//

Sync, contactgegevens en 1.1.3

Sync, contactgegevens en 1.1.3 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Ik zit op 1.1.3 en alles lijkt prima te werken, met zeer veel dank aan de de members van dit forum voor de nodige ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-02-08, 14:12
Deken Deken is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard Sync, contactgegevens en 1.1.3

Hi,

Ik zit op 1.1.3 en alles lijkt prima te werken, met zeer veel dank aan de de members van dit forum voor de nodige tips & triks...

Er is echter één puntje dat ik niet in orde krijg en ook nergens de juiste documentatie van kan bekijken.
Bij het synchroniseren van de contactgegevens krijg ik steeds volgende foutmelding:

iTunes kan contactgegevens niet synchroniseren met de iPhone omdat de iPhone is losgekoppeld

Terwijl ik de iPhone absolouut niet losgekoppeld heb...
Iemand suggesties? Thx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-08, 14:14
Deken Deken is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb inmiddels door verschillende fora en methodes te testen een oplossing gevonden.

Op deze link staat het het beste weergegeven:
[Sync] Fix Contacts and Calendar in 1.1.3 Soft Updated - Hackint0sh

Kort:

het bestandje fix_sync_nofearl.sh downloaden en via CyberDuck op je iPhone laden. Je kan je IP nummer bekijken door op het blauwe pijltje te drukken achter je Wi-Fi connectie. Vervolgend heb je gebruikers naam en login nodig (root/alpine). Dan dus het bestandje naar de root van je iPhone sturen.

Dan de terminal installeren op je iPhone. Het staat bij je installer (term100 of iets dergelijks) En dan via dat progje inloggen op je root van je iPhone. Als je 1.1.3 hebt dan zal je nog eerst een paswoord fix moeten doen want (root/alpine) werkte niet zomaar. (ik ben even de link kwijt van deze oplossing. Maar het was ook te vinden op hackint0sh dacht ik)

Als je dan bent ingelogd dan kan je de procedure volgen die op de link staat beschreven. (zie bovenaan)
En dan is het belangrijk dat je je sync history wist want anders werkt het nog niet. Dus niet enkel via iTunes de history wissen maar naar het progje iSync gaan en daar ook via de preferences/voorkeuren de history wissen. (Voor PC users weetek niet precies hoe het zal zitten)

Na twee avonden prutsen en zoeken syncte hij als nooit te voren en zit er een strakke 1.1.3 op. Ik hoop van harte dat de 1.1.4 nog lang op zich zal laten wachten, ofwel dat er snelle en efficiente hacks komen
  #3  
Oud 19-02-08, 23:25
Frank Frank is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 4
Standaard I'm lost...

Deken! Bedankt voor je heldere uitleg. In de hele wereld niet iets begrijpelijks kunnen vinden, behalve jouw uitleg. Toch... blijft het bij mij hangen, qua syncen. Mijn iPhone (met 113) nu al 4-5-6 keer opnieuw gedaan met iJailbreak, maar de agenda wil NIET syncen (contacts wel, vreemd genoeg, zelfs email -ongevraagd- en bookmarks).

Ik heb binnen jouw uitleg/advies (met succes, zonder errors) gedaan:

• iJailbreak
• BSD/SSH/TermI00 etc via installer
• password fix voor Terminal
• hackintosh code
• iSync clean geschiedenis
• Itunes clean geschiedenis
• synchroniseeropdracht in iTunes.

Contacts: okay
Email: okay
Bookmarks: okay
Calendar: NOT OKAY

Sterker nog: is helemaal leeg! EN: zie in itunes zelfs geen optie meer voor de beschikbare(!!) deel-kalenders die ik gebruik, om desgewenst een onderdeel van de hele agenda te syncen.

Wie-o-wie (her)kent deze problemen en wie heeft er een oplossing? De iPhone agenda icm met mijn Mac is wellicht wel de meest essentiële. Hoor het heel graag! Dank! Frank.
  #4  
Oud 27-02-08, 16:48
JohnSwaans JohnSwaans is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 1
Angry Niet alle contactpersonen worden gesynchroniseerd

Mijn gejailbreakte Iphone 1.1.3 synchroniseer ik met Itunes (versie 7.6.0.29). Echter alles lijkt goed te gaan. Agenda word perfect bijgewerkt en ogenschijnlijk ook alle contacten. Echter sinds mijn laatste jailbreak worden niet alle contacten meer naar de Iphone geschreven . Ik mis er waarschijnlijk ca. 20 (voorzover ik dat kan controleren)
Ik heb ook al eens alle contacten verwijderd (668stuks) door op een ander PC synchr te draaien met Itunes. Daarna heb ik weer op mijn eigen PC gesynchroniseerd. Ook heb ik al een reset gedaan van mijn Iphone. Echter tot nu toe zonder het gewenste resultaat. Wie heeft de juiste tip?

