//

Twee cd's in 1 album met meerdere albumartiesten

Twee cd's in 1 album met meerdere albumartiesten discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is niet helemaal de strekking van de andere vragen gesteld in dit topic, maar ik probeer het toch maar. Ik heb een vraagje mbt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-10, 23:18
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard Twee cd's in 1 album met meerdere albumartiesten

Het is niet helemaal de strekking van de andere vragen gesteld in dit topic, maar ik probeer het toch maar.

Ik heb een vraagje mbt het samenvoegen van 2 cd's in 1 album maar met verschillende album artiesten in iTunes 10.0.1 (Mac OS X 10.6). Ik zal het met een aantal plaatjes uitleggen wat ik bedoel.

Als voorbeeld gebruik ik de cd This Is Everybody! On Tour, een dubbel cd gemixed door Lee Burride (CD1) en Sander Kleinenberg (CD2). In iTunes ziet dit er als volgt uit:



Bij de losse tracks van de cd's ziet het er als volgt uit:


Verder staat in het tabblad opties het volgende aan:


Echter iTunes wil deze cd niet samenvoegen in 1 album. Dit komt (denk ik) door de 2 verschillende album artiesten. Ik heb in het tabblad sorteren al de albumtitel ingevuld bij albumsortering en 'Lee Burridge & Sander Kleinenberg' bij albumartiest-sortering. Dan voegt iTunes ze wel samen, maar echter als 'onbekend album' zonder albumart, dus dat schiet ook niet echt op. Op dit moment staat er dus bij het sorterings tabblad niets ingevuld.

Heeft iemand suggesties?


EDIT: Ik zit nu te twijfelen of dit probleem toch niet in het forum 'iPhone Media -> Muziek' geplaatst had moeten worden. Als dit zo is, excuus en of een mod het topic dan even kan verplaatsten

Laatst gewijzigd door Palinghaas; 09-11-10 om 23:23.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-10, 10:36
phunx's schermafbeelding
phunx phunx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 036
Berichten: 59
Standaard

Selecteer de nummers van dat album > CMD+I > tabblad "Opties".
Vink "Deel van verzameling" eens aan en kies voor "Ja".



Helpt dat?

Laatst gewijzigd door phunx; 10-11-10 om 10:40.
  #3  
Oud 10-11-10, 10:46
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

Dat vinkje staat alleen aan als je die optie aanpast. Als je vervolgens op ok klikt staat die optie op 'ja' maar staat het vinkje er niet meer (zoals te zien in het laatste plaatje uit mijn eerste post).

Helaas werkt dat dus niet, wel dank voor de moeite ;-)
  #4  
Oud 10-11-10, 23:58
JohnnyricoMC's schermafbeelding
JohnnyricoMC JohnnyricoMC is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 64
Standaard

De waarde "album-artiest" moet voor beide discs hetzelfde ingevuld zijn, het vak artiest dient voor de individuele songs. Maak desnoods van album-artiest voor beide discs dan "artiest1 & artiest2", waarbij je artiest1 en 2 natuurlijk vervangt door de werkelijke namen.
  #5  
Oud 11-11-10, 10:13
Palinghaas Palinghaas is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
De waarde "album-artiest" moet voor beide discs hetzelfde ingevuld zijn, het vak artiest dient voor de individuele songs. Maak desnoods van album-artiest voor beide discs dan "artiest1 & artiest2", waarbij je artiest1 en 2 natuurlijk vervangt door de werkelijke namen.
Dat verhelpt het inderdaad, alleen is eigenlijk nog niet echt een ideale oplossing Dank voor het meedenken.
  #6  
Oud 11-11-10, 16:28
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Ik gebruik altijd mp3 tag, simpel en gratis te downen. Cd' s inladen, tags allemaal dezelfde opslaan en je heb het probleem niet meer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Album niet herkend als 1 album Maurice013 iTunes 12 10-03-11 12:41
Foto: aan maken extra foto album in iPhone 3GS met sw 4.1 fxrdg Muziek, foto & video 8 26-01-11 14:14
Muziek: probleem met twee MP3 songs lodevs Muziek, foto & video 3 08-02-09 23:30
sync iphone met twee pc's janfr Archief 1 27-12-08 13:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.