iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Nieuwe Iphone4 = wil met een schone lei beginnen (+mobile me aanschaffen) (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/67197-nieuwe-iphone4-wil-schone-lei-beginnen-mobile-aanschaffen.html)

koen_dr 06-08-10 10:19

Nieuwe Iphone4 = wil met een schone lei beginnen (+mobile me aanschaffen)
 
Beste allen,

Ik ben reeds sinds lang Iphone gebruiker (sinds dag één alle toestellen gehad, te beginnen met een US IPhone 2G 8G :D waar is de tijd), en ben in redelijk wat thuis, maar nu wil ik toch wat info mbt. met een schone lei starten. Ik heb gisteren een Iphone 4 gesynct met m'n Itunes, en reservekopie teruggezet. Zoals sommige reeds melden vind ik ook dat m'n batterij wat snel lijkt te zakken... (oké, je speelt er wat mee, maar 30% op 3u tijd met geen overdreven gebruik?)

Ik wil dus omdat ik al sinds dag één vanuit dezelfde back-up zit te werken met een clean install beginnen en als nieuwe Iphone instellen. (EVENWEL ZONDER VERLIES VAN BELANGRIJKE DATA)

Ik wil tevens een mobile me account aanschaffen en ik heb gezien dat daarin dan de contacten en agenda opgeslagen worden. (Voor mij de belangrijkste data, sms kan me gestolen worden, foto's en muziek zet ik er wel manueel terug op)

Als ik het goed begrijp doe ik via DFU een nieuwe software install, vervolgens instellen als nieuwe Iphone, activeren, dan jailbreakme.com. Hierna stel ik alles wel even opnieuw in, inclusief netwerkinstellingen.

Hierna hang ik hem dan aan Itunes:

Synct hij dan automatisch de agenda en contacten als ik een mobile me account heb aangeschaft, zonder de rest terug te zetten of is het ingewikkelder????

Kunnen jullie mij hier aub info over verschaffen, wil er vanavond namelijk mee aan de slag??

Dragon 06-08-10 11:00

Heel goed dat je gewoon opnieuw begint. Ik doe dit altijd, dus ook bij elke FW update. Zet nooit een reserve kopie terug. Ik heb de iPhone vanaf woensdag en ben hem nu voor de eerste keer echt aan het opladen, en heb er al echt wel veel mee gedaan, zelfs filmen.

Je kan bij "instellingen" gewoon en nieuwe (email) account aanmaken, MobileMe staat er gewoon tussen. Daar kan je aangeven wat er gesynchroniseerd moet worden. Dit doet hij met push (enabled) dus staat los van je iTunes sync. Wel als je met Outlook de gegevens wilt syncen.

koen_dr 06-08-10 11:27

Bedankt voor de reply! Het is echt een wezenlijk verschil met een 3GS he, ik vind alles beter en mooier, zelfs de knoppen tot homeknop toe voelen beter aan en het scherm reageert ook veel beter... :D Filmen heb ik nog niet getest, straks mijn overactief dochtertje is vastleggen, foto's zien er alvast super uit en de frontcamera lijkt ook mooi beeld weer te geven. Ben er ook zeer content mee! P.s. vandaag blijkt alles qua batterij mee te vallen, sinds gisteren in gebruik, vannacht heel de nacht aan de lader en sinds 07.00u deze morgen is hij eraf, al wat gesurft, zelfs al wat fimpjes aan collega's laten zien middels youtube, en nu staat ie op 92%, dus lijkt misschien aan de eerste goede laadbeurt te liggen.

Maar hoe zet je dan effectief je contacten terug? Aangezien deze inclusief adressen edm. na veel zorgvuldig werk op m'n Iphone staan?

Want als ik als nieuw instellen pak, haalt hij die dan wel automatisch van de mac op? Vermoed dat deze ergens opgeslagen worden? Ik heb op de Macbook geen outlook staan by the way, daar gebruik ik m'n windows account voor met bootcamp (bedrijf = windows / thuis + Iphone = Mac OSX )

Dragon 06-08-10 13:14

Als je een MobileMe account hebt dan sync'ed je iPhone die automatisch met je MobileMe account, ook bij het aanpassen van de adressen veranderd dit direct door push ook bij MobileMe account en andersom. Geld dus ook voor de andere opties zoals je agenda. Maak je een nieuwe afspraak veranderd die ook mee.

Zodra je weer een restore hebt gedaan en aangemeld als nieuwe iPhone stel je je MobileMe account weer in bij je iPhone en neemt hij automatisch je contacten, agenda e.d. weer over.

En staan ze weer net zo weer op iPhone als voorheen.

Dus je zal dan eerst een MobileMe account moeten maken voor je een volledige restore doet.

koen_dr 06-08-10 13:32

Okido! Bedankt voor de nuttige info...

Straks eens aan de slag gaan, vermoed dat die 60 dagen trial nog wel zal gaan.

koen_dr 07-08-10 10:35

Hehe, het werkte al zonder mobileme ook eigenlijk, want alvorens ik die erop zette staat alles er al op, is nu aan het syncen en sebiet de mobileme account erop zetten...

Mobileme heeft eigenlijk wel leuke functies! Alleen spijtig dat de fotogalerij op de pc niet full screen kan gaan.

belgiumiphone 07-08-10 11:18

Ik vraag mij af waarom een reservekopie er niet mag worden op gezet? Da's toch juist het gemak van de iPhone: nieuw toestel = alles terug erop zetten zonder veel moeite?!

Dragon 07-08-10 11:26

Natuurlijk mag het wel, alleen mijn ervaringen zijn niet zo positief bij het terug zetten van een reserve kopie. Er komt dan een hele hoop gebruikers rotzooi mee, heb ik de indruk.
Hij werkt bij mij altijd beter zonder het terug plaatsen van een reserve kopie.

En het kost me niet zoveel extra werk om met een schone lei te beginnen en dus alles opnieuw in te stellen.

koen_dr 07-08-10 11:45

Neen, heb geen reservekopie teruggezet !!!

Maar m'n mac adresboek werd teruggezet en daar stonden alle contacten in. verder heb ik alles ingesteld...

Bedankt voor de respons by the way ;)

I Xyzyx I 07-08-10 15:15

Wat zet een backup allemaal terug dan wat zorgt voor meer batterij verbruik?

En kun je dan ook handmatig alleen smsjes terug zetten zodat je niet je smsjes kwijt bent?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.