iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Kan iphone niet updaten naar OS 4.3.1 ??? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/87995-iphone-niet-updaten-naar-os-4-3-1-a.html)

bgeelen 31-03-11 17:39

Kan iphone niet updaten naar OS 4.3.1 ???
 
1 Bijlage(n)
Hallo,

Heb een klein probleempje als ik de update voor mijn Iphone 4 "OS 4.3.1" wil installeren.

Het volgende is er aan de hand...

Ik sluit mijn Iphone aan en start Itunes.
Itunes vraagt automatisch of ik wilt updaten naar 4.3.1.
Ik selecteer ja en dan gaan itunes de software downloaden.
Op het moment dat het downloaden klaar is en hij eigenlijk de software op de Iphone moet zetten krijg ik de navolgende tekst in beeld.

"De Iphone kan momenteel niet worden bijgewerkt, omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de Iphone-software-updateserver of omdat deze tijdelijk niet beschikbaar is".

Ik heb bovenstaande echter al op verschillende tijdstippen en verschillende dagen geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg telkens dezelfde melding te zien.

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe of wat er aan de hand is....

Heb gezocht op het forum, maar kan niets vinden over deze melding en/of probleem.

Zie bijlage voor de melding van Itunes....

Bedankt alvast...

bgeelen 01-04-11 22:16

Niemand een idee of een antwoord op mijn probleem ?

wouter1981 01-04-11 22:46

Je hebt wel internetverbinding? En de laatste iTunes versie?

bgeelen 01-04-11 23:38

Ja, heb internetverbinding en de nieuwste versie van Itunes. Heb Itunes zelf opnieuw geinstalleerd maar ook dat hebt helaas niet. Bedankt voor je reactie. Gr

putnik 02-04-11 10:03

Ik heb steeds hetzelfde probleem.In Wiki handleidingen staat het omgeschreven.Met uitleg hoe je nieuwe firmware vindt, bewerkt, en vervolgens op je telefoon krijgt.
LET wl op dat je vooraf een RESERVE KOPIE maakt.Omdat de telefoon na update leeg is. Je moet al je bestanden terug zetten. En neem de tijd ervoor. Omdat alle apps dan los op scherm komen te staan heb ineens tig schermen. Je moet ze handmatig rangschikken waar je denkt dat ze volgens jou horen te zijn.
SUCCES

bgeelen 03-04-11 15:25

Dag Putnik,

bedankt voor je replay, ik zal eens kijken of dit een oplossing voor mij is.
Echter is het toch vreemd dat hij de Iphone niet gewoon volgens de normale procedure update...

Maar goed, het zal er wel bijhoren denk ik...

Gr

mvv 04-04-11 12:32

Ik heb IOS 4.2.1 op mijn iphone 3G en aangesloten op itunes. Ik wilde de versie bijwerken omdat IOS 4.3 uit is. Nu zegt itunes dat 4.2.1 de recentste versie is.
Hoe kan dit?? En hoe kan ik zorgen dat ik 4.3 krijg?

XIII 04-04-11 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvv (Bericht 659435)
Ik heb IOS 4.2.1 op mijn iphone 3G en aangesloten op itunes. Ik wilde de versie bijwerken omdat IOS 4.3 uit is. Nu zegt itunes dat 4.2.1 de recentste versie is.
Hoe kan dit?? En hoe kan ik zorgen dat ik 4.3 krijg?

4.3 ondersteunt de 3G niet meer; 4.2.1 is dus de meest recente (en laatste) versie voor de 3G...

mvv 04-04-11 13:15

Jee lekker is dat. Apple verplicht ons dus min of meer een nieuwere iphone te kopen om up to date te blijven...
Maar bedankt voor je snelle reactie, nu weet ik dus waaraan het ligt.

wouter1981 04-04-11 13:25

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind software support van bijna 3 jaar erg netjes.

wva 04-04-11 13:46

mischien een oplissing
 
voor dhr beelen.

ga naar je host bestand in de /windows/ system32 /drivers/etc folder en kijk of daar iets van apple ingevult staat.

zoja haal die regel dan weg

bv gs.apple.com 192.165.0.2

haal die regel (of dergelijke die in de buurt komt) weg en sla op. open daarna itunes opnieuw en probeer de update.

bgeelen 04-04-11 18:08

Dag WVA,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal dat eens proberen, want het lukt me nog steeds niet.
Hoop dat het dan wel lukt.

Ga het vanavond proberen en als het gelukt is dan laat ik dat wel even weten. In ieder geal bedankt voor de reactie!!!

Gr Bjorn

WDS001 04-04-11 18:44

Probeer te updaten met een firmware die je in onze wiki onder 'Firmware' downloadt. Wellicht lukt het daar wel mee.

bgeelen 04-04-11 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wva (Bericht 659497)
voor dhr beelen.

ga naar je host bestand in de /windows/ system32 /drivers/etc folder en kijk of daar iets van apple ingevult staat.

zoja haal die regel dan weg

bv gs.apple.com 192.165.0.2

haal die regel (of dergelijke die in de buurt komt) weg en sla op. open daarna itunes opnieuw en probeer de update.

Helaas staat er niks van Apple bij....... Help....

Makau 04-04-11 22:38

Ha Bjorn,

Had precies hetzelfde probleem. Tig keren geprobeerd, maar ik kreeg ook steeds weer die melding. Heb toen mijn antivirusprogramma (Kaspersky) uitgeschakeld. Lukte daarna direct. Wellicht een tip?

bgeelen 04-04-11 23:01

Zal dat es proberen... Hoop dat dit wel lukt. Al het andere tot op heden nog steeds niet helaas. Bedankt voor je reactie. Gr bjorn

bgeelen 04-04-11 23:17

Ben ik weer, geprobeerd om de virusscanner uit te zetten en te updaten, echter zonder succes.

Ben nu de firmware 4.3.1 aan het downloaden. Zal deze hierna erop proberen te zetten.

Hierover nog even een vraagje...
Moet ik mijn Iphone eerst in recoverymode brengen, voordat ik de nieuwe firmware erop kan zetten, of kan ik gewoon via Itunes, (shift) en herstellen drukken ???

Gr Bjorn

bgeelen 06-04-11 20:06

Zo het is gelukt..!!

Heb het eerst op een andere computer geprobeerd en dit ging goed tot het einde. Ik kreeg foutcode "10".

Vandaag naar de Apple store gegaan en hem laten resetten en updaten.
Helemaal GEEN probleem..!!!!

De medewerker van Apple gaf aan dat het aan mijn computer, de USB aansluiting, de virusscanner of het besturingsprogamma kon liggen.... Hij wist het ook niet echt, maar het was geen enkele probleem om de Iphone te updaten....

Nou ja, het maakt niet zo heel veel uit, want hij werkt weer en is geupdate, maar had jullie graag de oplossing willen geven voor de probleem...

Iedereen bedankt voor jullie reacties..!!

(slotje ???)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.