iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Contacten kwijt na verwijderen Mobile Me (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/81896-contacten-kwijt-na-verwijderen-mobile.html)

iphonebeet 08-01-11 19:48

Contacten kwijt na verwijderen Mobile Me
 
Hoi, hier een echte digibeet, maar bovenal een iphonebeet. Ik hoorde gister op het journaal het verhaal over 'zoek mijn iphone' ik heb dat dus braaf gedownload maar had / heb problemen met mobile me, dus ik dacht net, hop ik gooi het eraf en nu ook al mijn contacten weg.. WAT MOET IK?? NOODKREET!!! Bedankt alvast

iMario 08-01-11 19:50

MobileMe opnieuw toevoegen of kijken of iTunes nog een backup voor je heeft.

iphonebeet 08-01-11 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 625168)
MobileMe opnieuw toevoegen of kijken of iTunes nog een backup voor je heeft.

Ik heb mobile me er dus afgegooid omdat ik steeds een melding kreeg,(de gebruikersnaam of het wachtwoord voor mobile me is onjuist?)

En waar zou ik eventueel een backup in itunes kunnen vinden?? Ik heb al geprobeerd te zoeken.. maar zie niets wat op contactpersonen lijkt

pclahsen 08-01-11 21:36

Je kan een restore doen en dan via iTunes menu je backup terugzetten van de laatste keer, maar let op, je raakt dan je jailbreak kwijt.

Verder zou je contact kunnen opnemen met Apple over je niet werkende MobileMe account. Op de server daar staan al je contacten nog steeds en die worden op je iPhone teruggezet zodra je weer op je Mobile Me account in kan loggen.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonebeet (Bericht 625170)
Ik heb mobile me er dus afgegooid omdat ik steeds een melding kreeg,(de gebruikersnaam of het wachtwoord voor mobile me is onjuist?)

En waar zou ik eventueel een backup in itunes kunnen vinden?? Ik heb al geprobeerd te zoeken.. maar zie niets wat op contactpersonen lijkt


iphonebeet 08-01-11 21:47

Onwijs bedankt voor je antwoord. Heb jij enig idee hoe je dat account voor elkaar maakt? Ik doe waarschijnlijk (bijna zeker) iets fout.. Heb jij een mobileme? En een kennis heeft mijn aaifoon gejailbraked..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 625210)
Je kan een restore doen en dan via iTunes menu je backup terugzetten van de laatste keer, maar let op, je raakt dan je jailbreak kwijt.

Verder zou je contact kunnen opnemen met Apple over je niet werkende MobileMe account. Op de server daar staan al je contacten nog steeds en die worden op je iPhone teruggezet zodra je weer op je Mobile Me account in kan loggen.


Dragon 09-01-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonebeet (Bericht 625214)
Onwijs bedankt voor je antwoord. Heb jij enig idee hoe je dat account voor elkaar maakt? Ik doe waarschijnlijk (bijna zeker) iets fout.. Heb jij een mobileme? En een kennis heeft mijn aaifoon gejailbraked..

Ik heb ook Mobile Me, wat wil je precies weten?
Je moet gewoon een nieuw account aanmaken, daar de gegevens invullen (naam, wachtwoord en omschrijving) aangeven wat je wilt syncen en klaar ben je.

iphonebeet 09-01-11 11:54

Hoi, dank voor je reactie.. Waar maak je dat account aan? Als je bij je instellingen een account toevoegd geeft hij wat opties aan: naam
Dan een email (is dit een eigen email of moet dit een @me.com zijn)
Apple wachtw

Ik heb dat gedaan en dan geeft ie op dat mijn ww of email niet goed is. Ik heb mijn gewone emailadres gedaan en mijn gewone itunes (dacht dus apple account) gedaan.. Ik heb een 3GS telefoon en ik had zoek mijn iphone geinstalleerd maar op een of andere manier kreeg ik steeds een fout melding. Dus had ik het account eraf gegooid en dus ook al mijn contacten.. Echt super vervelend want weg is weg lijkt wel..



