//

Google Sync werkt niet meer

Google Sync werkt niet meer discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik maak al tijden gebruik van de exchange verbinding met Google voor de push synchronisatie van contacten, agenda's en e-mail. Sinds gisterenavond bleken mijn kalenders ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-10, 13:22
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Question Google Sync werkt niet meer

Ik maak al tijden gebruik van de exchange verbinding met Google voor de push synchronisatie van contacten, agenda's en e-mail.

Sinds gisterenavond bleken mijn kalenders verdwenen te zijn. Ik heb m'n Exchange-account verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar er wordt nu niets meer gesynchroniseerd. Ik heb op dit moment dus geen contactpersonen, agenda's en e-mail.

Weet iemand hier een oplossing voor? Of is er een storing bij Google (kan ik niets over vinden)...

Vriendelijk bedankt!

Update:
Ik heb het exchange-account nu toegevoegd en het viel me op dat de iPhone ineens standaard de calenderoptie uit zet. Contacten en e-mail staan wel standaard aan. Als ik op deze manier het account toevoeg werkt de e-mail en contactensynchronisatie wel. Als ik vervolgens mijn agenda handmatig aanzet gaat deze niet synchroniseren. Deze krijg ik dus nog steeds niet aan de praat. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en oplossing kan bieden.

Laatst gewijzigd door RobertoCoppi; 16-07-10 om 22:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-10, 10:55
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Ook met het testen van een ander Google-account gebeurd er precies hetzelfde. De vinkjes bij 'E-mail' en 'Contactpersonen' staan standaard aan bij het toevoegen van het account. Dit werkt naar behoren, zodra ik Calender ook aanvink werkt geen enkele synchronisatiedienst van het account en verschijnen er geen kalenders.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik ben erg afhankelijk van mijn Google agenda op mijn iPhone.
  #3  
Oud 18-07-10, 21:59
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Niemand met een idee/tip? Zo vreemd dat het ineens niet meer werkt. Hebben andere mensen geen Google Sync problemen?
  #4  
Oud 19-07-10, 17:04
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Bij een full restore werkt het wel. Het probleem zit dus in de iPHone en ligt niet bij Google. Ik wil echter liever geen full restore i.v.m het kwijtraken van smsjes, statistieken e.d. Zodra ik na een full-restore weer mijn oude iPhone instellingen sync werkt het niet meer.

Nog steeds niemand?
  #5  
Oud 26-07-10, 15:32
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Oplossing:

Naast een full-restore blijkt er geen normale oplossing te bestaan. Op het appleforum zijn er ook meerdere mensen met dit probleem. Ik heb mijn toestel gejailbreaked en in de volgende map de SQLITEDB bestanden verwijderd:

Root>User>Library>Calendar

Vervolgens in de exchangesettings de calendar aangevinkt en toen was het probleem opgelost. Desgewenst kun je nu synchroniseren met iTunes en dan de firmware herstellen en je backup terugplaatsen en je Jailbreak is weer verwijderd.

Belachelijke oplossing, maar het werkt!
Reageren

Labels
exchange, google



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade ejong iTunes 31 06-09-10 08:39
Sync met outlook werkt niet meer na upgrade iOS4 ?!? Scampi iPhone algemeen 0 04-08-10 14:01
Sync Pocket Informant met Google Calender niet two-way albertvanderiet iPhone Apps 0 30-07-10 21:49
gmail komt niet meer binnen (google sync) dromerin iPhone algemeen 0 23-04-10 13:42
Iphone sync. vrijdag niet met google calendar divided iPhone algemeen 0 02-03-10 22:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.