iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Kan geen verbinding maken met Itunes Store (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/91202-geen-verbinding-maken-itunes-store.html)

Debra 17-05-11 18:42

Kan geen verbinding maken met Itunes Store
 
Krijg de foutmelding dat er een time-out is in de netwerkverbinding

Dit was de diagnose:

Microsoft Windows Vista Home Basic Edition Service Pack 2 (Build 6002)
Hewlett-Packard HP 2133
iTunes 10.2.2.14
QuickTime 7.6.9
FairPlay 1.11.17
Apple Application Support 1.5.1
iPod-updaterbibliotheek 10.0d2
Cd-stuurprogramma 2.2.0.1
Cd-stuurprogramma-DLL 2.1.1.1
Apple mobiel apparaat 3.4.0.25
Apple Mobile Device-besturingsbestand 1.55.0.0
Bonjour 2.0.5.0 (214.3)
Gracenote SDK 1.8.2.457
Gracenote MusicID 1.8.2.89
Gracenote-inzending 1.8.2.123
Gracenote DSP 1.8.2.34

iTunes-serienummer 0016B16802B067F8

Huidige gebruiker is geen beheerder.
De huidige lokale datum en tijd zijn 2011-05-17 18:19:03.
De veilige modus van iTunes is niet actief.
Door WebKit versnelde samenstelling is ingeschakeld.
HDCP wordt niet ondersteund.
Core Media wordt ondersteund.

Videoweergave-informatie

S3 Graphics Co. Ltd., VIA Chrome9 HC IGP Family WDDM


**** Informatie over externe plugins ****

Er zijn geen externe plugins geïnstalleerd.

iPodService 10.2.2.14 is actief.
iTunesHelper 10.2.2.14 is actief.
Mobiel Apple apparaat service 3.3.0.0 is actief.

**** Tests netwerkverbindingen ****

Informatie over netwerkadapter

Adapternaam: {0C175018-6672-4E4F-9EE2-59EF4E0F0D90}
Beschrijving: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Adapternaam: {6118697E-CF2E-45D5-A71C-04AB823A7FAB}
Beschrijving: Broadcom 802.11 Multiband-netwerkadapter
IP-adres: 192.168.1.4
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server: 192.168.1.1
Lease verkregen: Tue May 17 17:33:22 2011

Lease vervalt: Thu May 19 17:33:22 2011

DNS-servers: 192.168.1.1

Adapternaam: {C1245EA8-8377-43A8-BF43-959FC4CE61D2}
Beschrijving: Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Actieve verbinding: LAN-verbinding
Verbonden: Ja
Online: Ja
Gebruikt modem: Nee
Gebruikt LAN: Ja
Gebruikt proxy: Ja
HTTP-proxy: 127.0.0.1:60081
SSL 3.0-ondersteuning: Actief
TLS 1.0-ondersteuning: Inactief

Informatie over de firewall

Windows-firewall is ingeschakeld.
iTunes is NIET actief in de Windows-firewall.

Verbinding met Apple website is mislukt.
Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan.
Basisverbinding met de Store mislukt.
Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan.
Verbindingspoging met de Gracenote-server is geslaagd.
Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan.
Laatste geslaagde toegang tot iTunes Store: 2009-10-13 16:49:57.




Kan iemand me aub helpen?
Ben echt een heel grote nul in computers :s

Xtreme404 10-08-11 13:14

Ik heb een soortgelijk probleem met iTunes. Alleen zijn al mijn verbindingen goed. iTunes Store geeft geen foutmelding en ik zie niks tevoorschijn komen. Ook Genius werkt bij mij niet. Als ik Genius bijwerk, dan verstuurd hij de gegevens wel en haalt hij de informatie op, maar daar blijft het bij. Voor de rest kan ik alles doen wat ik normaal gesproken ook kan, alleen de connectie naar Apple schijnt niet te functioneren.