Laatst gewijzigd door JohnSwaans; 27-02-08 om 16:51.
  #5  
Oud 01-03-08, 12:32
8valve 8valve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 12
Standaard

Hierop voortbordurend,
Ik kon ook niet alle contact info compleet syncen van Outlook2000 naar mijn iPhone.Zoals iemand al eerder schreef, ik miste dan ook een willekeurig aantal contacten.
Heb veel werk gehad, maar nu is mijn contactenlijst op de iPhone de meest complete en juiste. Hoe kan ik nu de iPhone contacten naar de laptop (XP,Outlook Express6/Outlook2000) exporteren? Dus eigenlijk éénrichtingsverkeer syncen, namelijk iPhone naar computer? Ik kan nergens een tabje vinden waar ik de sync-rules kan instellen. Of hoe kan ik een backup maken zodat mijn iPhone contacten lijst kan verhuizen (syncen) met mijn iPodTouch contacten?
Gr. Mick
  #6  
Oud 24-03-08, 12:05
Meyotch's schermafbeelding
Meyotch Meyotch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Drachten
Berichten: 233
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Wordt dit verholpen als ik 1.1.4 installeer?
  #7  
Oud 28-03-08, 18:48
barthopman barthopman is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

hallo,

ik heb pas een iphone en werkt perfect alleen 1 nadeel.. ik heb hem dus op de computer beneden erin gestopt en nu heeft hij bij t syncroniseren heel mijn vader zn emailaccount met alle namen in mijn contactpersonenlijst gezet.. hoe kan ik dit ongedaan maken? en als ik naar mijn sim menu ga en wil alles kopieren zegt hij dat ik een ongeregistreerde versie heb dus moet ik alles 1 voor 1 kopieren :S ik heb versie 1.1.3
help!

Gr
  #8  
Oud 28-03-08, 20:21
nighttrain's schermafbeelding
nighttrain nighttrain is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barthopman Bekijk bericht
hallo,

ik heb pas een iphone en werkt perfect alleen 1 nadeel.. ik heb hem dus op de computer beneden erin gestopt en nu heeft hij bij t syncroniseren heel mijn vader zn emailaccount met alle namen in mijn contactpersonenlijst gezet.. hoe kan ik dit ongedaan maken? en als ik naar mijn sim menu ga en wil alles kopieren zegt hij dat ik een ongeregistreerde versie heb dus moet ik alles 1 voor 1 kopieren :S ik heb versie 1.1.3
help!

Gr
Als je iSim volledig wil gebruiken moet je betalen. Anders wordt het 1 voor 1. Kijk ook eens naas SimPort. Vind je ook in de installer. Ik meen dat je daar wel alles in een keer mee kunt kopieren.
__________________
If it aint a Harley or an Iphone who cares what it is
  #9  
Oud 30-03-08, 22:21
dikkiedick51's schermafbeelding
dikkiedick51 dikkiedick51 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zuidholland
Berichten: 160
Stuur een bericht via MSN naar dikkiedick51
Standaard

Hoi Bart,

Had vandaag hetzelfde verhaal en heb toen in itunes bij info een vinkje gezet bij geavanceerd: gegevens op deze iphone vervangen, en dan een vinkje bij adressen.

Bij mij lukte dit ook, had namelijk ook al mijn email adressen erin staan en nu niet meer.

S6
  #10  
Oud 30-03-08, 23:01
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8valve Bekijk bericht
Hierop voortbordurend,
Ik kon ook niet alle contact info compleet syncen van Outlook2000 naar mijn iPhone.Zoals iemand al eerder schreef, ik miste dan ook een willekeurig aantal contacten.
Heb veel werk gehad, maar nu is mijn contactenlijst op de iPhone de meest complete en juiste. Hoe kan ik nu de iPhone contacten naar de laptop (XP,Outlook Express6/Outlook2000) exporteren? Dus eigenlijk éénrichtingsverkeer syncen, namelijk iPhone naar computer? Ik kan nergens een tabje vinden waar ik de sync-rules kan instellen. Of hoe kan ik een backup maken zodat mijn iPhone contacten lijst kan verhuizen (syncen) met mijn iPodTouch contacten?
Gr. Mick
Niemand die hier een oplossing voor heeft? Ik zou ook namelijk graag al mijn huidige contacten op de Iphone ergens willen neerzetten zodat ik ze achteraf eventueel weer kan ophalen en op de Iphone kan zetten.....
  #11  
Oud 31-03-08, 19:01
Charlotte*** Charlotte*** is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deken Bekijk bericht
Hi,

Ik zit op 1.1.3 en alles lijkt prima te werken, met zeer veel dank aan de de members van dit forum voor de nodige tips & triks...

