iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Agendameldingen van tweede agenda uitschakelen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/70082-agendameldingen-tweede-agenda-uitschakelen.html)

siljen 27-08-10 13:31

Agendameldingen van tweede agenda uitschakelen
 
Wie o wie weet een oplossing voor mij??
Zowel ik als mijn vriendin maken gebruik van de Google kalander, en deze agenda synct dus ook met onze iphone’s kalander. Nu hebben we op beide telefoon de accounts van beide agenda’s (via exchange) geplaatst, zodat je voor afspraken altijd in elkaars agenda kunt kijken. Er staan dus ook netjes 2 agenda’s op, waarvan je er 1 als voorkeur kunt aangeven (onder instellingen, mail contacten agenda, helemaal onderaan). De keuze tussen beide agenda’s kun je ook maken als je naar de agenda gaat, en dan terug gaat naar agenda’s (links boven). Hier kun je ook een keuze maken tussen de agenda’s.
Maar onafhankelijk van welke keuze je maakt (normaal is dus mijn eigen agenda alleen geselecteerd, en bij mijn vriendin die van haar) krijg je toch altijd alle meldingen uit beide agenda’s als popup….
Gevolg is dus dat je continue de meldingen krijgt uit alle agenda’s….
Weet iemand hoe je dus de meldingen, van een agenda kunt (de)selecteren??
Thnx alvast!

Michel15 27-08-10 14:10

Wellicht moet je dit bij google al opgeven op de pc

Daar staat haar kalender als het goed is en bij instelling kun je de meldingen volgens mij uitzetten

siljen 27-08-10 14:51

Thnx Michel, maar dat is het niet. Even gecontrolleerd, en dit staat al goed; dwz de meldingen van haar staan uit, en die van mij aan... (en bij haar anderom)....

Om de vraag eenvoudiger te maken; als je 2 agenda's op je iphone hebt, kun je dan van 1 de meldingen uit zetten?

Michel15 27-08-10 17:20

Ik gebruik zelfs meer dan 2 agenda's en ik krijg geen meldingen van andere agenda's

Op de iPhone zelf zie ik niet waar je het integraal kunt wijzigen voor een hele agenda, dus dan moet je het m.i. bij de bron zoeken, dus google

siljen 30-08-10 13:11

Heb je ze beide via een excange account erin staat dan?

Michel15 30-08-10 15:45

Beide agenda's lopen via hetzelfde exchangeaccount, ze zijn dus gekoppeld aan 1 emailadres

siljen 20-12-10 22:01

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Heb een tijdje de meldingen uitgezet... maar dit is toch ook niet de oplossing, nu mis ik afspraken??

KvdS 20-12-10 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siljen (Bericht 617237)
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Heb een tijdje de meldingen uitgezet... maar dit is toch ook niet de oplossing, nu mis ik afspraken??

Volgens kan dit niet. Of laat ik het anders zeggen, het is mij ook niet gelukt.
Ik had de volgende lus gemaakt

Google <-> iCal
Google <-> iPhone
iCal <-> iPhone

Dit was niet handig, want nu stonden twee kopieën van dezelfde agenda op mij iPhone. Ook al had ik op de iPhone de Google agenda als voorkeursagenda staan, toch kreeg ik alle meldingen dubbel, of waar geen melding aan hoefde te hangen, daar deed iCal dat wel en zo kwam hij weer op de iPhone.
Voor mij was de oplossing om de sync via iTunes uit te zetten en de 'oude' iCal via iTunes agenda op de iPhone te verwijderen.

Nu loopt mijn sync als volgt iCal <-> Google <-> iPhone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.