iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Sync probleem: alleen van outlook naar iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/67962-sync-probleem-alleen-outlook-naar-iphone.html)

Michiel C 11-08-10 13:38

Sync probleem: alleen van outlook naar iPhone
 
Hallo,

De synchronisatie van mijn agenda tussen mijn iPhone (OS 4.0.1) en outlook 2007 werkt niet goed. Na synchroniseren zijn de afspraken (ongeveer 650 stuks) die in outlook zijn aangemaakt wel op de iPhone te zien, maar de afspraken die op de iPhone zijn gemaakt komen niet terug in Outlook.
Ik gebruik iTunes 9.2.1.5.

Ik heb een aantal suggesties op dit forum al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en op kunnen lossen?

Groet,

Michiel

Feroz 18-08-10 18:29

Ik heb dit probleem ook.
Iemand een antwoord?

guitarman 20-09-10 20:45

Andersom???
 
Hey

Bij mij lukt het juist niet om de gegevens van Outlook in mijn iPhone te krijgen.
Gegevens van de iPhone wil ik namelijk niet in mijn werk windows computer hebben.

Kun jij me helpen hoe ik mijn werkagenda (Outlook) in de iPhone krijg?

Bedankt alvast

Rik

tradeyell 25-09-10 16:55

ik wil mijn contacten en mijn telefoonnummer + afspraken op mijn outlook hebben... 9mijn outlook is nu leeg)... anders ben ik alles kwijt..

Michiel C 25-09-10 17:38

ik maak nu een backup van mijn iPhone met http://www.i-twin.de/en/news
als het nu fout gaat kan ik deze gegevens tenminste op mijn iPhone terug zetten

Mireille005 26-09-10 16:26

Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu al paar uur bezig en het werkt niet http://images.textopus.nl/iPhoneclub...s/icon_sad.gif
Ik voeg het in dit topic toe. Als het beter is een eigen topic te maken, hoor ik het graag.

Beschrijving probleem:
Als ik een afspraak in Outlook zet, komt hij wel op de iPhone. Andersom echter niet!

Wat ik heb uitgeprobeerd: Via Calendar naar google agenda (aangezet in instellingen bij t google account) naar Outlook via google sync lukt wel. Rechtstreeks tussen iPhone en Outlook via iTunes lukt niet.

Ook heb ik 2 submappen gehad voor calender in Outlook. Deze kwamen mee. In Outlook heb ik ze nu verwijderd, maar ze blijven in de sync van iTunes staan.


Is er iemand op het forum die ons kan helpen?

Mireille005 26-09-10 21:05

Ik ben nu dit aan het uitproberen: Apple - Support - Discussions - Calendar sync broken Outlook 2007 and ...
Als ik het daarmee oplos, laat ik het meteen weten. Ik zet het hier alvast neer, zodat iemand anders er misschien (ook) wat aan heeft. :)

Mireille005 28-09-10 00:26

Wat ik heb gedaan: Eerst alles backuppen :d

Eerst de synchronisatiegeschiedenis gereset. Deed niets. Alle Outlook add-ins disablen. Niets. Daarna beide agenda's leeg gemaakt (eerst agenda op pc helemaal leeg, forced sync van pc naar iPhone (optie onderaan 'info') en tot slot overgebleven afspraken op iPhone deleten), afspraak in beiden en syncen. Dat hielp niet.

Toen, en dit raad ik jullie ook aan, heb ik een ander account geprobeerd. Dus:
- Onthou waar je .pst van Outlook staat en je map van je itunes gegevens
- user Test op de laptop aangemaakt, afmelding huidige gebruiker en inloggen als Test
- Outlook openen en tijdelijk op nieuw account
- iTunes openen en contact met iPhone laten leggen. Als hij erom vraagt: ik heb de optie "info samenvoegen" gedaan
- tabblad 'info' van de iphone: alleen de agenda met outlook syncen, sync laten doen
- hierna in de native app van de iPhone een (herkenbare) afspraak gezet, bijv "nieuwe iTunes"
- hierna in Outlook een (herkenbare) afspraak gezet, bijv "nieuwe Outlook" (ja, hoe verzin ik het ;) )
- synchroniseren

Bij mij kwam toen beide afspraken bij beide agenda's te staan. Is dat bij jou ook het geval, lees dan verder. Zo niet, wellicht helpt mijn laatste stap toch.
Omdat beiden nieuw wel synchroniseren kan het aan één van 3 dingen liggen: Outlook, itunes of mijn account zelf.

