iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Reservekopie maken mislukt (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/62361-reservekopie-maken-mislukt.html)

hadoz 22-06-10 21:28

1 Bijlage(n)
Ik wil voor de update een reservekopie maken van m'n iPhone.
Dan krijg ik als foutmelding:
iTunes kan geen reservekopie maken van ....,
omdat het maken van de reservekopie is mislukt


Dit is dus een foutmelding waar ik niets mee kan.
Als ik hierop zoek, kan ik geen oplossing vinden.

Iemand een relevante tip of link?

Alvast bedankt

Hans

Het eergisteren de nieuwste iTunes er op gezet. Is dat de oorzaak?

*Qwerty* 23-06-10 09:24

1 Bijlage(n)
Ik krijg de melding dat de reservekopie niet opgeslagen kan worden op de computer, kan dus ook niet verder.

Ook ik ben al aan het zoeken geweest, kan geen berichten hier op het forum vinden voor deze melding.

Iemand die kan helpen?????

Je zou me heel blij maken!

Yalcin78 23-06-10 14:35

Ik heb het zelfde probleem, dat de reservekopie niet opgeslagen kan worden op de computer waardoor ik het nieuwe versie iOS 4.0 niet kan uitvoeren.

iemand enige idee om dit op te lossen ?

gertmeppelink 23-06-10 15:09

Hoi Yalcin.

Ik heb ook van alles geprobeerd, ben nu 48 uur bezig, en ga ermee stoppen..
:mad:
Dan maar geen OS4...:mad:

Ik kom er verder niet uit:
* Iphone reset;
* Itunes opnieuw installeren;
* Bij de reserve kopie blijft de software hangen.. BUGG???

Bij de Apple helpdesk sturen ze je door naar je telefoon provider...
Echte service dus..:d

Nog iemand een oplossing?

Veendam 23-06-10 17:17

Géén problemen met synchroniseren / updaten van mijn 3G. Oké, hij heeft bijna 6 uur aan de pc gehangen, maar ik ben niets kwijt!

*Qwerty* 23-06-10 18:07

Hier nog steeds niet gelukt, blijf de melding krijgen dat er geen reservekopie gemaakt kan worden omdat hij niet opgeslagen kan worden op de computer.
Weet niet meer wat ik nou nog kan doen, mocht er nog iemand suggesties hebben graag!

Yalcin78 23-06-10 22:31

Dag Gert, ik ga eens proberen op een andere computer, het kan namelijk zijn dat de Bugg in mijn eigen computer zit. Wordt vervolgd.

gertmeppelink 24-06-10 06:14

Goedemorgen!
Ik heb m de hele nacht aan laten staan, en het update balkje was vanmorgen niet verder dan 10%.!
schiet niets op, en is ook niet normaal..
Dus kon geen os4 updaten..

Een andere pc ook maar eens proberen???

Thankx

Yalcin78 24-06-10 09:15

Dames en heren, het is mij gelukt :)

Gewoon op een andere computer uitvoeren.
Laatste versie Itunes (9.2) downloaden en installeren, vervolgens firmware iOS 4.0 downloaden en installeren met de Iphone er aan gekoppeld.
Op een gegeven moment krijg je een vraag van bestanden over kopieren naar Itunes, omdat dit comp. niet jouw app's heeft in zijn data. Nou ik heb het niet gedaan, denk ook niet dat het nodig is zolang je zelf maar op je eigen comp. een laatst synchr. hebt uitgevoerd als back up.
De rest gaat van zelf, totale duur nog geen 30 min.

Succes :cool:

gertmeppelink 24-06-10 20:33

Hoi Yalcin.

