pl4y0r iPhone Apps 1 07-10-09 22:16
slechte ontvangst 3GS tov 3G on7stv iPhone algemeen 2 28-06-09 12:32
RIM tov IPHONE mobwoman iPhone algemeen 25 31-03-09 13:55
MediaPlayer Iphone aanpassing croiman iPhone algemeen 0 22-01-08 17:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.