iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Synchronisatie, alles weg? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/64923-synchronisatie-alles-weg.html)

Hornet 20-07-10 13:01

Synchronisatie, alles weg?
 
Na een herinstallatie van mijn laptop heb ik iTunes opnieuw geinstalleerd.

Nu wil ik een aantal muziekbestanden naar mijn iPhone overzetten en zal ik dus moeten synchroniseren.

Ik krijg nu de melding dat Itunes mijn Iphone eerst wil synchroniseren en alle bestanden wil verwijderen :mad:
Dit omdat een iPhone maar met 1 iTunesbibliotheek tegelijk overweg kan...

Ik wil gewoon de muziek op mijn iPhone laten staan en wat toevoegen...

Iemand een tip?

Thnx !

Palme 21-07-10 16:58

heeft hier echt niemand een tip? ik zit met hetzelfde probleem...
Is het niet mogelijk dat itunes eerst alle muziek vanaf de iphone naar zijn bibliotheek zet?

Checkmate 21-07-10 21:57

Deze vraag heb ik ook gesteld gister, ik zit met hetzelfde probleem. Heb iTunes altijd al een k*t programma gevonden en dit zet zijn stempel erop.

Ik ben aan het proberen, als het me lukt laat ik het je weten

eentje 22-07-10 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hornet (Bericht 493866)
Na een herinstallatie van mijn laptop heb ik iTunes opnieuw geinstalleerd.

Nu wil ik een aantal muziekbestanden naar mijn iPhone overzetten en zal ik dus moeten synchroniseren.

Ik krijg nu de melding dat Itunes mijn Iphone eerst wil synchroniseren en alle bestanden wil verwijderen :mad:
Dit omdat een iPhone maar met 1 iTunesbibliotheek tegelijk overweg kan...

Ik wil gewoon de muziek op mijn iPhone laten staan en wat toevoegen...

Iemand een tip?

Thnx !

je kunt Transfer iPod to iTunes, copy iPod to PC and iPod to computer is bekijken

Ruudzaandam 19-01-14 14:04

Ik heb mijn muziekbestanden naar mijn touch gezet, maar hij pakt maar een gedeelte van mijn nummers, de nummers waar een uitroepteken achter staan pakt hij niet grrrrrrrr, hoe kan dat nou?

Ruud

ballegooier 19-01-14 14:12

Een oplossing voor het probleem dat iTunes je iPhone leeg wil maken, kies 'zet aankopen over van iPhone van....' in het menu in iTunes.
Daarna kun je veilig synchroniseren en herkent iTunes je iPhone met content.

Ruudzaandam 19-01-14 14:24

Dank je wel, ik ga het gelijk proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2014 om 14:25 ----------

Moet ik nog iets speciaals aanvinken bij de iTouch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2014 om 14:49 ----------

Op de pc staan in itunes 5596 nummers en hij synchroniseert maar 974 nummers??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2014 om 14:51 ----------

Bij muziek heb ik bij de IpodTouch gehele muziekbibliotheek aangevinkt. Is dat goed?

yukhalilsel 19-01-14 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946419)
Moet ik nog iets speciaals aanvinken bij de iTouch?
Op de pc staan in itunes 5596 nummers en hij synchroniseert maar 974 nummers??

Als je na herinstallatie van je laptop de map met itunes hebt teruggezet zoals hij daarvoor ook al was, dan ben je geen enkel muziek kwijt.. Het maakt dan ook niet uit dat hij je telefoon eerst wil leegtrekken, want alles staat sowieso toch op je laptop. Kijk in itunes hoeveel muziek je in totaal hebt en kijk vervolgens na synchronisatie op je ipod hebt. Als dit overeenkomt, ben je dus niets kwijt.

Ik trek mijn telefoon regelmatig leeg wat muziek betreft om het vervolgens weer terug te zetten. Dit doe ik omdat ik regelmatig de id3 tags aanpas met behulp van de gracenote database..

Ruudzaandam 19-01-14 15:30

Lukt mij maar niet
 
Ik begrijp niet waarom het niet lukt om de bestanden die in itunes staan over te zetten naar de iTouch.
Met synchroniseren worden er 'maar' ruim 900 muziekbestanden van de ruim 5500 overgezet.
Wat kan ik hier aan doen? De nummers die niet over worden gezet hebben een ! Achter dat nummer staan.

