iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Graag uitleg over MobileMe (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/64449-graag-uitleg-over-mobileme.html)

Compupuk 15-07-10 15:37

Graag uitleg over MobileMe
 
Ik wil graag mijn agenda synchroniseren tussen mijn zakelijk en mijn privé (Windows) PC, en uiteraard met mijn iPhone 3GS met versie 4.0
Op beide gebruik ik Outlook 2007. Kan ik dit doen met MobileMe, en moet ik dan iTunes op mijn zakelijke PC installeren ??
Is er wellicht ergens een duidelijke uitleg / handleiding over MobileMe te vinden ??

Graag jullie reactie.

Eric Versteeg

marjan3006 19-07-10 14:42

Hey, Kijk eens naar onderstaande website.

Apple - Support - MobileMe

Compupuk 29-07-10 15:37

Inmiddels heb ik een MobileME account aangemaakt, maar ik kan helaas de agenda van mijn zakelijke laptop niet naar de MobileMe cloud sturen omdat mijn Outlook 2007 via MS Exchange loopt ....
Nu heb ik het zakelijke Exchange account aangemaakt op mijn iPhone, en heb nu dus wel mijn zakelijke agenda op mijn iPhone.
Nu dat ik dus simpelweg mijn Iphone te koppelen aan MobileMe en zo mijn zakelijk agenda naar de cloud te sturen, maar dat lukt dus helaas niet. Het lukt me zelfs niet om de iPhone agenda via de USB kabel met mijn privé PC te sychroniseren ?!?

Het is me overigens wel gelukt om de priv's contacten via MobileMe van mijn privé PC, via de cloude, naar mijn iPhone te sturen. Dit was overigens heel erg eenvoudig en slecht met een paar muisklikken gebeurd.
Het lijkt mij toch gewoon mogelijk dat ik dit ook met mijn zakelijk agenda kan doen ?!?

Wat doe ik toch verkeerd ?????

Graag jullie reactie

marjan3006 29-07-10 16:34

Heb je wel de nieuwste Itunes erop staan? En de nieuwe MobileMe Controle Panel: 1.6.1? Ik vind het raar dat je je iPhone niet kunt sychroniseren via PC naar Itunes. Als je in Itunes gaat staan (telefoon aangesloten op je PC) vink je dan wel je agenda's aan?

Compupuk 29-07-10 19:42

Hoi Marjan,

Bedankt voor je snelle reactie ....
Ik heb alles nog even gecheckt, en heb overal de meest recente versie van.
Eén ding is me nu wel duidelijk volgens mij .... Nog iTunes, nog MobileMe wil ook maar iets te maken hebben met mijn MS Exchange agenda op mijn iPhone.
Ik heb op mijn iPhone drie agenda's (1)MS Exchange agenda en (2)MobileMe agenda en (3)een vage "verjaardag" lijst, met slechts een paar items die ik NIET kan bewerken en ook NIET kan verwijder en alleen op de iPhone zichtbaar is ?!? Ik heb ook geen idee waar deze agenda vandaan komt, en ook niet hoe ik hem zou dus zou kunnen verwijderen.
De MobileMe agenda is dus helemaal leeg, en dat is dus degene die met de Outlook op mijn privé PC gesynchroniseerd wordt, die is namelijk ook helemaal leeg.
Als ik daar dus een item in plaats, dat komt dat wel via MobileME op mijn iPhone terecht.
Maar wat ik dus uiteindelijk wil ... de agenda (MS Echange) van mijn werk op mijn privé PC, dat gaat dus gewoonweg niet werken ..... ?!?
MobileME heeft in dit geval dus geen enkele toegevoegde waarde voor mij.
Ik blijf het derhalve vreemd vinden dat de MS Exchange agenda die nu dus op mijn iPhone staat, zelf met een USB kabel dus niet via iTunes naar mijn privé Outlook te synchroniseren is.

Mocht jij nog konijnen in je hoge hoed hebben, dan hoor ik het graag ..... Ik heb er inmiddels al veel teveel tijd aan besteed ;-)

Groet, Eric

marjan3006 30-07-10 09:42

Hoi Eric,
Die verjaardaglijst kan te maken hebben met je MobileMe op je PC. Als je in agenda gaat staan zie je daar waarschijnlijk, aan de linkerkant, verjaardagen. Vink dat uit. Dan is dat ook verdwenen op je iPhone. Dat was dus bij mij wel het geval. Waarom je agenda's niet lukken is voor mij ook een raadsel (zucht...), Maar.....wel een uitdaging om dat opgelost te krijgen!. Dit moet toch gaan lukken. Heb je onderstaand al gezien? (Ik probeer ook maar wat).

MobileMe: uw MobileMe-contacten synchroniseren met uw map Outlook Contactpersonen
MobileMe gebruiken - iPhonic: iPhone & iPod Touch netwerk
Google Vertaling

marjan3006 30-07-10 12:31

Kijk ook eens op Discussies in Forum:
Sychronisatie dan Outlook:
Agenda sych werkt niet meer na OS4-iTunes 0.2 upgrade
ejong datum 28-07
Volgens mij heb je hier veel aan!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.