//

Verzameling problemen - iTunes, oor-speaker en camera-sluiter

Verzameling problemen - iTunes, oor-speaker en camera-sluiter discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik zit met een aardig probleem. Het betreft twee iPhone 4's en mijn laptop waarop iTunes draait. Beide iPhones hebben een probleem. Bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-01-11, 15:25
Googolplex Googolplex is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 18
Unhappy Verzameling problemen - iTunes, oor-speaker en camera-sluiter

Beste,

Ik zit met een aardig probleem. Het betreft twee iPhone 4's en mijn laptop waarop iTunes draait.

Beide iPhones hebben een probleem. Bij de ene werkt de oor-speaker niet meer (3,5mm plug herhaaldelijk erin en eruit doen om 'sensor' te resetten lukt niet). Deze wordt vandaag nog opgehaald door de reparatie/garantiedienst.
Deze iPhone heb ik ook geprobeerd te herstellen, wat mij nog steeds niet is gelukt. Foutmelding 1013 was de laatste, wat te maken kon hebben met TinyUmbrella. Heb deze op zowel mijn laptop (later meer daarover) als een aparte pc (waar ik vers iTunes op heb geinstalleerd) geprobeerd te herstellen, naar zowel 4.1 als 4.2.1, maar ook dat wilde niet lukken.

Bij de andere iPhone krijg ik de camera niet aan de praat, de 'sluiter' opent niet. Diverse camera apps eraf gehaald, geherinstalleerd, maar het mag niet baten. Internetzoeken leerde mij dat dit vrij hardnekkig is en ik lees allemaal garantie en terugbrengverhalen. Toch lijkt mij dit softwarematig, dus het moet toch minder rigoreus kunnen?

Heb de nieuwste versie van iTunes (10.1.1.4) en beide iPhones draaien op iOS 4.1 (met jailbreak).

Beide iPhones zijn aangeschaft via T-Mobile.


Tot overmaat van ramp verloopt ook het syncen via iTunes alles behalve soepel. De snelheid hiervan is dermate traag dat hij soms uren 'bezig' is. Zoals nu, hij is reeds ruim 10 minuten bezig om "Snow" te kopieren, wat in enkele seconden zou moeten gebeuren. Ik heb geen andere USB apparaten (behalve muis) aangesloten.
Het ergste is nog wel "Apps synchroniseren met iPhone (stap 4 van 6)". Hierbij gaat iTunes ALLE geinstalleerde apps bijlangs (200+), en hij is zo'n minuut bezig per app. Erg frustrerend en niet nodig, want nog niet zo heel lang geleden functioneerde iTunes gewoon altijd prima! Bovendien staat alles gewoon keurig op de iPhone (up-to-date nog wel, net als in iTunes).

Bovendien reageert iTunes ook vaak erg laat, of helemaal niet, op acties als deze aan het synchroniseren is. Ook neemt iTunes tijdens dit synchroniseren niet veel processorkracht, maar het weerhoud mij er vaak wel van om FireFox te openen (slechts "Ping" als ik dat aanklik, maar het komt niet tevoorschijn). Als ik de sync stop doet die het weer wel. (Overigens duurt het ook meerdere minuten voordat iTunes door heeft dat ik het syncen wil annuleren, op wat voor manier dan ook). Jullie kunnen je voorstellen dat dit zeer frustrerend werkt, het maakt het troubleshooten van de iPhones praktisch onmogelijk!

Tot zover de opsomming van de problemen. Het grootste probleem is momenteel iTunes, omdat ik hierdoor weinig kans krijg te experimenteren en zelfs maar een toestel te herstellen: ik krijg er simpelweg de kans niet voor!


Kan iemand mij vertellen hoe ik op zijn minst iTunes weer normaal werkend kan krijgen? Ik ben enigszins huiverig over een herinstallatie van iTunes, omdat ik niet weet wat er dan met mijn apps, playlists en iPhone backups gebeurt.

Weten jullie ook oplossingen voor de genoemde problemen met de iphones? De speaker zal hardwarematig kunnen zijn, maar dat van de camera vind ik toch wel erg typisch en wil deze er graag niet voor retour sturen (en em 4-6 weken missen)!


Ter afsluiting, ik draai al een tijdje mee in de wereld van iPhones (2 jaar geleden iPhone 3G aangeschaft). Heb heel wat kluchten overwonnen maar ik ben inmiddels op een punt aangekomen dat ik het verder niet meer weet.

Ik heb inmiddels heel wat gegoogled, maar ik ben inmiddels echt ten einde raad. Ik hoop erg sterk dat jullie mij in ieder geval de goede kant op kunnen helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geluid uit oor speaker mark_83 iPhone algemeen 9 19-04-11 22:34
iPhone 3GS Top/oor speaker defect Trust^ iPhone algemeen 0 07-09-10 14:23
Geen geluid uit speaker (bij het oor) Pizza Luigi iPhone algemeen 0 23-08-10 19:20
Geluid werkt niet over oor-speaker en micro Raap Archief 2 14-08-08 20:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.