//

Itunes account gehackt?

Itunes account gehackt? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist krijg ik een mail van Itunes dat ik de volgende zaken zou hebben gekocht: 1 Hello Schijf een recensie Een probleem melden 0,99 € ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-02-11, 03:41
traveltje traveltje is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard Itunes account gehackt?

Zojuist krijg ik een mail van Itunes dat ik de volgende zaken zou hebben gekocht:

1 Hello
Schijf een recensie Een probleem melden 0,99 €
2 Grenade
Schijf een recensie Een probleem melden 1,29 €
3 538 Hitzone 56
Schijf een recensie Een probleem melden 14,99

Ik heb deze apps niet gedownload of gekocht.

Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen?
Ik ben bang dat mijn account gehackt is.

Ik heb inmiddels mijn itunes wachtwoord gewijzigd en apple een mail gestuurd via een online form. Maar heb geen idee wat ik voor de rest kan doen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-11, 07:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wachten op antwoord van je mail naar Apple. Mijn ervaring is dat ze vrij coulant zijn, het gaat tenslotte om relatief kleine bedragen. Ik heb ze ook wel eens gemaild had ik per ongeluk een app gekocht of twee keer dezelfde film gehuurd... Ik kreeg altijd mn geld terug.
  #3  
Oud 18-02-11, 09:11
alfred09 alfred09 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dit zelfde enkele weken geleden ook gehad, en inderdaad wordt door apple heel correct opgelost. Mijn credit van 25 euro werd direct terug gestort, en account disabled.
Na een mail van apple kon ik mijn account weer enablen en wachtwoord gewijzigd, en alles is weer oke.
  #4  
Oud 21-02-11, 20:05
Xtinction Xtinction is offline
• iOS 9.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Mestreech
Berichten: 5
Standaard

Bij mij is precies hetzelfde opeens het geval.

Learn English from Friends S06 - S10, v1.0, Ontwikkelaar: ZHANG YOUNG (12+)
Learn English from Friends Season 02 - 05, v1.0, Ontwikkelaar: ZHANG YOUNG (12+)
Learn English from Friends S01, v1.0, Ontwikkelaar: ZHANG YOUNG (12+)
名言辞典, v1.0, Ontwikkelaar: ZHANG YOUNG (4+)

In totaal : €7,96.

Nou.. ik kan je garanderen dat wanneer je me een Nederlandse tekst geeft, ik deze binnen no time vertaald heb in het Engels. Wat zou ik in godsnaam met deze apps moeten

Hoe kun je dit hacken voorkomen? Ik heb al snel mijn geheime vraag + wachtwoord verandert.

( Hopelijk is Apple ook bij mij coulant )
  #5  
Oud 22-02-11, 12:06
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Door niet hetzelfde paswoord voor allerlei dingen te gebruiken. Vooral accounts als iTunes (waar je creditcard informatie of iets dergelijks aan hangt) kun je het best een uniek paswoord geven.
  #6  
Oud 22-02-11, 12:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je iTunes account gehackt wordt moet je als eerste de oude Latijnse vraag stellen: Quid boni ? (Wie heeft er baat bij ?).

Dat is toch alleen maar de ontwikkelaar van wie je die apps "gekocht" hebt. Dat moet dus ook de hacker zijn. Die alleen kan er iets mee verdienen.

Als je geen JB op je iPhone hebt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je iTunes account zo maar gehackt kan worden. Maar blijkbaar is het toch mogelijk.

Als je wel een JB hebt en je hebt je iPhone volgepropt met de meest obscure "gratis" apps van de meest obscure websites lijkt het mij evident dat je iTunes account kan gehackt worden.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 22-02-11 om 12:30. Reden: Feil te feil taelvauten.
  #7  
Oud 22-02-11, 12:42
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Een iPhone met alleen maar apps die uit de App Store komen zal niet extra vatbaar zijn voor het stelen van je paswoord via de iPhone zelf. Apps die normaal niet in de App Store staan zijn daarnaast een relatief klein gevaar, maar het is natuurlijk wel een gevaar.

Het grootste gevaar ligt echter bij paswoorden die hetzelfde zijn op bijvoorbeeld online fora (zoals hier) of gebruikersaccounts bij webwinkels en dergelijke.

Die platformen worden dan gehackt en de gebruikersaccounts met hun paswoorden worden zo mogelijk ontsleuteld. Het paswoord van zo'n gebruikersaccount kan dan worden gebruikt om proberen in te loggen bij de mail (die vaak ook in de accountinformatie aanwezig is) of icm die mail gelijk bij een winkel als iTunes in te loggen.
  #8  
Oud 22-02-11, 13:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je zo'n zuinig typetje bent voor wie alles duur is wat niet gratis is en je absoluut die obscure "gratis" apps wilt hebben, dan investeer toch maar die paar Eurocentjes in "Firewall IP" (te koop bij Cydia). Dan kan je tenminste zien welke van je "gratis" apps "naar hun baasje bellen".
  #9  
Oud 22-02-11, 17:07
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik betaal gewoon voor al mijn apps
  #10  
Oud 22-02-11, 17:57
Xtinction Xtinction is offline
• iOS 9.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Mestreech
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ook de iPhone niet gejailbreakt. Ben ik tevens ook niet van plan
Braaf zal ik betalen voor de apps die ik will

Ik heb ook alleen apps gepakt uit de App Store zelf en het wachtwoord dat ik gebruikte, gebruikte ik idd op meerdere fora + andere sites.
Daarom heb ik de geheime vraag + wachtwoord al veranderd.

