iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: muziek ordenenen,hoe? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/77689-muziek-ordenenen.html)

bramvds 15-11-10 16:11

muziek ordenenen,hoe?
 
heren en/of dames,

mijn probleem is het volgende:

ik zet bijv. 1 album van shakira 1 album van ub 40 etc. op mijn iphone en 1 eigengemaakte verzameling van mijn beste hiphop nummers (bijv. 500 nummers).

hoe kan ik dit nu afspelen op mijn iphone???

uiteraard de albums van shakira en ub40 vind ie wel, alleen de map van de 500 hiphop songs zijn allen andere artiesten en ook van allerlei albums.
hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik die hiphop verzameling kan luisteren.
dus hoe selecteer ik dat???? moet ik dan van alles de id3 tag veranderen???

dit was toch makkelijker met andere telefoons waar je gewoon een mapje kunt afspelen.

mijn dank zou groot zijn als iemand hier iets op weet

Vissers 15-11-10 17:20

als ik je goed begrijp zijn er twee mogelijkheden:

1. Als de nummers die je in die verzameling hebt staan allemaal los in je itunes hebt staan (dus geen hele albums) dan kan je ze allemaal selecteren en info aanpassen. hier vul je dan bij Album: Hip-Hop verzameling (of wat jij een goede naam vind) in. nu zullen ze allemaal in 1 album genaamd: "Hip-Hop verzameling" komen te staan. dit met behoud van artiestennaam etc

2. je maakt een aparte afspeellijst aan van die losse nummers, dan heb je ze verzameld onder een afspeellijst staan ipv een album

misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit is wat ik er van begrijp

gr vissers

ronald89 15-11-10 17:26

Maak een afspeellijst aan in iTunes, dat doe je door linksonderin op het 'plusje' te klikken. Geef die afspeellijst een naam, dus bijvoorbeeld Hiphop. Sluit nu je iPhone aan, klik aan de linkerkant in iTunes op je iPhone en geef onder het tabblad Muziek aan welke afspeellijsten je wilt syncen ;)

pascalbrouwers 23-11-10 21:36

Deze vraag houdt mij ook al een tijdje bezig.... :confused:
goed mijn probleem..

In windows heb ik mappen aan gemaakt, met bv oldies, disco top 40 etc.
In al deze mappen staan liedjes die van verschillende cd's komen.
met andere woorden allemaal verschillend genaamd en horen ook niet bij elkaar op een CD.

als ik nu bv 1 zo'n map selecteer vanuit itunes --> map aan itunes toevoegen, krijg je in itunes een wildgroei van liedjes die allemaal doorelkaar staan, tussen de complete cd's in.

dit is nu precies wat ik niet wil..
Wat wil ik dan wel :)
ik wil een verzamelmap die tussen al die andere complete cd's instaat en als ik er op klik je al die verschillende nummertjes kunt zien.
Vergelijk het met een verzamel CD...
Kunnen jullie mij nog volgen :d


Moet ik van te voren alle nummers gaan ordenen in windows voor ik ze naar itunes converteer of kan ik dit vanuit itunes regelen.
Tot op heden heb ik er alleen complete cd's op staan, maar wil nu iets meer variatie, zodat ik mijn ipad kan gebruiken voor bv een feestje...

Wie kan mij helpen.

Vissers 23-11-10 23:48

Komt een beetje op het zelfde neer als de vorige vraag:

Je doet alle nummers selecteren (ctrl + muisklik) die je in je verzamelcd wilt hebben (makkelijkste is dan om te kiezen voor het detail overzicht, dus zonder plaatjes en alle liedjes onder elkaar). als je al deze nummers geselecteerd hebt (blauw) dan klik je rechtermuisknop -> info tonen. Nu krijg je waarschijnlijk een waarschuwingsvenster die je vraagt of je dit echt op alle (geselecteerde) nummers wilt doen? Ja dat wil je.

Dan naar tabblad "info":

Hier heb je meerdere bewerkbare vensters. Hier komt een lastig stukje want ik twijfel nu even aan mijzelf:( lees dus eerst even verder voor je gelijk gaat klooien. volgens mij moet je alleen de album naam veranderen in bv "Various" of "onzin" en dan OK klikken.

Kan zijn dat je nu ook alle nummers de zelfde artieste naam hebt gegeven:) daarom zou ik het ff testen met twee nummers en hier kopietjes van maken, zodat je het makkelijk terug kan draaien!

de beste manier om dingen te leren is proberen!!!!!!

