iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iTunes error 3194 (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/70926-itunes-error-3194-a.html)

heratboy20 04-10-10 19:27

Mijn ervaring is dat je die regel niet aan het eind moet toevoegen in je host file, maar eronder. Dus ff je cursor aan het einde zetten en 1 keer enter, dan de text 74.208.10.249 gs.apple.com er bij zetten en die opslaan.

De eerste keer deed ik hem er ook achter maar deed het bij mij ook niet, eronder wel. Hij kwam wel in recovery hierna maar met tinyUmbrella schop je hem daar weer uit.

Ik heb al bovenste stap geprobeerd maar ik krijg hetzelfde melding

Chrisl 04-10-10 19:34

Volgens mij kreeg ik ook een fout code aan het einde van het herstellen, vervolgens ging mijn iPhone in recovery en kon ik hem daar uit halen met tinyUmbrella en ik had vervolgens een schone installatie

JochemTW 18-12-10 23:54

HELP ME!!
 
Hey,
Ik heb een iPhone 4 16GB Black. Ik liep op iOS 4.1 met een jailbreak. Toen ik mijn iPhone wou herstellen naar iOS 4.1 (om de iPhone weer even helemaal leeg te hebben) ging t fout. Ik heb in Cydia op "make my life easier" en vervolgens via TinyUmbrella op de computer de SHSH files van mijn iPhone gehaald. Ik kreeg een melding dat de SHSH files van 4.1 , 4.2b3 , en 4.2.1 succesvol opgeslagen waren op Cydia's server. Als ik nu mijn iPhone probeer te herstellen via iTunes door shift+klik te doen en dan 4.1 te selecteren loopt het proces vast als het balkje van iTunes bijna vol is en het balkje op mijn iPhone (onder het apple logo) iets over de helft is. Als ik mijn iPhone dan uit mijn computer haal dan krijg ik het Connect to iTunes scherm:mad:. Ik heb ook al geprobeerd te herstellen via DFU mode maar ik kreeg hetzelfde probleem. Ook heb ik het geprobeerd met iOS 4.2.1 maar alweer: hetzelfde probleem. Ik kan mijn iPhone nu dus nergens voor gebruiken! Weet iemand wat ik moet doen? (ik heb ook al 74.208.10.249 gs.apple.com toegevoegd aan het "hosts" file)
Alvast bedankt!
Jochem

jrjoey 06-01-11 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 576675)
Mijn ervaring is dat je die regel niet aan het eind moet toevoegen in je host file, maar eronder. Dus ff je cursor aan het einde zetten en 1 keer enter, dan de text 74.208.10.249 gs.apple.com er bij zetten en die opslaan.

De eerste keer deed ik hem er ook achter maar deed het bij mij ook niet, eronder wel. Hij kwam wel in recovery hierna maar met tinyUmbrella schop je hem daar weer uit.

is dat nu achter het cumstom_Restore.ipsw (74.208.10.249 gs.apple.com)
zo?!

JornZ 06-01-11 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jrjoey (Bericht 623935)
is dat nu achter het cumstom_Restore.ipsw (74.208.10.249 gs.apple.com)
zo?!

lol, nee. Je moet het bestand wat "hosts" heet wijzigen op je pc. Je vindt afhankelijk van je windows versie op de volgende locaties (bekijk de tabel): http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_(file)

johnhage 08-01-11 13:21

geld dit verhaal ook voor iphone 4 32GB want ik krijg ook steeds 3194 fout melding
en voor ik wat ga veranderen en niet meer weet wat ik allemaal veranderd heb wil ik hier wel zekerheid over hebben
en als ik het op een andere computer probeer kan ik dan later wel weer ermee op mijn eigen laptop of moet ik dan eerst itunes verwijderen

ik hoor het graag van iemand

lumikiller 19-01-11 20:48

iphone 4 herstellen naar 4.2.1 geeft fout 3194
 
ik probeer mijn iphone te herstellen omdat ik een nieuwe installatie wil maar krijg steeds dezelfde foutcode . heb ook in het hostfile al geprobeerd de laatste regel aan te passen maar zonder succes .

vanaf mijn andere pc zie ik niet zitten want zo hen ik het vorige keer gedaan en dat is net de oorzaak denk ik van mn huidige probleem .
(verkeerd mailadres bij updaten apps in appstore)

JornZ 19-01-11 20:57

Zet even overal een # voor in je hosts file, dan weet je zeker dat je de goede regel erbij hebt zitten, degene die je moet hebben hoeft niet de laatste regel te zijn (in de regel haha).

lumikiller 19-01-11 21:04

ik heb overal een # voor gezet maar nog steeds zonder resultaat . toch bedankt voor je hulp

KazV 19-01-11 22:32

Sluit iTunes even af
Ga naar start -> uitvoeren
Typ dan: ipconfig /flushdns
Opnieuw proberen

Voor het beste resultaat even pc opnieuw opstarten :)

lumikiller 20-01-11 21:38

Ok bedankt , ik probeer het morgen .

lumikiller 21-01-11 18:43

jammer genoeg niet gelukt . merk ook dat bj syncen niet alles over gaat .
sommige dingen die ik via itunes uitvink blijven op de iphone staan en vice versa .


ben nu zover dat ie aan het herstellen is . eerst gewoon in DFU mode gezet en dan via itunes en herstellen en bijwerken gedaan .

