iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Iphone 3G met jailbreak update via itunes daarna crash (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/87763-iphone-3g-jailbreak-update-via-itunes-daarna-crash.html)

Ido130 28-03-11 18:58

Iphone 3G met jailbreak update via itunes daarna crash
 
Hallo mensen,

Ik ben de hele dag al aan het zoeken, maar ik kan de oplossing niet vinden.

Ik heb een iphone 3g - 4.2.1 met jailbreak.
Ik wou hem updaten naar 4.3.1, ben zo dom geweest om dit via itunes te doen, heb gegrepen dat dat niet kan.

Nu is hij dus vast gecrasht, als ik hem aan doe dan geeft een een teken: Stekkertje + itunes logo. Als ik dat doe is er maar 1 optie, herstellen. Maar herstellen lukt niet, hij geeft de fout melding: 1015.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik heb wel dingen gelezen maar nergens echt wat gevonden.

Kunnen jullie mij helpen?:confused::confused:

Groet,
Ido

Munkel 28-03-11 20:31

Dude, je bent niet de enigste, overal op het internet verschijnen deze berichten, en tot op heden is hier nog niks aan te doen. Mensen komen met oplossingen die alleen werken voor Fw's onder de 4.3... Ik ben er ook al dagen mee bezig maar tot nu nog geen oplossing gevonden die werkt.

Als jij de oplossing vind ben je me held want ik en nog honderden anderen zitten met deze stront aan de knikker.

Inclusief mijzelf :(

Razors 28-03-11 21:15

Ik wil niet de wijsneus uithangen maar iPhone 3G heeft geen 4.3.1

Voor alle duidelijkheid het gaat hier over een 3G(s) mag ik aannemen? (gezien je profiel)

Ido130 28-03-11 21:23

Ja dat bedoel ik, maar ik zit echt met een probleem.
Ik heb allerlei dingen geprobeerd, Recboot ofzo, Tinyumbrella.
Andere computers geprobeerd, maar overal krijg ik melding 1015.
Wie kan mij astjeblieft helpen? ( en vele anderen )

Jitse 28-03-11 22:08

http://forum.iculture.nl/f8/applicat...de-1015-a.html

Ido130 28-03-11 22:11

al gehad, geen oplossing, teminste voor mij.

KahN 29-03-11 12:00

Als je deze linkt gebruikt dan werkt het zeker!

Last van Error 1015 na het unlocken van je Iphone 3gs? | IOS4.nl

Gewoon goed de stappen doorlopen en dan ben je er weer.

wouter1981 29-03-11 13:07

Je probleem komt hoogstwaarschijnlijk door TinyUmbrella. Kijk HIER voor een oplossing.

Ido130 29-03-11 14:54

He Kahn, ik heb alles gedaan wat in de link vermeld stond, maar nu krijg ik de foutcode
3194.
Hij doet nu nog steeds niets, iemand nog een idee hoe ik dit oplos?

KahN 29-03-11 15:01

Beste Ido,

Dat is eigenlijk wat Wouter1981 aangaf. Je moet in je hosts nog ff die regel aanpassen zodat je iTunes bij het controleren bij een andere link gaat kijken.

Voeg deze regel toe aan je hosts

74.208.10.249 gs.apple.com

"Ga naar de map “C:WINDOWS/System32/drivers/etc” om je hostfile te vinden. Zorg er voor dat je verborgen bestanden kunt zien. Daar zie je een bestand staan met de naam “Hosts”. Open deze met een tekstverwerker" => gepakt uit link van Wouter1981

Dan kom je door die check heen en kan je gewoon verder gaan met updaten

Let overigens wel op dat je eerst je hosts file update, (dus ook opslaan!) en dan je itunes opnieuw opstarten. Anders heeft het geen zin.

Ido130 29-03-11 15:21

Ik snap er nu vrijweinig van??
Die map heb ik voor staan ja,
Maar hoe zit het met die tekst verwerker?
en tiny umbrella doet wat raar, hij geeft start niet op. En geeft een fout melding

KahN 29-03-11 15:58

Welke windowsversie heb je?

Mocht je windows 7 hebben dan doe je het volgende:

start=>alle programma's=>Bureau accessoires=>! Rechter muisknop op notepad en klik op 'als administrator uitvoeren' => Druk op doorgaan bij die melding en je hebt notepad open. Ga dan naar bestand, openen en ga naar die locatie van mijn post (c:\windows\... etc.). Als je bij die locatie bent voer je *.* in. Dan krijg je alle bestanden te zien. Open dan hosts en voer onderin, dus onder al die hekjes die regel in die ik aangaf (74. blablabla). Sla dan je hosts op (Bestand=>Opslaan) en sluit je iTunes. Start iTunes weer op en voer weer alles uit van die handleiding. Het zou moeten werken en zo moeilijk is het echt niet.

Ido130 29-03-11 16:10

Allemaal gedaan, maar bij het opstarten van Tiny Umbrella gaat het ook mis.
Er komt dit te staan:

java.lang.RuntimeException: Unable to load TinyUmbrella - Please redownload it and try again!
at com.semaphore.TinyLoader.findLibs(TinyLoader.java:81)
at com.semaphore.TinyLoader.main(TinyLoader.java:37)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at com.exe4j.runtime.LauncherEngine.launch(Unknown Source)
at com.exe4j.runtime.WinLauncher.main(Unknown Source)

KahN 29-03-11 16:27

Waarom wil je tiny umbrella gebruiken? Dat is echt nergens voor nodig. Om van die 1015 af te komen heb je enkel redsn0w, originele 4.2.1 FW en de custom 4.2.1 FW. Alles wat je nodig hebt is te downloaden via die link die ik gegeven heb.

Ido130 29-03-11 17:14

Ja ik heb er vrij weinig verstand van, maar wat er in jou link stond heb ik allemaal opgevolgt.

Munkel 29-03-11 19:50

Ik heb exact het zelfde, foutmelding 3194, naja ik weet het ook niet meer...

Ido130 29-03-11 19:53

Ja klopt, we zitten met precies het zelfde probleem, en als je daarna weer herstel zonder dat programma doet, heb je weer foutcode 1015.

Is er echt niemand die een werkende oplossing heeft?

Munkel 29-03-11 20:24

Yep *** he,

Gejailbreakede iphone update naar 4.3 zonden de jb eraf te halen :( nu zit je met de stront tegen de muur

Ido130 31-03-11 15:34

Nog steeds niemand met een werkende oplossing voor ons?:(

wouter1981 31-03-11 15:40

Hebben jullie de hosts file aangepast?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.