//

Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade

Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, na update van mijn 3GS met OS4 en ITunes 9.2 op PC krijg ik de agenda sync met Outlook 2007 niet meer werkend. Na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-10, 15:36
ejong ejong is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Thumbs down Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade

Hi, na update van mijn 3GS met OS4 en ITunes 9.2 op PC krijg ik de agenda sync met Outlook 2007 niet meer werkend. Na langdurige sync verschijnt er niets in mijn Iphone. Apps, Contacten en notities sync werkt wel.

Volgens mij alles goed geinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en opnieuw..., agenda blijft leeg. Opnieuw hersteld en hersteld, geinstalleerd...enfin lijkt wel of we met microsoft in de weer zijn

Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-10, 21:57
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Smile Exchange sync werkt niet.

Ik heb ongeveer eenzelfde probleem gehad.
Met setup is (multiple Exchange accounts);
Exchange 2007
Exchange 2010
Outlook 2003 tot 2010
iTunes 9.2 met Belgische iPhone 3GS 3.1.2 met jailbreak geupdate naar 4.0

Het enige wat ik niet aan de praat kreeg na de ios 4 update was mijn exchange calendar onder Exchange 2007.

Ik heb van alles geprobeerd. Accounts verwijdert, met alleen 1 account gesynced. Wi-Fi sync, Push, handmatig, 3G sync.

Maar nog steeds geen agenda items terwijl mijn Contacts en emails wel gewoon werkte. Het draaiende zonnetje dat aangeeft dat er data heen en weer gaat in de statusbalk van de iphone bleef maar draaien maar er gebeurde nooit iets in de agenda.

Uiteindelijk na drie dagen en overleg met de Exchange beheerder heb ik binnen Exchange gekeken naar de hoeveelheid agenda items.

Aangezien ik mijn agenda al vele jaren gebruik op Exchange stond daar dus een heleboel historie in. Uiteindelijk bleken er (zet outlook op lijstweergave) dat er (zie statusbalk onder binnen Outlook) dat ik meer dan 20.000 agendaitems had staan.

Ik heb toen alle afspraken die eindigden voor mei 2010 verwijderd en hield toen een kleine 500 agendaitems over.

Na het verwijderen hoorde ik al gelijk geluid uit de iPhone komen en jawel, hij was zijn agenda aan het syncen.

Het blijkt dus dat, ook al stel je je iPhone in dat hij geen oude afspraken hoeft te syncen, de iPhone daar toch last van heeft.

Verwijderen doe je door lijstweergave te kiezen van ALLE items waarna je selectief kan gaan uitwissen. Ik heb voor de zekerheid twee PST backupfiles gemaakt van mijn agenda, maar die bleken gelukkig niet nodig te zijn. Daarna heb ik nog met de LBE toolbox (googlen svp) alle dubbele items verwijderd waarna ik nog maar 477 items overhield en een werkende exchange koppeling.
Mijn conclusie; Apple exchange sync heeft problemen met grote aantallen items (zeker als ze in 1 keer worden gesynced).


Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg outlook.jpg‎ (85,0 KB, 336x gelezen)

Laatst gewijzigd door gkho; 24-06-10 om 22:01.
  #3  
Oud 25-06-10, 11:26
ejong ejong is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Hi ghko, bedankt voor je snelle uitleg. Helaas werkt dit niet. Ik had 8000 afspraken in Outlook, waarvan ik er 7800 nu gearchived hebt. Sync werkt nog steeds niet. Nog meer suggesties?
  #4  
Oud 25-06-10, 18:45
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Misschien alleen even kijken of er geen (grote) attachments in de afspraken staan.....
  #5  
Oud 02-07-10, 11:54
ItsIRonald ItsIRonald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

zijn er meer mensen met het zelfde probleem?

Heb een week geleden kort na elkaar OS4 en Office 2010 geïnstalleerd (beiden legaal en volgens het boekje), kom er echter nu pas achter dat agenda items niet gesynchroniseerd worden (contacten, mail en notities WEL!!).

Ik heb ondertussen oude mail gearchiveerd en nieuw profiel geïnstalleerd (iOS 4: Exchange Mail, Contacts, or Calendars may not sync after update) maar tot nu toe nog zonder resultaat.

iTunes 9.2.0.61, geeft tijdens syncen overigens wel aan bezg te zijn met het syncen van de agenda.... maar resultaat is nul. Krijg verder geen foutmeldingen of andere waarschuwingen.

Ik gebruik een 3GS, en WINXP PC, met Outlook 2010.
voor upgrade naar OS4 en Office 2010 werkte eea perfect.