In het kort: alles selecteren wat er in een album moet en ze dan allemaal de zelfde album naam geven, mooi albumhoes/plaatje erbij en klaar!!!

pascalbrouwers 24-11-10 17:34

Bedankt voor je antwoord,
Nog even voor mij...
Ik maak een map aan met nummers ( in windows) die ik als vrrzamel album in itunes wil hebben.

Itunes openen en dan ctrl + muisklik...
Klopt dit een beetje.

Groet,
Pascsal




d
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vissers (Bericht 604434)
Komt een beetje op het zelfde neer als de vorige vraag:

Je doet alle nummers selecteren (ctrl + muisklik) die je in je verzamelcd wilt hebben (makkelijkste is dan om te kiezen voor het detail overzicht, dus zonder plaatjes en alle liedjes onder elkaar). als je al deze nummers geselecteerd hebt (blauw) dan klik je rechtermuisknop -> info tonen. Nu krijg je waarschijnlijk een waarschuwingsvenster die je vraagt of je dit echt op alle (geselecteerde) nummers wilt doen? Ja dat wil je.

Dan naar tabblad "info":

Hier heb je meerdere bewerkbare vensters. Hier komt een lastig stukje want ik twijfel nu even aan mijzelf:( lees dus eerst even verder voor je gelijk gaat klooien. volgens mij moet je alleen de album naam veranderen in bv "Various" of "onzin" en dan OK klikken.

Kan zijn dat je nu ook alle nummers de zelfde artieste naam hebt gegeven:) daarom zou ik het ff testen met twee nummers en hier kopietjes van maken, zodat je het makkelijk terug kan draaien!

de beste manier om dingen te leren is proberen!!!!!!

In het kort: alles selecteren wat er in een album moet en ze dan allemaal de zelfde album naam geven, mooi albumhoes/plaatje erbij en klaar!!!


Vissers 24-11-10 19:26

Wat er waarschijnlijk gebeurd als je die map in itunes zet: hij maakt allemaal losse albums/nummers. Die moet je dan allemaal bij elkaar selecteren, dit doe je door ctrl ingedrukt te houden terwijl je ze 1 voor 1 aanklikt, je zal zien dat elk geselecteerd nummer blauw wordt.

mijn uitleg was er vanuit gegaan dat al die nummers al in itunes stonden.

pascalbrouwers 24-11-10 22:38

Je hebt mij goed opweg geholpen.... :)

Wat goed kan helpen is eerst in windows de bewuste map die je in itunes wilt zetten eerst zo goed mogelijk gaan benoemen.
Selecteer alle songs,klik rechter muis, ga naar eigenschappen en geef alle bestanden dezelfde album naam etc.
Ik heb gemerkt dat als je via itunes diezelfde map selecteerd, hij bijna alle songs al in een map in itunes zet...
Met een beetje geluk zitten ze er allemaal, anders nog effe renamen zoals jij beschreven hebt.

Ik heb vandaag 3 mappen gemaakt
1 disco
2 70,80,90
3 golden oldies
Altijd leuk voor een feestje

Ipad aanzetten en muziek streamen

Nogmaals thx,
Pascal

Vissers 25-11-10 00:08

fijn te horen dat het goed gekomen is. ik prefereer om volledige albums te hebben, losse nummers zijn de hell in Itunes.

dit had je natuurlijk ook via afspeellijsten kunnen regelen, maar dan had je wel met de losse nummers in je hoofdlijst gehad.

pascalbrouwers 25-11-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vissers (Bericht 605096)
fijn te horen dat het goed gekomen is. ik prefereer om volledige albums te hebben, losse nummers zijn de hell in Itunes.

dit had je natuurlijk ook via afspeellijsten kunnen regelen, maar dan had je wel met de losse nummers in je hoofdlijst gehad.

Ik prefereer ook volledige albums in iTunes dit om dezelfde reden die jij aandraagt.
Echter de liedjes die gisteren hen gesorteerd ziet hij nu als een compleet album.
Dus geen wildgroei in iTunes.
Greetz

Vissers 25-11-10 10:50

Nee klopt idd, zo werkt het ook, heb zelf 2 of 3 albums op deze manier, maar dat gaat om max 10 nummers per album


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:50.