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 625354)
Ik heb ook Mobile Me, wat wil je precies weten?
Je moet gewoon een nieuw account aanmaken, daar de gegevens invullen (naam, wachtwoord en omschrijving) aangeven wat je wilt syncen en klaar ben je.


Dragon 09-01-11 12:33

Je hebt wel gekozen om een Mobile Me account te maken na het kiezen van "voeg account toe" toch?

Dus:
Instellingen>Mail, Contacten, Agenda>Voeg account toe>Mobile me
Daarna je naam invullen, je email die je bij Mobile Me hebt (met @me.com), je wachtwoord en een beschrijving invullen.

Hierna kiezen wat je wilt syncen.

iphonebeet 09-01-11 12:57

Yep, dat heb ik gedaan, alleen werkt het echt niet. Gister heb ik het opnieuw gedaan op bovenstaand advies om mijn contacten weer terug te krijgen.. 

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 625396)
Je hebt wel gekozen om een Mobile Me account te maken na het kiezen van "voeg account toe" toch?

Dus:
Instellingen>Mail, Contacten, Agenda>Voeg account toe>Mobile me
Daarna je naam invullen, je email die je bij Mobile Me hebt (met @me.com), je wachtwoord en een beschrijving invullen.

Hierna kiezen wat je wilt syncen.


Onyx 09-01-11 15:24

Mobile.me account is niet noodzakelijk.
Heb 'm zelf helemaal doorlopen en aangemaakt met een GMail-account.

iphonebeet 09-01-11 15:44

Als ik op de site van mobileme kijk kan je niet eens registreren. Maar ik ben klaar met mobile me of wat voor troep dan ook en boos dat ik mijn contacten en agenda inhoud ed kwijt ben.. Kan er wel van janken zo erg vind ik het... 

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 625471)
Mobile.me account is niet noodzakelijk.
Heb 'm zelf helemaal doorlopen en aangemaakt met een GMail-account.


Guest-20180925190238 09-01-11 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonebeet (Bericht 625493)
A Kan er wel van janken zo erg vind ik het... 

Het is altijd goed dat je kan janken over je eigen fouten. Daar leer je van als het janken over is.

Als je contacten, agenda en mail met een clouddienst zoals MobileMe (of om het even welke) Clouddienst synchroniseert, dan synchroniseert je iPhone daar ook perfect mee.

Als je dan, zoals jij het zegt en doet, deze clouddienst "eraf gooit" dan heb je ook alle data "eraf gegooid". En dat is met elke clouddienst zo.

iphonebeet 09-01-11 16:13

Mee eens!! Wist dat alleen niet, normaal gesproken verwijder je met een druk op de knop niet alles.. Moet eerst altijd bevestigen. Ik moet als digibeet gewoon niet zo stoer met hippe mannendingen mee doen.. Ben nu nog ruim 100 contacten kwijt, de rest kunnen achterhalen via emailbox, whatsapp en mijn werkmobiel, een nokia is toch makkelijker voor mij.. Eindconclusie: geen hippedingen doen als je geen verstand heb van zaken..


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 625496)
Het is altijd goed dat je kan janken over je eigen fouten. Daar leer je van als het janken over is.

Als je contacten, agenda en mail met een clouddienst zoals MobileMe (of om het even welke) Clouddienst synchroniseert, dan synchroniseert je iPhone daar ook perfect mee.

Als je dan, zoals jij het zegt en doet, deze clouddienst "eraf gooit" dan heb je ook alle data "eraf gegooid". En dat is met elke clouddienst zo.


Guest-20180925190238 09-01-11 16:29

@iphonebeet

Je kan het ook anders zien ;) Als je een clouddienst gebruikt kan je eigenlijk nooit iets verliezen, als je die clouddienst niet "weggooit".

Crashed je Mac, PC, iPad of iPhone? Of is je iPhone verloren of gestolen? Geen probleem, gewoon opnieuw synchroniseren en alles is er weer. Je data wordt immers op een veilige plaats bewaard, namelijk in de cloud.