Hoor graag als er iemand een oplossing heeft voor dit vervelende probleem.
  #6  
Oud 02-07-10, 12:42
ejong ejong is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

hi, bij mij werkt de agenda sync weer. Wellicht het volgende even checken: Mijn Outlook is engels talig! Dus calender is GEEN "AGENDA"(Nederlands talige Itunes en enige keuze in Agenda synchroniseren..)). Ik heb Itunes volledig ge-deinstalleerd en toen opnieuw in engels geinstalleerd,CALENDER gevinkt en daarna werkte de calendar sync. Toeval?
  #7  
Oud 02-07-10, 13:00
ItsIRonald ItsIRonald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Lightbulb

Hmm, merkwaardig.

Gebruik idd ook Engelse Office en NL iTunes. Hoewel in mijn iTunes wel de "Calender" (engels dus) zichtbaar is, wellicht toch een goed idee om te proberen.
  #8  
Oud 02-07-10, 13:38
ItsIRonald ItsIRonald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Helaas heeft ook een nieuwe installatie van iTunes (UK) geen effect.
Agenda, wordt nog altijd niet gesynchroiserd. (overige outlook items wel)
  #9  
Oud 02-07-10, 14:10
Emile5213 Emile5213 is offline
• iOS 6.0
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Bij mij kwamen na de update naar IOS4 repterende afspraken terug uit lang vervlogen tijden (die dus eigenlijk niet meer actueel waren 1988 e.d.). Ook waren op de hele dag gemarkeerde afspraken niet meer op de juiste plek, soms nu over twee dagen zichtbaar.
Heb de .pst gebackupped en opnieuw geplaatst (Office 2007, Windows 7 pro) om daarna wat te kunnen experimenteren met behoud van de status zoals die was na het probleem. Opnieuw gesynct. Iphone hersteld en opnieuw gesyncd. Het probleem verdween niet.
Ik ben maar begonnen de afspraken in de jaren terug te zoeken en ze te deleten. Dat schoot niet op, maar ik vond het wel belangrijk.
Probleem was alleen de agenda, notities, mails e.d. geen probleem.
Tot mijn verbazing na enkele dagen en syncen. Probleem verdwenen! Geen idee wat er gebeurd is en wat de oplossing is. Maar dat er iets fout ging is wel duidelijk.
Ook geen meldingen gezien van een update van office en of IOS4.
Wellicht is het aan te raden om alvorens te updaten naar IOS4 eerst je .pst file te saven zodat als er iets mis gaat je nog iets achter de hand hebt.
  #10  
Oud 03-07-10, 19:17
HondaCivic HondaCivic is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Vandaag heb ik deze problemen hier ook opgemerkt..

Iemand al een oplossing?
  #11  
Oud 07-07-10, 00:23
Woodie010 Woodie010 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade

Sync werkte bij mij ook niet na update. Dat bleek na wat zoeken gewoon een vinkje te zijn in Itunes. Bij Itunes selecteer je je Iphone en kies de map info. Daar zie je contactpersonen en agenda(s). Gewoon aanvinken en de sync stappen doorlopen. Je kunt dan de diverse data nog samenvoegen ofzo. Gewoon kiezen wat je wilt.
  #12  
Oud 09-07-10, 10:01
ItsIRonald ItsIRonald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Oplossing gevonden!!!

Ik heb mijn calander ge-archived. Van meer dan 2.000 items terug naar minder dan 500. (bij 1.034 items bleef probleem bestaan). Heb uiteindelijk alle afspraken van voor de huidige maand naar archief laten verplaatsen. niet ideaal, maar in elk geval weer in sync met m'n telefoon.

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

ps: aantal calender items kun je makkelijk zien, wanneer je kiest voor lijst weergave.
  #13  
Oud 14-07-10, 22:39
Nico Pieter Nico Pieter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 40
Standaard

Ook ik heb het zelfde probleem met de iPhone van mijn vrouw. Na de update naar iOS4 geen synchronisatie met de outlook agenda. Daarvoor ging het prima. Het vreemde is dat ik (met een eens gelijke Iphone en laptop en outlook) geen problemen heb.
Ik heb reeds alles opnieuw geinstalleerd en agenda item terug gebracht naar 198 stuks, maar helaas.

Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft.
  #14  
Oud 15-07-10, 11:02
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Hallo Nico Pieter,
Probeer eens alle agenda items te verwijderen (maak een goede backup via pst file) en begin dan te syncen.
Mijn theorie hierachter is dat de sync op de ios 4 bepaald soort zeldzame agenda items niet goed afhandelt. Als je dus alles weghaalt (met name herhalende afspraken vermoed ik) zou het moeten werken.

