iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Meerdere iTunes store problemen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/80651-meerdere-itunes-store-problemen.html)

Northsider 22-12-10 20:16

Meerdere iTunes store problemen
 
Sinds enkele dagen loop ik tegen problemen aan met het gebruik van de iPhone 3GS i.c.m. iTunes.

Bij het updaten van apps op de iPhone krijg ik ineens de melding: Cannot connect to iTunes store. Een oplossing voor dit irritante probleem heb ik nog niet kunnen vinden, maar een voorlopige work around is het verwijderen van de app en deze opnieuw downloaden (was niet erg fijn, aangezien het TomTom betrof en ik dus weer alle favorieten etc. opnieuw in moest stellen).

Daarnaast loop ik sinds vandaag tegen het probleem aan dat ik de aankopen van de iPhone niet over kan zetten naar de pc. Ik krijg de melding dat de pc niet bevoegd is. Dit is natuurlijk onzin, aangezien ik deze handeling al zo vaak gedaan heb zonder problemen. Ik heb al geprobeerd de map SC Info te verwijderen, iTunes opnieuw geinstalleerd, machtigingen ingetrokken en opnieuw verstrekt. Niks helpt.

Bij het synchroniseren worden nieuwe apps en nieuwe muziek op de pc ook niet overgezet naar de iPhone. Wat is er toch allemaal aan de hand?

apotheosis 23-12-10 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Northsider (Bericht 618008)
Sinds enkele dagen loop ik tegen problemen aan met het gebruik van de iPhone 3GS i.c.m. iTunes.

Bij het updaten van apps op de iPhone krijg ik ineens de melding: Cannot connect to iTunes store. Een oplossing voor dit irritante probleem heb ik nog niet kunnen vinden, maar een voorlopige work around is het verwijderen van de app en deze opnieuw downloaden (was niet erg fijn, aangezien het TomTom betrof en ik dus weer alle favorieten etc. opnieuw in moest stellen).

Daarnaast loop ik sinds vandaag tegen het probleem aan dat ik de aankopen van de iPhone niet over kan zetten naar de pc. Ik krijg de melding dat de pc niet bevoegd is. Dit is natuurlijk onzin, aangezien ik deze handeling al zo vaak gedaan heb zonder problemen. Ik heb al geprobeerd de map SC Info te verwijderen, iTunes opnieuw geinstalleerd, machtigingen ingetrokken en opnieuw verstrekt. Niks helpt.

Bij het synchroniseren worden nieuwe apps en nieuwe muziek op de pc ook niet overgezet naar de iPhone. Wat is er toch allemaal aan de hand?

Helaas ben ik niet iemand die je erbij kan helpen maar wat ik wel al heb moeten doen toen dat niet ging is rechtsonderaan in itunes toepassen klikken.
Als je je iphone aansluit aan je pc en itunes oplaad en dan in je itunes naar je iphone gaat dan moet dat rechtsonderaan mss wel verschijnen bij u dat'em vraagt om toe te passen ofzo, mss moet je dit eens proberen?
Wat dat bij u gaat geven weet ik helaas niet, maar bij mij heeft dit al geholpen.

Northsider 23-12-10 18:22

Bedankt voor het meedenken. Wanneer ik op toepassen klik, geeft iTunes aan dat ie synchroniseert, maar apps worden niet overgezet naar de pc en muziek wordt niet toegevoegd of verwijderd op de iPhone zelf.

apotheosis 23-12-10 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Northsider (Bericht 618303)
Bedankt voor het meedenken. Wanneer ik op toepassen klik, geeft iTunes aan dat ie synchroniseert, maar apps worden niet overgezet naar de pc en muziek wordt niet toegevoegd of verwijderd op de iPhone zelf.

Zet me voor je pc en ik los dat probleem mss wel op maar zo van hieruit, ;) ,theorie is echt m'n ding niet.

Het enige wat me te binnen schiet is; bij je itunes, staat het aangevinkt om je muziek te synchroniseren?

Northsider 26-12-10 10:04

Muziek synchroniseren staat inderdaad aangevinkt. Wat apart is, is dat als ik "Muziek en video's handmatig beheren" aanvink en vervolgens muziek naar de iPhone sleep, dat iTunes dan wel muziek gaat synchroniseren.

Klik ik rechts op de naam van de iPhon een kies ik voor "Aankopen overzetten", dan krijg ik de melding: Sommige gekochte onderdelen op de iPhone ... waaronder .... kunnen niet naar de iTunes-bibliotheek worden overgezet, omdat u er geen bevoegdheid voor hebt op deze computer.

Om deze computer te machtigen voor onderdelen die zijnaangeschaft bij de iTunes Store, kiest u Store > Deze computer machtigen.

Dit heb ik al meerdere keren gedaan, maar zonder effect.

Northsider 26-12-10 18:39

Probleem met overzetten van aankopen en syncen lijkt opgelost.

Geen echte oplossing, maar het compleet restoren van settings en data (i.c.m. firmware herstellen in iTunes) heeft ervoor gezorgd dat het nu wel weer lukt. Hopelijk geldt dit ook voor updates vanaf de iPhone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.