Om de eerste uit te sluiten heb ik na loskoppelen iPhone:
- .pst controleren:
- open scanpst.exe in je map office>office12 (voor Office 2007, anders office 11 ofzo), dubbelklik erop,
- selecteer je oude .pst
- zeg ja als hij erom vraagt.
Dan:
- configuratiescherm > email > gegevensbestand openen
- voeg je oude .pst bestand toe (zie bovenaan, als het goed is weet je die locatie nu)
- maak die oude .pst de standaard
- open outlook
- sluit de nieuwste Outlook map (dus niet je oude die nu standaard is)
- check in extra > vertrouwenscentrum > 2e optie is invoegtoepassingen of daar alleen deze 2 dingen staan: iTunes Outlook Addin en MS Exchange-universele berichtuitwisseling. Zo niet, onderaan op de knop drukken en alle andere vinkjes uit zetten. Onthoud deze stap.
- sluit outlook
- synchroniseer via iTunes met de optie 'agenda sync' aan
- maak vervolgens een afspraak in beide agendas. Op de iPhone: verzet 'nieuwe itunes' naar een andere tijd. Outlook: maak afspraak 'oude outlook' aan
- synchroniseer via iTunes met de optie 'agenda sync' aan

Bij mij lukte dit, bij jou ook? Mooi. Dan nu Test afsluiten en weer terug naar je gewone user account.
Toen ik het hier weer probeerde (bij koppeling optie 'info samenvoegen') vertikte hij het wéér ten ene male... Grrr... Nieuwe .pst gebruiken maakte niet uit.

Dat betekent dat van de 3 opties Outlook niet de boosdoener is, maar iTunes of mijn eigen user. In de hoop dat het niet mijn windows account zou blijken te zijn heb ik de laatste stap (dit is de laatste stap die ik hierboven noemde) van iPhone, iPad, iPod touch: Troubleshooting contact and calendar syncing via USB on Windows gedaan. Oftewel stap voor stap uninstall van
1. iTunes
2. QuickTime
3. Apple Software Update
4. Apple Mobile Device Support
5. Bonjour
6. Apple Application Support (iTunes 9 or later)
En in die volgorde. Volg heel goed de stappen van de genoemde link. Daarna de laatste stap gedaan (controle op harde schijf).
Het staat er niet, maar ik heb wel nogmaals de pc herstart. Dus voor controle van de hd en erna.

Van Apple - iTunes - Download iTunes Now heb ik de nieuwste iTunes gedownload en vervolgens geïnstalleerd. Na opstart heb ik meteen via Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd de map laten verwijzen naar waar iTunes al stond (had ik gezegd in de eerste alinea, toch? ;))
iTunes afgesloten en weer gestart.

Nu de controle:
- iPhone aankoppelen en contact laten maken (indien nodig, nu of later, ik heb Info samenvoegen gedaan)
- Bij "info" nog geen vinkjes aan. Eerst synchronisatie.
- afspraak in native app Agenda zetten genaamd 'nieuwe iTunes'
- native app afsluiten
- Outlook openen. Afspraak 'oude outlook' verzetten naar andere dag en tijd. Outlook afsluiten.
- Op tab "Info" het vinkje bij 'Agenda via outlook' aanvinken. Naar believen wel of niet dagen aangeven.
- synchroniseren
- app en outlook openen en controleren
Bij mij was deze eerste keer twee keer nodig te synchroniseren.

Maar nu werkte het wel! Bij mij tenminste. Als het bij jou niet werkt, zou je eens goed naar je account moeten kijken. Wellicht zit daar iets fout.

Voor de zekerheid nog een paar keer op iPhone en in Outlook afspraken aangemaakt, verzet en gedelete. Maar na de sync klopte het allemaal weer :D Hierna heb ik de andere onderdelen ook aangevinkt en laten syncen. Werkte ook gewoon.

Heel blij mee, maar snap d'r niets van :confused:

Overigens:
Ik heb het hier opgeschreven in de hoop dat iemand er wat aan heeft. Als het onduidelijk is hoor ik het graag. Barst inmiddels van de hoofdpijn (migraine?) dus ik kan me voorstellen dat het niet geheel goed verwoord is.
Echter, als ik het morgen doe weet ik het misschien niet meer.

deltaapo 29-09-10 13:02

Agenda synchroniseren Outlook 2007 - iPhone
 
Sinds vorige week ook synchronisatieproblemen. iTunes zegt dat er de agenda gesynchroniseerd wordt, maar beide agenda blijven hetzelfde. Geen uitwisseling. Wat nu?

Mireille005 29-09-10 13:54

Ehm... Misschien mijn post lezen en navolgen? ;)

damellie 30-09-10 01:11

@Mireille005
Wat heb je er een werk van gemaakt. Voor mij was het niet nodig omdat ik geen problemen had, maar ik denk dat je anderen wel geholpen hebt.
Complimenten.

Mireille005 30-09-10 23:03

@damellie: Dank je wel :) Heel attent van je om dat te zeggen. Ik hoop ook dat anderen er wat aan hebben, daarom heb ik het tenslotte helemaal uitgeschreven. Vind het heel fijn om zo'n leuke reactie erop te krijgen! :)

deltaapo 11-10-10 15:13

Synchronisateiproblemen iPHONE / Outlook
 
Helaas werkt de tips van Mirielle05 mij niet. Wie kan mij wel helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.