Laatst gewijzigd door gkho; 22-07-10 om 12:45. Reden: typo
  #15  
Oud 15-07-10, 13:12
Nico Pieter Nico Pieter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gkho Bekijk bericht
Hallo Nico Pieter,
Probeer eens alle agenda items te verwijderen (maak een goede backup via pst file) en begin dan te syncen.
Mijn theorie hierachter is dat de sync op de ios 4 bepaald soort zeldzame agenda items niet goed afhandelt. Als je dus alles weghaalt (met name herhalende afspraken vermoedt ik) zou het moeten werken.
Hallo GKHO,

Je bedoeld dus alle afspraken zowel uit outlook en uit de telefoon halen en opnieuw beginnen? of alleen uit outlook verwijderen?
In de telefoon staan namelijk ondertussen meer afspraken in dan in outlook. Als ik alleen outlook leeg maak, neemt outlook dan (als het werkt natuurlijk) de afspraken van uit de telefoon over?
  #16  
Oud 15-07-10, 20:56
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Alleen outlook
  #17  
Oud 20-07-10, 20:59
Nico Pieter Nico Pieter is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gkho Bekijk bericht
Alleen outlook
dat heb ik gedaan en raad eens Hij doet het weer.
Natuurlijk nog eens geprobeerd om de backup van mijn outlook terug te zetten en weer te synchroniseren, maar dan werkt hij dus niet meer.

Oplossing om alles te verwijderen in outlook en dan te synch. met de iPhone leverde bij mij dus de oplossing. TXS
  #18  
Oud 27-07-10, 18:15
joes1 joes1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

Nou dit wil ik ook wel proberen, maar ben wel bang om alle agenda gegevens kwijt te raken. Gebruik mobile me om te syncen, dus dan staat het altijd op de "cloud"???

Je verwijderd dus alles uit outlook ? en dan de iphone laten synchroniseren, wordt het dan automatisch door mobile me in outlook geplaatst ?

Hoe maak ik een back up van outlook (voor de zekerheid).

Wat een vragen he
  #19  
Oud 27-07-10, 20:19
Emile5213 Emile5213 is offline
• iOS 6.0
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joes1 Bekijk bericht
Nou dit wil ik ook wel proberen, maar ben wel bang om alle agenda gegevens kwijt te raken. Gebruik mobile me om te syncen, dus dan staat het altijd op de "cloud"???

Je verwijderd dus alles uit outlook ? en dan de iphone laten synchroniseren, wordt het dan automatisch door mobile me in outlook geplaatst ?

Hoe maak ik een back up van outlook (voor de zekerheid).

Wat een vragen he
Voor wat betreft de backup van je outlook:
Outlook.pst file zoeken in je operating system. Voor win7 in users\"Yourname"\AppData\Local\Microsoft\Outlook\
Altijd aan te raden als je gaat experimenteren )
  #20  
Oud 28-07-10, 00:17
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joes1 Bekijk bericht
Je verwijderd dus alles uit outlook ? en dan de iphone laten synchroniseren, wordt het dan automatisch door mobile me in outlook geplaatst ?
Hallo Joes1,
Als je gaat doen wat je hierboven schrijft dan raak je waarschijnlijk alles kwijt. Als je in outlook je afspraken wist en vervolgens met mobile me gaat syncen zal mobile me ook de afspraken gaan wissen als het goed is (ik ken mobile me wat minder goed).
Hierdoor zal de sync wel gaan werken maar ben je al je afspraken kwijt.

Wat is eigenlijk precies je probleem (geen agenda sync?) en wat sync je met wat (outlook met mobileme en/of iPhone, iphone met outlook of mobileme)? Afhankelijk hiervan kun je verschillende dingen proberen.

En als je gaat proberen maak dan in ieder geval echt een backup van je pst file.

Laatst gewijzigd door gkho; 28-07-10 om 00:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth verbinding werkt niet meer onder OS4 Captain Roger iPhone algemeen 27 24-04-11 11:25
OS4.1-landscape functie werkt niet meer liang iPhone algemeen 3 03-10-10 12:04
Sync met outlook werkt niet meer na upgrade iOS4 ?!? Scampi iPhone algemeen 0 04-08-10 13:01
Bluetooth Audio werkt niet meer na OS4. ruuddup iPhone algemeen 3 16-07-10 16:18
na upgrade 1.1.2 naar 1.1.3 werkt sms en agenda niet meer iBen Unlock [archief] 5 30-01-08 15:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.