Ruud

debroei 19-01-14 15:34

Dan kan de locatie niet worden bepaald ,van de nummers met een ! Erachter.
Mapje misschien verplaatst ? Of vanaf losse harddisk toegevoegd?
Kans dat stationsletter veranderd is,

Ruudzaandam 19-01-14 15:39

De nummers staan wel op mijn ipad, zonder ! ....

yukhalilsel 19-01-14 15:39

Haal eerst je itunes bibliotheek leeg, maar verwijder ze niet van je hardeschijf. Importeer ze vervolgens opnieuw in itunes. Zo zul je geen duplicaten en 'loze' nummers meer hebben. Synchroniseer vervolgens opnieuw met je ipod.

Je zal merken dat hij nu wel alle 5500+ nummers overzet.

Ruudzaandam 19-01-14 16:13

Je bedoelt dat alle nummers die je nu ziet als ik itunes open en op muziek klik, deze alken moet verwijderen?

yukhalilsel 19-01-14 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946440)
Je bedoelt dat alle nummers die je nu ziet als ik itunes open en op muziek klik, deze alken moet verwijderen?

Ja, maar let er dus wel eerst op dat je ze niet van je laptop verwijderd.. iTunes zal vragen of je ze wil behouden of verwijderen. Kies voor behouden..

Verplaats vervolgens al je nummers naar de map "Automatisch toevoegen aan iTunes".. Nu zal je zien dat al je nummers weer verschijnen in "muziek" in iTunes..

(ik ben trouwens wel jaloers hoor, ik heb "maar" 2200 nummers.. Zal straks even alle cd's importeren:) )

Ruudzaandam 19-01-14 16:48

Ik heb het gedaan, maar nu ben ik alle nummer kwijt, behalve die bijna 900 nummers die op de pc staan.

yukhalilsel 19-01-14 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946447)
Ik heb het gedaan, maar nu ben ik alle nummer kwijt, behalve die bijna 900 nummers die op de pc staan.

Wil je beweren dat je de nummers die op jouw ipod stonden, niet op je pc had staan??

Ruudzaandam 19-01-14 16:52

Die stonden nog wel op mijn pc.... Maar waar zijn de bestanden die ik 'behouden' heb?

Ik heb nu maar een systeemherstel uitgevoerd.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 januari 2014 om 16:56 ----------

Dat heeft dus ook niet geholpen :-(

yukhalilsel 19-01-14 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946450)
Die stonden nog wel op mijn pc.... Maar waar zijn de bestanden die ik 'behouden' heb?

Ik heb nu maar een systeemherstel uitgevoerd.

even opnieuw.. Open itunes op je pc, verwijder alle nummers uit je bibliotheek. Verplaats vervolgens alle nummers op je pc naar de map Automatisch toevoegen aan iTunes.. Wanneer je dit gedaan hebt, zal je zien dat alle nummers nu weer in je bibliotheek staan.

Vervolgens sluit je je ipod aan op je pc en druk je op synchroniseren. Hij zal nu aangeven dat alle nummers van je ipod verwijderd zal worden, dit is niet erg, omdat je ze al op je pc hebt staan. Na het syncen zal je nu alles ook op je ipod terug moeten hebben staan.

5500 nummers is heel veel, dus het kan makkelijk een half uur of langer duren, eer de synchronisatie is voltooid.

Ruudzaandam 19-01-14 17:22

Ik zie alleen nog maar de resterende 900 nummers.... Maar ik heb nadat gevraagd werd of ik alles wilde verwijderen op behouden geklikt, maar waar staat dat??
Hellup!!!

yukhalilsel 19-01-14 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946462)
Ik zie alleen nog maar de resterende 900 nummers.... Maar ik heb nadat gevraagd werd of ik alles wilde verwijderen op behouden geklikt, maar waar staat dat??
Hellup!!!

Open iFile en zoek handmatig naar je muziek.. Doorgaans zitten ze in je itunes map. Echter ben ik niet bekend met macosx, dus je zou eventueel naar mp3's en m4a's kunnen laten zoeken op je mac

Ruudzaandam 19-01-14 17:43

Ik heb alles op mijn laptop pc staan. Ik weet niet meer waar ik de rest van de bestanden kan vinden.....

Ruudzaandam 20-01-14 08:40

Is er iemand die mij kan vertellen waar ik mijn muziekbestanden terug kan vinden?

