iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Muziek in iTunes vernieuwen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/77547-muziek-itunes-vernieuwen.html)

Lian1966 13-11-10 13:17

Muziek in iTunes vernieuwen
 
Ik kwam erachter dat in de diverse muziek die ik in iTunes heb staan toch wel wat verschil zit in de aantal decibels waarmee het afgespeeld wordt. Ik heb nu al mijn muziek door mp3Gain gehaald zodat het op hetzelfde niveau is maar nu wil ik mijn muziek in iTunes dus vernieuwen zodat het straks op mijn iPhone 4 ook allemaal op gelijke sterkte is. Ik kan nergens op dit forum vinden hoe dat moet dus vandaar deze nieuwe topic. Ik heb namelijk ook wat afspeellijsten samengesteld en wil dit nog niet eens opnieuw doen.
Wie kan mij op weg helpen?

Lian1966 15-11-10 19:07

Kan niemand mij helpen?
Ik heb vrijdag een feestje en wil mijn muziek op orde hebben.

phunx 15-11-10 22:01

Als je de afspeellijsten absoluut niet wilt vernieuwen lijkt mij de enige oplossing de (ver)nieuwe (mp3)files dezelfde naam geven als de oude en die op dezelfde plek op je computer zetten (oude overschrijven). Dan moet iTunes vanzelf de nieuwe pakken.

Lian1966 15-11-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phunx (Bericht 600842)
Als je de afspeellijsten absoluut niet wilt vernieuwen lijkt mij de enige oplossing de (ver)nieuwe (mp3)files dezelfde naam geven als de oude en die op dezelfde plek op je computer zetten (oude overschrijven). Dan moet iTunes vanzelf de nieuwe pakken.

Maar wat als het de oude bestanden zijn die vernieuwd zijn? (ik heb de oude bestanden qua geluidsterkte aangepast)
Is het dan zo dat iTunes al de nieuwe bestanden gebruikt?

phunx 16-11-10 12:29

Als de oude bestanden nog steeds op dezelfde plaats staan zou iTunes ze gewoon moeten pakken ja.

Lian1966 16-11-10 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phunx (Bericht 600967)
Als de oude bestanden nog steeds op dezelfde plaats staan zou iTunes ze gewoon moeten pakken ja.


ok, thanks

Lian1966 21-11-10 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phunx (Bericht 600967)
Als de oude bestanden nog steeds op dezelfde plaats staan zou iTunes ze gewoon moeten pakken ja.

Ik merk dus regelmatig dat het geluidsniveau niet is aangepast in mijn iPhone dus ook niet in iTunes.
Iemand tips?

remundo7000 21-11-10 21:00

In iTunes zit een instelling waar je het volume gelijk kan trekken voor alle mp3s. Het is een beetje ruw, maar het werkt wel redelijk. Dit doe je met iTunes op je computer.
Ik heb geen computer bij de hand dus weet niet precies waar het zit.
Het duurt wel een eeuwigheid voor iTunes alle tracks heeft nagekeken. Groot voordeel is dat de bestanden niet echt worden aangepast, alleen in iTunes en op de iPods/iphones die je ermee synchroniseert is het volume aangepast.

Lian1966 21-11-10 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 602944)
In iTunes zit een instelling waar je het volume gelijk kan trekken voor alle mp3s. Het is een beetje ruw, maar het werkt wel redelijk. Dit doe je met iTunes op je computer.
Ik heb geen computer bij de hand dus weet niet precies waar het zit.
Het duurt wel een eeuwigheid voor iTunes alle tracks heeft nagekeken. Groot voordeel is dat de bestanden niet echt worden aangepast, alleen in iTunes en op de iPods/iphones die je ermee synchroniseert is het volume aangepast.

Thank you!!
Ik heb de optie gevonden en mijn laptop is nu bezig, ik denk inderdaad dat dat lang gaat duren maar goed, het is wat prettiger in het gehoor.

Bossie14 23-11-10 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 (Bericht 602952)
Thank you!!
Ik heb de optie gevonden en mijn laptop is nu bezig, ik denk inderdaad dat dat lang gaat duren maar goed, het is wat prettiger in het gehoor.

Kan je mij vertellen waar je die hebt gevonden, ben namelijk al een tijd opzoek naar die functie :mad:

Lian1966 23-11-10 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bossie14 (Bericht 603728)
Kan je mij vertellen waar je die hebt gevonden, ben namelijk al een tijd opzoek naar die functie :mad:

Komt ie;

Ga in iTunes naar 'bewerken'
Kies 'voorkeuren'
ga naar 'afspelen'
vind daar de volgende optie aan; 'geluidscontrole'

Als je hierna je iPhone gaat synchoniseren doet hij er wel een heel stuk langer over maar daarna is alles dus op een gelijk geluidsniveau gezet.

succes!

Bossie14 23-11-10 09:04

Thanks daar moet ik wel uitkomen ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:43.