iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   2 iPhones op 1 iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/8666-2-iphones-op-1-itunes.html)

absrnd 03-03-08 18:15

2 iPhones op 1 iTunes
 
ik vroeg me af of het mogelijk was om 2 iPhones apart the syncen via iTunes, en wat blijkt het werkt blijkbaar goed.

na het inpluggen van de 2e iPhone krijg ik netjes of ik deze wil vullen met de backup van de oude of als nieuwe iPhone aan te melden, dat 2e heb ik gedaan.

helaas is het niet mogelijk om zoals met een iPod manueel te syncen d.m.v. slepen, en heb ik dan maar in iTunes en nieuwe Playlist gemaakt speciaal voor deze iPhone, en ik kan apart aanvinken of muziek slepen om de goede zaken op die iPhone te krijgen, zonder dat er verkeerde info naar de 2e iPhone gaat.

bij het docken van de iPhones krijgen ze, zoals het hoort, de naam die de desbetreffende iPhone heeft gekregen.

rcwvanes 03-03-08 20:33

en je itunes accounts? Zijn die ook nog correct? Ik kan namelijk om een of andere reden geen Wi-Fi store account meer op mijn iphone krijgen.

Groet, ronald

"R" 03-03-08 20:38

Heb ook wel eens (per ongeluk) twee iPhones in één iTunes gezien, wist meestal niet hoe snel ik er een moest ontkoppelen. Ben benieuwd of dat nu echt goed zou gaan eerlijk gezegd.

absrnd 03-03-08 20:46

Ik heb geen iTunes account want ik koop niks, maar download alles gratis :)
dus kan ik daar niets over zeggen, maar ik theorie zou het apart moeten werken, als het via je Imei nummer loopt of zo ?!

.

Hanevoet 03-03-08 22:15

Ja dat is mogelijk! Wanneer je op je computer de hoofdlettertoets ingedrukt houdt en tegelijkertijd dubbel klikt op Itunes, dan kun je een nieuwe bibliotheek, account enz. in Itunes aanmaken en openen!

rcwvanes 04-03-08 07:51

top, ga het eens proberen

meidan 23-03-08 14:50

bij een mac is het trouwens de option knop, toch?

Econz 28-02-09 00:59

Is dit nu al eens getest door iemand?

Het is namelijk zo,dat mijn vrouw binnenkort ook een iPhone neemt en aangezien we allebei op dezelfde pc zitten,vraag ik me af of je dus 2 verschillende iPhones op iTunes kan laten sync'n,zonder dat de andere dezelfde muziek,ringtones,apps,video,podcast's e.d. op het toestel krijgt?

We zijn beide liefhebbers van muziek,maar verschillen daar wel heel erg in.
Dus ik zou het erg fijn vinden als ik alleen mijn eigen muziek e.d. op mijn iPhone heb staan en niet die van mijn vrouw.

Michael 28-02-09 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 261310)
Is dit nu al eens getest door iemand?

Het is namelijk zo,dat mijn vrouw binnenkort ook een iPhone neemt en aangezien we allebei op dezelfde pc zitten,vraag ik me af of je dus 2 verschillende iPhones op iTunes kan laten sync'n,zonder dat de andere dezelfde muziek,ringtones,apps,video,podcast's e.d. op het toestel krijgt?

We zijn beide liefhebbers van muziek,maar verschillen daar wel heel erg in.
Dus ik zou het erg fijn vinden als ik alleen mijn eigen muziek e.d. op mijn iPhone heb staan en niet die van mijn vrouw.

Je kan toch op de PC een eigen account aanmaken voor je vrouw. Dat is heel makkelijk te doen.

Econz 28-02-09 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 261355)
Je kan toch op de PC een eigen account aanmaken voor je vrouw. Dat is heel makkelijk te doen.

Nou,dit is weer te omslachtig en iets waar ik niet op zoek ben.
Tenminste,ik neem aan dat je bedoeld om een appart account aan te maken in windows en niet in iTunes toch?

Hierboven wordt beschreven dat je in iTunes 2 verschillende iPhones kan bedienen en dat zou ik graag bevestigd hebben door mensen die dit ook zo toepassen en hoe ze zo'n tweede account aanmaken..

Wel bedankt voor je reactie :)

BadSide 28-02-09 12:07

In iTunes kan je geloof ik ook aparte accounts aanmaken... ik weet het niet zeker.

wverveer 04-06-09 07:02

Is er iemand al verder meegekomen?