Dank dank dank dank

sont 20-01-14 17:37

Waar bevinden mijn iTunes-bestanden zich?

iTunes: verloren media en downloads terugvinden

glaantje 20-01-14 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946415)
Ik heb mijn muziekbestanden naar mijn touch gezet, maar hij pakt maar een gedeelte van mijn nummers, de nummers waar een uitroepteken achter staan pakt hij niet grrrrrrrr, hoe kan dat nou?

Ruud

Dit is heel simpel, de nummers met een uitroepteken staan niet meer op dezelfde plek op je harde schijf. Je kan ze dus ook niet meer afspelen met iTunes of syncen met je iDevice.
Dat kan een aantal redenen hebben:
1. Je hebt de bestanden van je harde schijf verwijderd.
2. Je hebt de bestanden verplaatst naar een andere map.
3. Je hebt de bestanden hernoemd.

Om ervoor te zorgen dat die files ook weer syncen moet je ze opnieuw aan je iTunes bibliotheek toevoegen vanaf de nieuwe locatie of met de nieuwe naam.

Dus stap 1 lijkt me om je harde schijf te doorzoeken naar de bestanden met een uitroepteken.

Ruudzaandam 20-01-14 20:25

Heel erg bedankt, ik denk dat het mij gelukt is om de iude muziekbestanden terug te zetten, ik zie nu nog dat itunes 'informatie naar Apple sturen' aan het uitvoeren is, en dat is al een half uur aan de gang, maar dt zal wel komen omdat het ruim 5500 bestanden zijn denk ik.
Nogmaals bedankt voor alle hulp!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2014 om 21:30 ----------

Ik ben even blij geweest, maar ik zie nu dat 98% van de muziekbestanden een uitroepteken hebben, en daardoor niet meer gesynchroniseerd wordt met mijn ipad.
Pfffff, was ik er maar nooit aan begonnen....
Moet ik nou alle bestanden weer gaan inlezen en naar mij pc kopieeren?

yukhalilsel 20-01-14 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946616)
Moet ik nou alle bestanden weer gaan inlezen en naar mij pc kopieeren?

Nee.. Als je op je pc al je muziek terug hebt gevonden, dien je alles naar de map 'automatisch toevoegen aan itunes' te verplaatsen.

Ruudzaandam 20-01-14 22:41

Ik heb het niet goed verteld denk ik, wat ik gedaan heb is het volgende, ik zag dat ik een bestand zag staan itunes 11-01-2014 en dat heb ik teruggezet en toen zag ik dat alles weer te zien was in itunes, dus ik Yeahhhhhh heel blij.... Maar als ik op een bestandje klik op af te spelen, dan zie je een melding dat het origineel niet gevonden is en of het optezoeken is, maar ja 'dat' staat weer niet op mijn pc......en die bestanden hebben allen een uitroepteken....

yukhalilsel 20-01-14 22:48

Maar wij allen hier proberen je te vertellen dat je toch echt al je nummers dient te lokaliseren op je pc middels de zoekfunctie, vooraleer je ze weer terug kunt zetten in je bibliotheek.

Dat terugzetten doe je dus door alle muziek te verplaatsen naar de automatisch toevoegen aan itunes map..

Op je mac is er een zoekfuntie, daarmee kun je een zoekopdracht geven om naar een bepaald type bestand te zoeken.. Dat is meestal *.mp3, *.m4a, *.wma enzovoorts.. Probeer dit eens eerst..

Anders raad ik je aan om een vriend/kennis te vragen om langs te komen en te helpen zoeken naar je muziekbestanden.

Ruudzaandam 20-01-14 22:57

Ik ben ook ECHT iedereen die mij bericht erg dankbaar, ik heb ook op de pc de nummers ingetypt met de zoekfunctie en er komt niets tevoorschijn, wel de nummers die gekocht zijn, maar niet die ik van cd gekopieerd heb.

yukhalilsel 20-01-14 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruudzaandam (Bericht 946669)
Ik ben ook ECHT iedereen die mij bericht erg dankbaar, ik heb ook op de pc de nummers ingetypt met de zoekfunctie en er komt niets tevoorschijn, wel de nummers die gekocht zijn, maar niet die ik van cd gekopieerd heb.

Helaas rest mij dan niets anders dan te concluderen dat die nummers niet meer op je pc staan. Jou rest dan verder niets anders dan om alle cd's opnieuw te importeren in itunes.

Uit eigen ervaring weet ik dat het een zeer kostbare tijd is, maar het is eenmaal niet anders.

Suc6.

En even een type voor in de toekomst; maak altijd een backup op externe schijf van al je muziek en andere belangrijke bestanden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.