Er is echter één puntje dat ik niet in orde krijg en ook nergens de juiste documentatie van kan bekijken.
Bij het synchroniseren van de contactgegevens krijg ik steeds volgende foutmelding:

iTunes kan contactgegevens niet synchroniseren met de iPhone omdat de iPhone is losgekoppeld

Terwijl ik de iPhone absolouut niet losgekoppeld heb...
Iemand suggesties? Thx!
Ik heb hetzelfde probleem, maar een 1.1.4 versie.
iCal, mail enz. wordt gesynct, behalve mijn contacten. Hij neemt steeds 1 gedeelte over (de contacten die ik via een collega doorgestuurd heb gekregen) en de rest niet. Wat ik ook probeer.

De oplossing die in de tweede post gegeven wordt, zou die ook werken voor 1.1.4?
  #12  
Oud 31-03-08, 19:10
Charlotte*** Charlotte*** is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Het werkt nu al.
Heb een mapje in mijn contacts gemaakt, die ik "alles" heb genoemd. Daar heb ik alle contactpersonen in gezet en die in iTunes alleen laten syncen. Tot mijn verbazing stonden ze er ineens allemaal in. Terwijl ik eerder ook andere mapjes erin had gezet, maar die werden niet op genomen in de iPhone.
  #13  
Oud 09-04-08, 11:21
Meyotch's schermafbeelding
Meyotch Meyotch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Drachten
Berichten: 233
Standaard

het probleem duikt ook weer in 1.1.4 op. Dit is toch zeer irritant!
  #14  
Oud 13-04-08, 13:56
Nicky Nicky is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Heb ook last van hetzelfde issue sinds een paar dagen, zit op 1.1.4, erg lastig!! Iemand een oplossing waarbij we niet met de terminal aan de slag hoeven? Ben ik nogal huiverig voor, zie ook de resultaten eerder in de thread..
  #15  
Oud 13-04-08, 17:01
Patric1964 Patric1964 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 41
Standaard sync

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicky Bekijk bericht
Heb ook last van hetzelfde issue sinds een paar dagen, zit op 1.1.4, erg lastig!! Iemand een oplossing waarbij we niet met de terminal aan de slag hoeven? Ben ik nogal huiverig voor, zie ook de resultaten eerder in de thread..
Hier dus ook het zelfde probleem!!! grrrrrr

blijft een mooi ding
  #16  
Oud 14-04-08, 11:00
Meyotch's schermafbeelding
Meyotch Meyotch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Drachten
Berichten: 233
Standaard

op iClarified staat een fix in de installer (installer.iclariefied.com) alleen synct hij nu niet meer de adressen. Ik wordt er strontziek van! De oplossingen vanuit de terminal werkte ook niet bij mij.
  #17  
Oud 14-04-08, 18:57
Patric1964 Patric1964 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 41
Standaard

Misschien nog een oplossing via installer / finder zoeken en installeren dan naar je sync mapje gaan die allemaal delete en dan opnieuw aan je computer hangen en voila bij deed hij het weergoed
  #18  
Oud 15-04-08, 00:26
Meyotch's schermafbeelding
Meyotch Meyotch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Drachten
Berichten: 233
Standaard

En welke oplossing had jij dan via de installer gevonden?
  #19  
Oud 15-04-08, 07:29
Patric1964 Patric1964 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyotch Bekijk bericht
En welke oplossing had jij dan via de installer gevonden?
sorry ik had gezegd in het mapje sync maar je moet de files in het mapje
library / dan addressbook / adressBook.sqlitedb deleten!

werkt prima bij mij en bij iemand anders ook!
  #20  
Oud 15-04-08, 19:01
Meyotch's schermafbeelding
Meyotch Meyotch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Drachten
Berichten: 233
Standaard

Ik zal dat later eens proberen. Het probleem is namelijk dat nu geen adressen (wel nummers) meer gesynct worden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contactgegevens naar PC JBoem iPhone algemeen 0 09-08-10 21:33
iTunes sync, probleem met iCal en Contactgegevens na overschrijvene iTunes-map hoeboe iTunes 0 20-07-10 13:23
Contactgegevens backup Trapz iPhone algemeen 4 16-12-09 16:22
Contactgegevens op simkaart Sjaak de Bollenboer iTunes 0 21-09-09 12:02
Contactgegevens verdwijnen klaas84 iTunes 1 10-11-08 23:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:27.