Ik heb de foutcontrole van Apple doorlopen, maar alles wijst dat het goed functioneert. Ik heb iTunes opgewaardeerd, hersteld, compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik blijf geen verbinding met Apple houden. Ik heb een diagnose laten draaien van iTunes, misschien dat jullie hier nog wat in zien. Ik probeer iTunes nog in Safe Mode op te starten, maar dat lukt mij ook niet. Wat kan dit probleem veroorzaken en hoe kom ik hier het snelst van af?


iTunes Diagnostics:

Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (Build 7600)
MEDION S561X
iTunes 10.4.0.80
QuickTime 7.6.9
FairPlay 1.12.20
Apple Application Support 2.0.1
iPod-updaterbibliotheek 10.0d2
Cd-stuurprogramma 2.2.0.1
Cd-stuurprogramma DLL 2.1.1.1
Apple mobiel apparaat 3.4.1.2
Apple Mobile Device-stuurprogramma 1.55.0.0
Bonjour 3.0.0.2 (333.2)
Gracenote SDK 1.9.1.485
Gracenote MusicID 1.9.1.102
Gracenote-inzending 1.9.1.133
Gracenote-DSP 1.9.1.43

iTunes-serienummer 002BB0900D57FD58

Huidige gebruiker is geen beheerder.
De huidige lokale datum en tijd zijn 2011-08-09 20:41:13.
De veilige modus van iTunes is niet actief.
Door WebKit versnelde samenstelling is ingeschakeld.
HDCP wordt ondersteund.
Core Media wordt ondersteund.

Videoweergave-informatie

ATI Technologies Inc., ATI Mobility Radeon HD 4530


**** Informatie over externe plugins ****

Er zijn geen externe plugins geïnstalleerd.

Genius-ID: e6dfb8227b93502b1aaee5e18968f4ca

iPodService 10.4.0.80 is actief.
iTunesHelper 10.4.0.80 is actief.
Mobiel Apple apparaat service 3.3.0.0 is actief.

**** Tests netwerkverbindingen ****

Informatie over netwerkadapter

Adapternaam: {D92CB956-E3C1-4690-B6E0-1C84C4FC18A6}
Beschrijving: INi-IT
IP-adres: 192.168.0.156
Subnetmasker: 255.255.255.255
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Nee
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers: 192.168.0.1

Adapternaam: {69BBE0DC-F0DF-475E-95B2-C04D2190820A}
Beschrijving: Microsoft Virtual Wi-Fi Miniport Adapter #2
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Adapternaam: {CC489F79-B794-4385-B4B0-CF33959C15DE}
Beschrijving: Sitecom 150N Wireless USB Adapter WL-349v3
IP-adres: 192.168.0.102
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.254
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server: 192.168.0.254
Lease verkregen: Tue Aug 09 19:48:23 2011

Lease vervalt: Fri Aug 06 19:48:23 2021

DNS-servers: 192.168.0.254

Adapternaam: {97FAADA2-81AC-4325-97EB-76ACC07B26E2}
Beschrijving: Realtek PCIe GBE Family Controller
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Adapternaam: {2376A128-E85C-4DB9-8A31-A7A005DA161A}
Beschrijving: Realtek RTL8191SE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server:
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Adapternaam: {56C15F63-5FA0-4DD4-83BE-1A68B42511A6}
Beschrijving: VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter
IP-adres: 169.254.202.125
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway: 0.0.0.0
DHCP ingeschakeld: Ja
DHCP-server: 0.0.0.0
Lease verkregen: Thu Jan 01 01:00:00 1970

Lease vervalt: Thu Jan 01 01:00:00 1970

DNS-servers:

Actieve verbinding: INi-IT
Verbonden: Ja
Online: Ja
Gebruikt modem: Ja
Gebruikt LAN: Nee
Gebruikt proxy: Nee
SSL 3.0-ondersteuning: Actief
TLS 1.0-ondersteuning: Actief

Informatie over de firewall

Windows-firewall is ingeschakeld.
iTunes is NIET actief in de Windows-firewall.

Verbinding met Apple website is geslaagd.
Verbindingspoging om te zoeken in de iTunes Store is geslaagd.
Verbindingspoging om aankopen te doen in de iTunes Store is geslaagd.
Verbindingspoging met de iPhone-activatieserver is geslaagd.
Verbindingspoging met de firmware-updateserver is geslaagd.
Verbindingspoging met de Gracenote-server is geslaagd.
Laatste geslaagde toegang tot iTunes Store: 2011-08-09 20:37:07.

