iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Synchroniseren met een nieuwe PC (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/64822-synchroniseren-nieuwe-pc.html)

Merijn Meulensteen 19-07-10 17:00

Help: Hoe syncen met nieuwe PC??
 
Beste lezers,

na werkelijk eindeloos zoeken op internet, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn brandende vraag. Er zijn veel (bijna) gelijksoortige vragen, maar toch ben ik bang dat als ik het op die manier doe, dat het dan fout gaat. Hier komt ie:

Mijn laptop (Windows 7) is gecrasht, en start niet meer op. Ik heb wel nog toegang tot de harde schijf, dus m'n bestanden ben ik nog niet kwijt. Aangezien ik hierdoor mijn iPhone (3GS, oude bootrom, gejailbreakt) niet meer kan syncen, wil ik deze laten syncen met een andere PC (ook windows 7). Als ik hierbij mn muziek verlies is dat niet erg, aangezien de muziek op beide pc's zo goed als gelijk is aan elkaar. Wat ik echter wel een ramp zou vinden, is als mijn sms'jes, contacten, instellingen en highscores verwijderd worden. Ondertussen is ook iOS 4 uitgekomen (kun je nagaan hoe lang ik er al mee bezig ben), en ik wil mn iPhone ook graag updaten. Heeft iemand voor mij de oplossing? Ik hoop het maar!

Eventuele doorverwijzingen kunnen natuurlijk, maar ik heb zelf niets kunnen vinden. Een van de opties was om de hele Muziek map te kopieren en samen te voegen, maar het lijkt me dat ik dan geen data van m'n iPhone kan behouden?

Hopelijk krijg ik snel een antwoord, want ik kan niet wachten tot m'n iPhone weer gewoon kan syncen op 4.0 ;)

Merijn

Merijn Meulensteen 21-07-10 16:34

Heeft hier iemand antwoord op want zelf kom ik er dus gewoon niet uit..

Wiejeben 22-07-10 22:49

Probeer dit:
Probeer te kijken in die bestanden van jou laptop, en zoek 'C:\Users\***\Music\iTunes' [i](*** = jou gebruikersnaam)

Daar vind je de bestanden van jou iTunes (Als het goed is).
Daar zit eigenlijk alles in dat op jou iTunes van toen stond, verplaats die bestanden naar jou iTunes op je nieuwe computer.

Geen idee of dit echt alles wilt oplossen, maar dat zijn eigenlijk de bestanden die eigenlijk als backup behoren bij iTunes.

Zunne 24-07-10 14:16

Ik weet niet waarmee je contacten worden gesynct, maar als het outlook is, dan kun je ook even vcards van PC 1 naar PC 2 zenden via e-mail. Vervolgens moet je die allemaal kunnen inladen op PC 2. Als er dan iets misgaat, weet je in ieder geval zeker dat je je contacten nog hebt. Edit: sorry, niet goed gelezen, dit gaat waarschijnlijk niet lukken vanwege de crash.....

Ik heb het laatst ook moeten verhuizen (van PC naar Macbook) en kan je vertellen dat het bij niet helemaal goed is gegaan. De manier die ik heb geprobeerd lijkt op wat Wiejeben voorstelt. Zou moeten lukken. Had hiervoor een uitgebreide handleiding gevolgd, maar dat mocht helaas toch niet helemaal baten.

Contacten gingen goed o.b.v. eerder genoemde manier, behalve dan dat er wat extra data werd toegevoegd in de notities. De muziek ging ook goed, maar dat vind ik onbelangrijk. Alle programma instellingen etc was ik echter kwijt. De programma's kwamen in 2 verschillende mappen terecht, waardoor alles door elkaar werd gehaald. En dat was toch wel irritant. Hele nacht bezig geweest om alles weer in te stellen zoals ik wil.

Ik weet niet meer welke instructies ik heb gevolgd, maar er is wel flink wat over te vinden. Beetje googlen op 'sync iphone on new computer' en meer van dat soort opdrachten.

Merijn Meulensteen 24-07-10 16:51

Ik ga gewoon eens proberen om mīn muziek map te kopieren. Is er op de een of andere manier de back up van de iphone als bestand terug te vinden? Neem aan van niet? In ieder geval heel erg bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.