Nu hopen op een lieve reactie van Apple
  #11  
Oud 23-02-11, 18:57
Xtinction Xtinction is offline
• iOS 9.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Mestreech
Berichten: 5
Standaard

Mailtje terug :

Ze hebben geen Nederlandse medewerkers voor problemen als deze, dus ik moet de mail maar in het Engels gaan typen.

Wel zo handig als ze dit in het contactformulier binnen iTunes bij 'probleem melden' plaatsen zodat je het van tevoren weet.

Maar goed, dan maar in het Engels

Laatst gewijzigd door Xtinction; 23-02-11 om 19:03.
  #12  
Oud 23-02-11, 20:25
BarB BarB is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

@xtinction, ik had heel toevallig exact dezelfde programma's 'gekocht'? Ikzelf denk dat het gelinkt is aan een gratis app: free email backgrounds. In deze app zit een inapp mogelijkheid tot het elke dag verkrijgen van een free app van de ontwikkelaar. Ik had dit nog nooit gezien, maar de ene dag dat ik die mogelijkheid ontdekte en gebruikte zijnook de apps gekocht. Verder gebeurde er niets zichtbaars op mijn ipad, zoals het krijgen van de bewuste gratis app. Pas na 3 dagen kwam ik erachter omdat tijdens synchroniseren met itunes de apps opeens zichtbaar werden op mijn computer.

Misschien zit ik er naast, maar ik heb het programma verwijderd en verander mijn wachtwoord nu geregeld.
  #13  
Oud 23-02-11, 20:30
Xtinction Xtinction is offline
• iOS 9.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Mestreech
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor je reactie. Free email background heb ik niet als app gedownload.

Ik denk dat ik gehacked ben door zo'n Chinese hacker die allemaal iTunes accounts aan het 'doorverkopen' is. Was laatst weer een stukje over te lezen helaas >.<
  #14  
Oud 05-03-11, 16:00
Unknown user Unknown user is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Deze nacht is mijn account ook gehacked en mijn tegoed voor nogal wat geld leeggeplunderd. Allemaal voor een chinees programma.
Vraagje: is zoiets mogelijk via Ping? Zouden mensen die je volgen op een of andere manier sneller bij je gegevens kunnen?
  #15  
Oud 11-05-11, 21:22
dennishoogeveen dennishoogeveen is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hier ook hetzelfde probleem, er is 24 euro afgeschreven van mijn itunes tegoed en er zijn in-app aankopen gedaan van een 1 of andere pokergame van ontwikkelaar KAMAGAMES. Ik had afgelopen zondag net een cadeaukaart erop gezet van 25 euro, dus dat is lekker...

Zou Apple dit terugbetalen? Ik heb al een engelstalige mail gestuurd en het uitgelegd. Baal er nogal van want ik heb werkelijk geen flauw idee hoe mijn wachtwoord bij evt. hackers terecht is gekomen.
  #16  
Oud 12-05-11, 18:23
marjon everts marjon everts is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: -
Berichten: 24
Stuur een bericht via ICQ naar marjon everts Stuur een bericht via Instant Messenger naar marjon everts Stuur een bericht via MSN naar marjon everts Stuur een bericht via Yahoo naar marjon everts
Standaard

Dit is vandaag bij mij ook gebeurd ook bij het pokergame! Heb het nagekeken en het is al 3 x gedaan bij mij! Heb een mail gestuurd naar iTunes! Ben benieuwd hoe het afloopt! Bijna 50 euro weg!!

Moet ik mijn iPhone herstellen en de apps terugplaatsen?? Of bedoel je dat niet?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 12-05-11 om 23:49.
  #17  
Oud 12-05-11, 23:21
dennishoogeveen dennishoogeveen is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Unhappy

Ik heb nog geen reactie van Apple, de 24 uur zijn inmiddels al een aardige tijd verstreken....
  #18  
Oud 12-05-11, 23:46
marjon everts marjon everts is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: -
Berichten: 24
Stuur een bericht via ICQ naar marjon everts Stuur een bericht via Instant Messenger naar marjon everts Stuur een bericht via MSN naar marjon everts Stuur een bericht via Yahoo naar marjon everts
Standaard

Hopen dan maar dat ze er iets aan gaan doen!!!
Baal ervan dat dit zomaar gebeurt terwijl ik altijd heel voorzichtig ben!!
  #19  
Oud 13-05-11, 18:21
marjon everts marjon everts is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: -
Berichten: 24
Stuur een bericht via ICQ naar marjon everts Stuur een bericht via Instant Messenger naar marjon everts Stuur een bericht via MSN naar marjon everts Stuur een bericht via Yahoo naar marjon everts
Standaard

Hallo Dennishoogeveen, Heb je al wat gehoord na je mail? Ik niet!
  #20  
Oud 13-05-11, 18:26
dennishoogeveen dennishoogeveen is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjon everts Bekijk bericht
Hallo Dennishoogeveen, Heb je al wat gehoord na je mail? Ik niet!
Het is intussen meer dan 48 uur geleden heb nog niets gehoord. Balen dit. Ben normaal erg voorzichtig met wachtwoord (snap niet hoe ze er aan komen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na KPNmail account en Hotmail account nu ook UPC mail account instellen op iPhone Araucaria iPhone algemeen 1 25-03-11 09:41
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 14:08
gratis iTunes-nummers om een itunes account aan te maken koi Archief 2 30-11-08 16:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.