Jampie 22-02-11 22:24

Mochten er nog mensen zijn met dit probleem. Ik heb de iPhone eerst gejailbreaked met redsn0w omdat ik een hacktivatie nodig had. Daarna wilde ik de firmware terugzetten omdat het niet werkte waar ik naar op zoek was. Toen kwam ook bij mij de 3194 fout constant, kreeg hem ook met custom ipsw's niet terug.
Wat ik heb gedaan, greenpois0n eroverheen gemikt en nu is ie wel keurig de boel terug aan het zetten.
Geen idee of dit bij andere werkt, maar het proberen waard misschien.

jrjoey 22-02-11 22:26

redsn0w werkte bij mij ook.. vanaf toen heb ik via iTunes geactiveerd..
ik klikte enkel een firmware aan zonder ook maar te laten 'lopen'.

mijni 26-02-11 18:11

STRESSS
 
hai,
ik heb een probleem met mijn iphone 3gs 16 gb
gister zat er een versie 4.2.1 en heb hem zeker wel 30 keer proberen te jailbreaken met informatie op internet. Uiteindelijk is dat gelukt en kwam ik bij de homepage van me iphone.
Heb daarna geprobeerd cydia (app was wit) te openen maar dat lukte niet.
heb daarna alles van mij iphone gewist en geprobeerd op nieuw in te stellen om daarna opnieuw proberen te jailbreaken maar halverwege het herstellen gaf het aan een onbekend probleem te hebben gevonden met een foutmelding 1015. En op de scherm van mijn iphone zie ik een usbstick met een pijlstje naar iTunes logo.
heb vervolgens wat forums gelezen en had ik begrepen dat ik eerst firmware 3.1.2 erop moet zetten, dus heb ik dat gedownload en geprobeerd erop te zetten maar er kwam weer te staan dat het door een onbekend reden is gestopt maar dit keer met een foutmelding 3194
KAN IEMAND MIJ A.U.B UITLEGGEN WAT IK KAN DOEN OM MIJN IPHONE WEER TE FIXEN?:o:o
heb er namenlijk zelf niet zoveel verstand van!!

Isalene 27-02-11 10:44

@mijni
 
Als ik het goed lees, is dit de eerste keer dat je jouw iphine jailbreakt, we kunnen dan ook aannemen dat jij geen shsh gegevens opgeslagen hebt bij cydia...
Het enigste wat je nu kan doen is je iphine in DFU zetten en in itunes herstellen, itunes zal dan 4.2.1 erop zetten en je kunt opnieuw jailbreaken (als je dat nog wenst).
Als het cydia icon wit is hoef je alleen je iphone opnieuw op te starten en dan wordt hij zichtbaar, ook kan je in spotlight cydia intoetsen en dankomt hij ook naar voren en kan je van daaruit verder met installeren.
succes.........:p

Jensjonkman 06-04-11 17:46

Ik heb ipod touch 4g versie 4.2.1 wil restoren gewoon naar weer 4.2.1 en krijg ik ook foutmelding 3914 please help

XIII 06-04-11 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensjonkman (Bericht 660885)
Ik heb ipod touch 4g versie 4.2.1 wil restoren gewoon naar weer 4.2.1 en krijg ik ook foutmelding 3914 please help

Heb je het topic wel gelezen ipv meteen weer je vraag te stellen?

huubke 16-04-11 01:17

heb reeds alles geprobeerd wat hier geroepen wordt, maar geen oplossing.
en dit terwijl ik gewoon een update wou uitvoeren???

Guest-20211109194312 11-05-11 20:22

Hoi ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar ik heb een niet gejailbreakte ipod touch 4g en als ik wil update naar 4.3.3 dan krijg ik ook de fout melding 3194 ik heb gelezen dat je de regel 74.208.10.249 gs.apple.com moet verwijderen omdat hij er bij mij al in stond (in het bestand) maar als ik dat doe en het dan wil opslaan lukt dat niet er komt te staan: kan het bestand C:/windows/system32/drivers/etc/hosts niet opslaan kijk of je de juiste pad en bestandnaam heb ingevoerd. doe ik het nu fout of wat moet ik doen om de update het gewoon te laten doen?

PS: Ik open de host file in klad blok dat is toch goed?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.