//

iPhone niet in iTunes

iPhone niet in iTunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb sinds gisteren een iPhone 4. Helaas wordt hij door iTunes niet herkend en verschijnt in Windows als een draagbaar apparaat en niet als Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-10, 12:48
hansvanbergen hansvanbergen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Question iPhone niet in iTunes

Heb sinds gisteren een iPhone 4.
Helaas wordt hij door iTunes niet herkend en verschijnt in Windows als een draagbaar apparaat en niet als Apple Mobile device.
In apparaatbeheer probeer ik de driver bij te werken naar usbaapl.inf volgens aanwijzingen van Apple support, maar krijg dan de melding:
"Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens een poging om het stuurprogramma te installeren.
Apple Mobile Device USB Driver
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Het merkwaardige is dat mijn iPad en mijn iPod wel herkend worden en normaal synchroniseren.
Inmiddels heb ik iTunes geheel verwijderd (met alle software van Apple) en opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt geen verschil.

Op mijn laptop wordt de iPhone wel herkend en synchroniseert hij ook, maar daar staan mijn apps en mijn muziek niet op.

Iemand enig idee hoe ik de iPhone in iTunes aan de praat krijg?

Groeten, Hans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-10, 13:29
neo387 neo387 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 7
Standaard

opnieuw installeren van itunes misschien
kan zijn dat je een van de services niet aanstaat
applemobiledeviceservice
iPodservice
iTuneshelper

draait hier zonder dat itunes open staat, neem aan dat een van deze zorgt voor herkennen van een iDevice
  #3  
Oud 26-09-10, 13:59
hansvanbergen hansvanbergen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Dank voor je meedenken.

iTunes opnieuw installeren heb ik al gedaan, zonder resultaat.
Alle services staan aan...
Mijn iPad wordt wel gewoon herkend en dat gebruikt dezelfde drivers en services, toch?
De iPhone wordt als 'draagbaar apparaat' gezien en niet als een Apple mobile device, maar het lukt me niet dat te wijzigen, omdat ik dan de melding krijg, dat er een fout is bij de installatie van de driver.

Dus wat nu?
  #4  
Oud 26-09-10, 23:24
neo387 neo387 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 7
Standaard

probeer dit
iPhone, iPad, or iPod is not recognized by Windows due to driver installation issues
voor herinstalleren driver etc

probeer anders ook eens een andere usb poort te gebruiken
  #5  
Oud 27-09-10, 01:03
hansvanbergen hansvanbergen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

@neo387: Je geeft, net als ik, niet zo maar op! Het moet toch lukken het ding te zien te krijgen?
Die pagina, waar je naar linkt had ik ook gevonden en de dingen die erin staan al gedaan: geen effect. Andere usb poort helpt ook niet...
Zit dus echt met de handen in het haar en heb mijn hoop gesteld op de iphone community in Nederland. Heeft niemand dit eerder gehad en opgelost?
  #6  
Oud 27-09-10, 12:18
hansvanbergen hansvanbergen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Standaard

Voor de volledigheid ook de oplossing van het probleem.
Ik heb alles van Apple verwijderd. ITune, Quicktime, Apple software update, Apple mobile device, Bonjour en Apple application.
Daarna een oude versie van iTunes geïnstalleerd (9.0). ITunes kan dan niet openen, omdat de database in een nieuwe versie is gemaakt, maar je kunt wel iphone en ipad aansluiten en deze werden nu normaal herkend.
Daarna een upgrade uitgevoerd naar iTunes 10 en alles werkt nu goed.
Dank voor het meedenken.

Laatst gewijzigd door hansvanbergen; 27-09-10 om 20:39.
Reageren

Labels
driver, iphone, itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Home button werkt niet, itunes vind iphone niet keesdr iTunes 2 07-02-11 19:41
Help!!! Iphone wil niet meer aan en herkend itunes niet!!! Trandy iTunes 12 21-12-10 23:10
itunes herkent iphone niet en ipod functie doet het niet jeckyl iTunes 11 26-09-10 08:24
Iphone hangt op Apple, DFU werkt niet en wordt niet herkend door Itunes , PC etc. Peterhercules Archief 1 29-01-10 13:34
Iphone boot niet meer!, itunes herkent hem niet! mister@ Unlock [archief] 8 10-01-08 22:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.