iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mijn 3G naar mijn vriendin, ik een iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/67331-mijn-3g-naar-mijn-vriendin-iphone4.html)

mikelinden 07-08-10 11:22

Mijn 3G naar mijn vriendin, ik een iPhone4
 
Ik zit met het volgende probleem waarbij ik niet weet hoe ik het het beste kan gaan oplossen, het volgende:

Momenteel heb ik een iPhone 3G gesynct op mijn MacBook Pro, volgende week komt als het goed is mijn iPhone4 binnen. Mijn vriendin zal dan mijn iPhone 3G overnemen.

Ik wil graag op mijn nieuwe iPhone4 beginnen met een schone installatie (muziek zet ik er gewoon op, contacten en agenda sync ik vanaf mijn mac wel.) Mijn apps wil ik vanuit mijn account overzetten. Dit lijkt mij geen probleem.

Het probleem ligt hem meer in de iPhone 3G, die wil ik helemaal schoonmaken en syncen aan de laptop van mijn vriendin (MacBook). Ik heb alleen gelezen dat je op 1 account meerdere iPhones kan koppelen. Kan ik op haar laptop ook mijn account zetten, daar ook al mijn aangekochte apps zetten en vervolgens syncen? Of zal ze dan altijd vanaf mijn MacBook Pro moeten syncen?

Ik hoor het graag van jullie, thnx alvast!

mikelinden 10-08-10 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikelinden (Bericht 520396)
Ik zit met het volgende probleem waarbij ik niet weet hoe ik het het beste kan gaan oplossen, het volgende:

Momenteel heb ik een iPhone 3G gesynct op mijn MacBook Pro, volgende week komt als het goed is mijn iPhone4 binnen. Mijn vriendin zal dan mijn iPhone 3G overnemen.

Ik wil graag op mijn nieuwe iPhone4 beginnen met een schone installatie (muziek zet ik er gewoon op, contacten en agenda sync ik vanaf mijn mac wel.) Mijn apps wil ik vanuit mijn account overzetten. Dit lijkt mij geen probleem.

Het probleem ligt hem meer in de iPhone 3G, die wil ik helemaal schoonmaken en syncen aan de laptop van mijn vriendin (MacBook). Ik heb alleen gelezen dat je op 1 account meerdere iPhones kan koppelen. Kan ik op haar laptop ook mijn account zetten, daar ook al mijn aangekochte apps zetten en vervolgens syncen? Of zal ze dan altijd vanaf mijn MacBook Pro moeten syncen?

Ik hoor het graag van jullie, thnx alvast!

Niemand een idee?

xynta 10-08-10 20:03

Zal ik je maar eventjes helpen dan? Mijn vriendin heeft een 3GS en ik op het moment ook nog. We delen samen een Apple account welke is gekoppeld aan mijn rekening. Ze is op haar MacBook en ik op mijn iMac ingelogd. We kunnen beide gebruik maken van alle aangeschafte applicaties.

Je kunt tot 5 apparaten machtigen. Je vriendin kan dus haar 3G synchroniseren met haar eigen computer. Ze maakt enkel gebruik van jouw AppStore inloggegevens zodat ze jouw aangekochte applicaties ook op haar iPhone kan zetten. Wat je wil is dus opzich mogelijk, mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag :).

mikelinden 10-08-10 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xynta (Bericht 525462)
Zal ik je maar eventjes helpen dan? Mijn vriendin heeft een 3GS en ik op het moment ook nog. We delen samen een Apple account welke is gekoppeld aan mijn rekening. Ze is op haar MacBook en ik op mijn iMac ingelogd. We kunnen beide gebruik maken van alle aangeschafte applicaties.

Je kunt tot 5 apparaten machtigen. Je vriendin kan dus haar 3G synchroniseren met haar eigen computer. Ze maakt enkel gebruik van jouw AppStore inloggegevens zodat ze jouw aangekochte applicaties ook op haar iPhone kan zetten. Wat je wil is dus opzich mogelijk, mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag :).

Super, bedankt alvast!
Ik kan dus ook het beste mijn de iPhone 3G helemaal wissen en opnieuw installeren vanaf haar laptop. Zodat zij met een schone installatie start.

xynta 10-08-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikelinden (Bericht 525467)
Super, bedankt alvast!
Ik kan dus ook het beste mijn de iPhone 3G helemaal wissen en opnieuw installeren vanaf haar laptop. Zodat zij met een schone installatie start.

Ja dat lijkt me het beste, op die manier hebben jullie beide een aparte pc waarmee wordt gesynchroniseerd en kunnen jullie je telefoons na eigen voorkeur indelen.

harmengijgink 23-08-10 16:17

ik wil hier graag nog even een vraag overheen gooien....

in bovenstaand geval gaat het om 2 iphones en 2 laptops

hoe nu in dezelfde situatie, 2 iphones, waarvan er 1 naar mijn vriendin gaat, maar we delen samen 1 laptop!

Valen10 31-08-10 16:18

Dat probleem heb ik over een uur ook,als mijn vrouw een iphone 3G krijgt van een vriendin. Delen de laptop, account kunnen we ook wel delen. Ik zit alleen met de synchronisatie van t toestel elke keer..

Ben benieuwd hoe dat straks gaat....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harmengijgink (Bericht 541780)
ik wil hier graag nog even een vraag overheen gooien....

in bovenstaand geval gaat het om 2 iphones en 2 laptops

hoe nu in dezelfde situatie, 2 iphones, waarvan er 1 naar mijn vriendin gaat, maar we delen samen 1 laptop!


marcelh 01-09-10 18:45

Ik heb het volgende:Ikzelf heb een 3G (jb)die naar mijn vrouw gaat en ik neem de telefoon(3GS )van mijn vader over.Zijn acountgegevens krijg ik dan want hij gaat naar een blackberry.Op de 3gs staat een originele tomtom en nog meer gekochte applicaties die ik graag wil houden,maar ik wil wel graag al mijn gegevens adressen en agenda mailinstellingen en muziek op de nieuwe 3GS hebben.Hoe pak ik dit aan?Kan ik gewoon synchroniseren onder de acount van m'n vader en een copie terugzetten van mezelf of kan ik de acount van m'n vader op de een of andere manier op die van mij zetten?Alvast bedankt voor jullie hulp!!!!:d

Valen10 01-09-10 18:53

Net gesynchroniseerd en hij herkent gewoon een tweede iphone, maakt gewoon van beide een eigen backup. Ze logt wel in via mijn account@itunes en ze kon gewoon al mijn gekochte programma's 'gratis' erop zetten...
Was even bang dat ie elke keer dezelfde backup ging maken van 1 iphone, maar herkent ze gewoon apart. IDEAAL :-)
Zijn beide wel JB


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.