Ik zou graag 1 itunes willen laten draaien met 2 iphones (met aparte muziek wensen)

bij mijn account in itunes: staan mijn account gegevens...
en opzich is het ook niet erg als alle app-store progs via mijn account worden gekocht, alleen vraag ik me af, of ze seperaat van elkaar dan ook verschillende en dubbele apps kunnen draaien...



ps. ik heb mijn muziek map aan itunes gehangen, maar van de 21000 nr's mis ik uiteindelijk 8000 nr's in mijn itunes...?

en volgens mij zijn het allemaal dezelfde mp3's...

Is het overigens ook zo, als ik een nwe cd toevoeg aan mijn windows-map -muziek, dat deze dan automatisch wordt toegevoegd in itunes, of moet dat handmatig?

grt, en thanks!

marcel

stéphanie21 10-05-10 09:26

twee iphones in gebruik
 
hallo,

mijn man en ik hebben allebei een iphone, nu vinden we het vervelend dat als we sync dat mijn contactpers om mijn man's iphone komen en omgekeerd, zou niet erg zijn maar nu staan er natuurlijk veel dubbele contactpersonen in :O. Als ik ze delete om mijn iphone en later opnieuw sync komen die van mijn man natuurlijk terug.:confused:

Wat moeten we doen om eens grote kuis te houden in onze contactpersonen?

groetjes

ButcherJF 10-05-10 20:08

Maak voor ieder apart een map contactpersonen aan op de computer (en in het programma) waarmee je synchroniseert. Kies steeds elk die map voordat je synchoniseert. Dat werkt ook voor foto's, films, muziek, enz.

Frits 10-05-10 20:29

OF sync met verschillende quellen bv outlook OF google contacs,..

stéphanie21 12-05-10 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 450297)
Maak voor ieder apart een map contactpersonen aan op de computer (en in het programma) waarmee je synchroniseert. Kies steeds elk die map voordat je synchoniseert. Dat werkt ook voor foto's, films, muziek, enz.


sorry als het wat dom overkomt maar een map maken voor mijn man en ik is me zonder problemen gelukt maar wat bedoel je met apart een map maken in het programma waarmee je sync? Kan je me wat meer helpen indien je tijd hebt;)

en nog een vraagje, hoe moet ik vòòr het sync eerst mijn map kiezen bij contactpers? Vanaf ik mijn iphone a pc koppel begint alles auto en heb ik helemaal geen keuze:(

:d:dben een echte beginner hoor!!!

deur12 12-05-10 22:16

Sluit je iphone aan en klik op je iphone die verschijnt onder het kopje apparaten.selecteer tabblad info en vink "synchroniseer adresboek" uit. Dat voorkomt volgens mij het automatisch synchroniseren. Dit doe ik ook met "beheer muziek en video's handmatig" (tabblad samenvatting)

stéphanie21 13-05-10 09:37

mijn contactpersonen, foto's en agenda is gelukt om in te stellen en te wijzigen. Maar nu zit ik nog met de handen in mijn haar. Hoe kan ik onder "apparaten", daar staat nu enkel "stepanie" ook een map voor mijn man zijn iphone maken. Ik wil graag onze contactpersonen en muziek gescheiden houden. Agenda samen.
Zal Itunes de twee iphones appart herkennen? :confused:
Misschien is het simpel en doet hij dat inderdaad maar wil eerst zeker zijn zodat mijn werk van nu niet allemaal voor niets is geweest :eek:

of moet ik ergens de auto sync afzetten zodat ik manueel Itunes moet oppenen en dan onze naam eerst kan selecteren :confused:

allemaal vragen..... ideaal met zo'n weer om eens alles goed te installeren:P nu kids mooi aan het spelen zijn :D

deur12 13-05-10 13:31

2 iPhones in combi met 1 iTunes | One More Thing

De Generaal 13-05-10 13:43

// Topics samengevoegd en verplaatst naar Synchronisatie

JJoustra 31-10-11 15:34

twee iphones op 1 itunes
 
Wij hebben twee iphones en 1 account .Onder OS4 geen probleem.
Onder OS5 werden de iphones gemixed en ging alles door elkaar.
Ik verdenk de icloud want die draait op 1 account.
Oplossing. Blokkeer synchronisatie met icloud van alle items op de iphones en itunes. Of maak twee accounts aan. Met de eerste oplossing is de zaak weer gescheiden.:O


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.