Ik gebruik het betaalde MobileMe. Een verandering in agenda, contacten, e-mail, enz.. die ik op mijn Mac of PC doe staat onmiddellijk in de iPhone en iPad. Omgekeerd uiteraard ook, een verandering in de iPhone bv. staat binnen seconden ook op de Mac, PC of iPad.

Het heeft dus ook voordelen.

King1987 09-01-11 17:00

 Verplaatst naar: Synchronisatie
+ tevens topic titel aangepast.

pclahsen 09-01-11 18:31

@iphonebeet: jammer dat het niet gelukt is! Toch zie ik niet dat je geprobeerd hebt je iPhone te restoren met iTunes. Of heb je je iPhone nooit verbonden met iTunes? Dan maakt iTunes nl een backup van je contacten. Als je je iPhone herstelt (je verliest dan je jailbreak, maar waarom heb je deze nodig, omdat je anders niet kan bellen?) kun je kiezen om de backup terug te laten zetten. Door af en toe met iTunes te backuppen heb je zo MobileMe niet nodig voor backup. Met deze methode zet ie ook je sms en belhistorie terug.

iphonebeet 09-01-11 19:17

Dank voor je bericht, ik heb mijn tel wel eens aangesloten op itunes, alleen daar ga je weer, ik snap geen hol van dat programma.. Ik heb mijn aaifoon gister ook aangesloten op itunes maar ik zie alleen maar mijn muziekgebeuren.. Ik heb bijv ook een paar luisterboeken op mijn laptop staan, die krijg ik er ook met geen mogelijkheid op.. Zoals gezegd ik ben echt een nono op pc gebied, zeg maar liever een no go... Haha.. 



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 625580)
@iphonebeet: jammer dat het niet gelukt is! Toch zie ik niet dat je geprobeerd hebt je iPhone te restoren met iTunes. Of heb je je iPhone nooit verbonden met iTunes? Dan maakt iTunes nl een backup van je contacten. Als je je iPhone herstelt (je verliest dan je jailbreak, maar waarom heb je deze nodig, omdat je anders niet kan bellen?) kun je kiezen om de backup terug te laten zetten. Door af en toe met iTunes te backuppen heb je zo MobileMe niet nodig voor backup. Met deze methode zet ie ook je sms en belhistorie terug.


Dragon 09-01-11 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonebeet (Bericht 625493)
Als ik op de site van mobileme kijk kan je niet eens registreren. Maar ik ben klaar met mobile me of wat voor troep dan ook en boos dat ik mijn contacten en agenda inhoud ed kwijt ben.. Kan er wel van janken zo erg vind ik het... 

Hoezo?? Ik log gewoon in op de site van Mobile Me, en dus ook met iPhone. Je zal dan wel de verkeerde login gegevens invoeren.

Ik heb hem net verwijderd, was dus al mijn contacten e.d. kwijt. Heb weer een nieuwe Mobile Me account aangemaakt op mijn iPhone en ik had al mijn contacten, afspraken en emails weer terug op mijn iPhone.

En dit alles binnen 5 minuten.

iphonebeet 09-01-11 20:46

Wat knap van je!! Ik kan het niet.. Was t maar waar..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 625661)
Hoezo?? Ik log gewoon in op de site van Mobile Me, en dus ook met iPhone. Je zal dan wel de verkeerde login gegevens invoeren.

Ik heb hem net verwijderd, was dus al mijn contacten e.d. kwijt. Heb weer een nieuwe Mobile Me account aangemaakt op mijn iPhone en ik had al mijn contacten, afspraken en emails weer terug op mijn iPhone.

En dit alles binnen 5 minuten.


pclahsen 09-01-11 22:01

Ok je kunt een newbie zijn maar als je een beetje zoekt op dit forum en op de website vindt je zo hoe je je iPhone kunt restoren, een beetje je best doen dus! ;) Veel succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.