iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Geen reservekopie mogelijk (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/71919-geen-reservekopie-mogelijk.html)

Greeneyes 14-09-10 23:05

Geen reservekopie mogelijk
 
Ik heb gisteren iTunes geüpdate naar versie 10.0. Gelijk na opstarten 'crasht' TuneUp direct. Geen idee wat TuneUp is, dus dat deert me niet, maar na aansluiten iPhone wil ik upgraden naar 4.1. Het lijkt even goed te gaan en dan krijg ik de melding:

"iTunes kan geen reservekopie maken vd iPhone, omdat er geen sessie met de iPhone kan worden gestart."
Advies is los te koppelen en opnieuw te proberen, maar dat helpt dus niet. Wie weet meer?

dirkkk 17-09-10 20:10

Hoi Greeneyes, ik heb precies hetzelfde. Zowel met mijn iPad als met mijn iPhone. Heb ff gegoogled maar kon nog geen oplossing vinden.

koen_k 26-09-10 22:06

Ik kan ook niet upgraden naar 4.1 maar ik krijg de melding dat er geen reservekopie gemaakt kan worden, omdat de reservekopie niet op de computer opgeslagen kan worden.
Wie kan mij hier bij helpen? Alvast bedankt.

KRiST0F 27-09-10 19:13

ik heb net hetzelfde probleem, itunes kan geen backup maken.
Ook niet op het windowssyteem. Maar het moet gewoon werken op OSX!
daar staat mijn bib.

dirkkk 27-09-10 21:12

Heb inmiddels wel een reservekopie en een upgrade naar 4.1 op de laptop (Vista)van mijn vrouw gemaakt. Daarna gesynchroniseerd met mijn Macbook. Kreeg voordat de reserve kopie werd gestart wel een opmerking dat er eerst een 4 cijferige code moest worden ingebracht voordat deze zou starten met de reserve kopie. Maar heb deze opmerking weggeklikt en daarna begon de reserve kopie gewoon met z'n backup. Wat me wel opviel is dat mijn iPhone 3GS lekker vlot een reserve maakte (32GB waarvan 22GB gebruikt), en de iPad (64gb, waarvan 30GB gebruikt) er eindeloos mee bezig was.

Gokhan83 28-09-10 16:11

NOu ik heb hier het zelfde probleem. Gistren met snowbreeze een firmeware gemaakt en op me 3g gezet. Alles ging goed. gejailbreaked en simlock vrijgemaakt met ultrasnow maar wanneer ik me iphone aansluit krijg ik de zelfde melding.

"iTunes kan geen reservekopie maken vd iPhone, omdat er geen sessie met de iPhone kan worden gestart."

Heb itunes 9.2 geinstalleerd. maar nog steeds het zelfde probleem. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?????

henk van wanrooij 29-09-10 21:45

Is er al iemand die dit probleem heeft op kunnen lossen ( heb het zelfde probleem,ook met snowbreeze geupdate bij een 3g)

Gokhan83 30-09-10 00:28

Nou ben weer terug gegaan 3.1.3 kan weer sycen. Volgens mij komt het door de jb of door 4.1??????

henk van wanrooij 30-09-10 00:36

ja zal ik ook maar doen ik denk dat het aan snowbreeze ligt,maar ja geen reservekopie terug kunnen zetten is ook niet zo fijn

KRiST0F 01-10-10 14:12

Ja, het lig idd aan de jailbreak. alhoewel.
Het komt door de hacktivation van snowbreeze 2.xx
als je een jailbreak uitvoert zonder kan je probleemloos
backuppen, enkel kan je niet bellen als je een iphone
gebruikt met een niet orginele simkaart.

jmwentzel 09-10-10 13:43

Hacktivation staat voor het activeren van de iphone, toch? Dus als ik een customfirmware maak zonder, blijf ik in het scherm haken dat je je iphone moet aansluiten aan itunes voor activeren als je geen originele sim gebruikt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.