iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   2 accounts -> 2 keer betalen? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/88314-2-accounts-2-keer-betalen.html)

Kevveuh 04-04-11 19:57

2 accounts -> 2 keer betalen?
 
Ik heb een iphone3gs
mijn vriendin heeft een ipod touch
wij hebben elk onze eigen account bij itunes
is het normaal dat wij de apps 2 keer moeten betalen? of is er hier een mouw aan te passen?

Munkel 04-04-11 20:15

per account een keer betalen, ja,

in totaal 4 keer betalen = genaaid

kimvb 04-04-11 20:49

je kan 5 pc's machtigen he met 1 account dus als je je vriendin machtigd dan kan je iedere app 1 maal kopen en deze op de jou iphone zetten en op je vriendin haar ipod .

hoop da je verstaat wak bedoel

Kevveuh 05-04-11 00:00

jep, ik begrijp je
maar als ik update via haar ipod, dan rekent apple mij de app opnieuw aan

onny0808 05-04-11 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevveuh (Bericht 659973)
jep, ik begrijp je
maar als ik update via haar ipod, dan rekent apple mij de app opnieuw aan

Log je op jouw iPhone dan wel in met haar id en wachtwoord? Want dan zou het wel moeten lukken, zelf gebruik ik mijn id op 1x iPhone4 en 2x 3Gs en hoef ik (indien nodig) maar 1x te betalen.

Suc6

onny0808 05-04-11 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 (Bericht 660239)
Log je op jouw iPhone dan wel in met haar id en wachtwoord? Want dan zou het wel moeten lukken, zelf gebruik ik mijn id op 1x iPhone4 en 2x 3Gs en hoef ik (indien nodig) maar 1x te betalen.

Suc6

Misschien is onderstaande voor jou ook een oplossing?
Betaalde applicaties op meerdere iPhones installeren - iPhone - iPhoneclub.nl

manuelhoi 08-04-11 10:56

ik heb een gerelateerde vraag, ik deel al langere tijd mijn account met mijn vrouw nu hebben we echter nog een apparaat aangeschaft en ik weet dat je meerdere iphone's/ipods op 1 account kan doen zodat je niet de apps opnieuw hoeft aan te schaffen, maar kan iemand mij vertellen wat het maximale aantal apple apparaten is op 1 account, dacht altijd dat het 4 of 5 was...

ben al een tijdje aan het googlen maar kom er niet uit...

Jitse 08-04-11 12:02

Is geen maximum voor

jansenpam 08-04-11 13:02

Serieus? Geldt dat ook voor apps als Navigon?

wouter1981 08-04-11 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jitse (Bericht 661707)
Is geen maximum voor

Volgens mij is 5 apparaten (iDevices) het maximum.

Correctie: Er lijkt toch geen maximum te zijn... (bron)

CoKatana 08-04-11 13:53

apparaten of apparaten
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 661730)
Volgens mij is 5 apparaten het maximum.

De vraag is natuurlijk wat bedoel je met apparaten!?!

Je kunt 5 verschillende apparten machtigen voor 1 iPhone.
Maar.. en dat is de vraag die hier gesteld wordt: hoeveel apparaten (bijv iPhones) kun je voorzien van jouw apple account en zo dus eenmaal aangeschafte apps "delen"??

Ik weet het antwoord niet, maar ik heb in ieder geval nooit iets gelezen over een maximum.... wie het weet mag het zeggen :d

manuelhoi 08-04-11 13:57

We hebben inmiddels 3 iphones op 1 itunes account (en navigon weet ik niet maar alledrie staat wel oa de tomtom app op) maar wilde dus nog eentje toevoegen. Ga er dan maar vanuit dat het 5 is en anders kom ik dr snel genoeg achter. Bedankt iig!

ButcherJF 09-04-11 08:17

Een vaker voorbij komend misverstand.

Per account kun je via iTunes maximaal 5 computers machtigen. Is dat maximum bereikt dan moet je via je accountinstellingen de machtigingen intrekken en kun je opnieuw maximaal 5 computers machtigen. Enzovoort.

Per account is er voor de meeste apps geen maximum aan het aantal daarmee te synchroniseren iDevices.

Bij een beperkt aantal apps geldt wel een maximum voor wat betreft het aantal iDevices waarop je de apps kunt installeren. Het gaat daarbij vaak om de wat duurdere, zoals TomTom (en Navigon?).

manuelhoi 09-04-11 10:06

Ahhh... Dat is goed om te weten! We gebruiken namelijk oa tomtom op de iphones. Bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:26.