Ik heb de iphone nu aan de netbook hangen, maar gaat niets verbeteren..
Itunes download eerst de os4, en gaat daarna een reserve copie maken..
Daar is ie nu nog steeds mee bezig..
* Ik vindt het niet normaal, dat je een 2e pc moet intalleren;
* Ik vindt het veel te lang duren......
Ik laat m vanacht nogmaals lopen, maar heb er geen vertrouwen in...
:mad::mad::mad::mad::mad:

Gert

Yalcin78 24-06-10 21:06

Hoi Gert, je moet geen reservekopie maken op een ander comp. itunes zal er om vragen, maar niet doen ! ik heb het ook niet gedaan, vervolgens heb ik thuis op mijn eigen laptop gesync. duurde effe kreeg ook fout melding van reservekopie mislukt etc. Maar toen ik ging kijken naar info van mijn itunes stond dit op 4.0

gertmeppelink 25-06-10 07:28

Hoi Yalcin.

Ik heb de iphone vannacht op de notebook aangesloten, en het leek niet te lukken..
Echter vanmorgen stond OS4 er op, en stond de iphone in de noodoproep stand..
:)

Hierna aangesloten op de standaard computer, en configureren als nieuwe iphone, en hierna de sync uitgevoerd....

Het gaat nu waarschijnlijk wel lukken..

Wel vindt ik het raar, en is het volgens mij een apple bugg....

Bedankt voor je informatie..

Gert

halderman 21-09-10 08:05

Citaat: k wil voor de update een Reservekopie">reservekopie maken van m'n iPhone.
Dan krijg ik als foutmelding:
iTunes kan geen reservekopie maken van ....,
omdat het maken van de reservekopie is mislukt

Hadoz,
Is jouw probleem opgelost? Zoja, zou je het met mij willen delen. Zit er nog steeds mee.
Oorzaak de laatste versie van iTunes gedownload. Daarna kan ik geen reservekopie meer maken. Alvast bedankt Hans

hadoz 21-09-10 09:03

afronding
 
Na alles geprobeerd te hebben afgelopen weekend toch maar de stap gewaagd een totale reset te doen. dacht dat ik alles netjes uitgekopieerd had - bleek ik de foto's vergeten te zijn.
nu mijn iphone weer "maagdelijk" was, was het een fluitje van een cent. maar terugzetten van een oude backup was ook niet (meer?) mogelijk.
Ik denk dat ik het minst slechte gekozen heb, maar echt tevreden ben ik niet.
maar hij is nu weer up to date....

halderman 21-09-10 09:54

Bedankt voor je snelle reactie. Kan je nu wel weer een reservekopie maken? krijg sterk de indruk dat het aan de nieuwste versie van iTunes ligt. Had ik hem maar nooit geinstalleerd. Om nou hetzelfde te gaan doen als jij, alles eraf halen lijkt me ook geen ideale oplossing. Hoop dat er iemand zich meldt, hoe dit probleem op te lossen.

hadoz 21-09-10 16:57

Ja, alles is nu weer goed (voor zolang het duurt???) met betrekking tot het maken van de backup voor het synchroniseren.
Op een gegeven moment ben je door je mogelijkheden heen en ik wilde updaten. Verder kon ik helemaal geen reservekopie meer maken - niet alleen voor het updaten.
draai nu ook de nieuwste itunes en geen centje pijn
(afkloppen)

Hunter050 27-06-11 12:42

Ook ik word op mijn 3 GS nu geconfronteerd met de melding: "iTunes kan geen reservekopie maken van de Iphone omdat het maken van de reservekopie is mislukt". Uit bovenstaande reacties kan ik niet goed opmaken, hoe deze leek dit probleem (met slechts 1 laptop) kan oplossen. Wie kan mij in deze (graag simpel) instrueren?? Bijv. dank.

Niiphone4 31-07-15 09:35

Dit moet toch zonder laptop ook lukken lijkt mij, maar ook ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met Iphone 4, en overigens genoeg ruimte voor een back up.

Guest-20180925190238 31-07-15 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niiphone4 (Bericht 1002704)
Dit moet toch zonder laptop ook lukken lijkt mij...

In 2010 en 2011 niet (lijkt mij). :rolleyes:

Niiphone4 31-07-15 09:40

Oke, maar zoals je leest heb ik nu hetzelfde probleem dat een reservekopie maken mislukt.
Tot op heden kan ik nergens iets vinden hoe dit op te lossen, wellicht weet jij een oplossing, of iemand anders?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.