iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   na upgrade mobileme is outlook agenda leeg (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/87013-na-upgrade-mobileme-outlook-agenda-leeg.html)

mees 18-03-11 12:43

na upgrade mobileme is outlook agenda leeg
 
Na een melding van MobileMe (On May 5, 2011, MobileMe will transition completely to the new Calendar service that we launched in October.) dat ik moest upgraden naar versie 1.6.5 is het volgende gebeurd:

In outlook werd mijn agenda die zich in de hoofdmap bevond leeg getrokken. Alle afspraken werden in een nieuwe agenda gezet in MobileMe-agenda's. Gevolg: als ik een afspraak maak komt deze niet automatisch in mijn outlookagenda. Als ik iemand uitnodig krijg ik geen meldingen omdat de agenda zich niet in de hoofdmap bevindt en als ik een uitnodiging ontvang komt deze wél terecht in mijn outlookagenda. Het wordt dus een chaos.

Weet iemand hoe ik de mobile-me agenda weer kan wijzigen zodanig dat deze wel goed synchroniseert maar zich toch als hoofdagenda van outlook gedraagt?

Guest-20180925190238 18-03-11 13:56

U gebruikt dus OS X? Ik ga er voorzichtig van uit dat u dan ook Outlook 2011 gebruikt. Indien dat het geval is hebt u pech, Outlook 2011 synchroniseert alleen contacten met MobileMe, geen kalenders.

Gebruikt u Outlook 2007/2010 in Parallels of VMWare Fusion (of eventueel in VirtualBox) dan is er geen probleem. De Windows versies syncen perfect met MobileMe.

De nieuwe kalender in MobileMe is een CalDAV en die synchroniseert met ongeveer alles, behalve Outlook 2011 for Mac.

mees 18-03-11 14:02

Upgrade MobileMe in combi met outlook
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik gebruik op kantoor windows outlook 2007 en windows 7. Tot gisteren ging het prima, voor de update. Dit probleem is ontstaan na de update. Ik weet dat ik een ingewikkeld verhaal heb geschreven maar het beschrijft precies mijn probleem.

Guest-20180925190238 18-03-11 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mees (Bericht 652886)
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik gebruik op kantoor windows outlook 2007 en windows 7. Tot gisteren ging het prima, voor de update. Dit probleem is ontstaan na de update. Ik weet dat ik een ingewikkeld verhaal heb geschreven maar het beschrijft precies mijn probleem.

Dat hoeft geen probleem te zijn in Windows, gewoon op de nieuwe MobileMe CalDAV kalender abonneren.

mees 18-03-11 14:12

Upgrade MobileMe in combi met outlook
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 652889)
Dat hoeft geen probleem te zijn in Windows, gewoon op de nieuwe MobileMe CalDAV kalender abonneren.

Voor de duidelijkheid: ik zíe de agenda wel in outlook en kan deze ook bewerken etc.

BMWesley 18-03-11 17:44

Heb precies hetzelfde probleem. Mobile Me en Itunes er af gegooid en nieuw geinstalleerd, maar dan nog zie ik een lege Outlook agenda en een volle mobileme agenda in outlook waar de vergaderverzoeken niet in landen. Ik kan in outlook ook geen optie vinden om de mobile me agenda als default te gebruiken.

Inmiddels heb ik een downgrade naar de oude Calendar uitgevoerd en nu wordt er weer gesyncd met mijn normale Outlook agenda (www.me.com/calendar/downgrade), maar dat kan toch niet de bedoeling zijn....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.