DaRule 24-08-11 22:24

Heb je al een oplossing? Ik heb precies hetzelfde. Alles werkt behalve Itunes Store. Gaat verbinding maken maar er komt niets, geen foutmelding en in het midden blijft gewoon Itunes Store staan. Iemand?

Xtreme404 25-08-11 10:19

Mogelijke oplossing voor Blank Screen iTunes Store
 
Het is bekend dat iTunes ontwikkeld is met de software van QuickTime. Sinds kort is een update van QuickTime 7.7 uit dat niet samenwerkt met iTunes 10.4 of eerder. iTunes heeft nog geen update zover ik vandaag weet en de enige mogelijkheid is om alle producten van Apple via XP's Software (Add & Remove Programs) of Vista/7 Programma's (Programs) in het configuratiescherm te verwijderen.

Dan als alle producten van Apple verwijderd zijn, kun je via de website van Apple een nieuwe installatie volgen. Hierbij wordt de bijbehorende QuickTime geinstalleerd.

Na de installatie moet je alle instellingen dat daarvoor heeft gestaan weer terug zijn, waarschijnlijk moet je alleen de podcasts opnieuw abonneren. Bij mij was dit gelijk al gebeurd. Waarschijnlijk dat de mappen op je computer de instellingen opslaan.

Belangrijk tijdens de installatie (mits je deze tegenkomt), is het uitschakelen van automatisch updaten van Apple producten.

Hieronder geef ik een lijst met de bestaande software dat ik heb verwijderd:
- Apple Application Support
- Apple Mobile Device Support
- Apple Software Update (deze wordt toch geinstalleerd tijdens iTunes)
- Bonjour
- iTunes
- QuickTime

Indien dit niet werkt, heb je een ander probleem dat ik nog niet tegen ben gekomen. Laat me even weten of dit je probleem heeft kunnen oplossen.

XIII 25-08-11 11:00

Xtreme404, de posters geven aan QuickTime 7.6.9 te hebben...

Daarnaast is QuickTime geen bedrijf, maar gewoon een product van Apple. Je uitleg klopt dus waarschijnlijk niet. Ik zie ook niet in hoe QT verbindingsproblemen met de iTunes winkel kan geven. Waar heb je die info gevonden?

Ik merk zelf nog geen problemen met de combinatie iTunes 10.4 (10.4.0 en 10.4.1) met QuickTime 7.7.

DaRule 25-08-11 11:23

Itunes en alle aanverwante producten verwijderen heb ik al eens gedaan toen Itunes weigerde een reservekopie te maken en daarna ook niet meer wilde synchroniseren. Voor dat probleem bleek dat een oplossing.

Het is wellicht een idee dit weer te doen Xtreme 404.

Toch blijf ik het vreemd vinden want zowel met Itunes als QT heb ik de laatste versie. Als daar een bekend probleem zou zitten dan zou iedereen die alle nieuwe updates meteen installeert dit probleem moeten hebben. Overigens loopt het nu bij de synchronisatie ook fout, hij blijft weer hangen bij het maken van een reservekopie.

Ik moet zeggen dat ik als relatief nieuwe apple gebruiker een beetje teleurgesteld ben in het feit dat dit soort problemen zich voordoen met Itunes. Je kunt je telefoon niet goed gebruiken als synchroniseren niet goed werkt. Ik zou het toejuichen als de Iphone straks 'stand alone' is en je geen Itunes meer nodig hebt.

Xtreme404 25-08-11 11:32

Vreemde situatie
 
Op het moment gebruik ik zelf QuickTime 7.6.9 en iTunes 10.4.1.10 en draai ik op een laptop Windows 7 (32-bit) en op mijn vaste werkstation Windows 7 (64-bit).

Op mijn laptop ondervind ik na het updaten van QuickTime 7.7 een probleem met iTunes Store. Ik dacht in eerste instantie dat dit een probleem van Apple was. Geen foutmelding tijdens het laden en na het laden bleef het blanco. Ik heb toen alle producten van Apple verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Op de downloadpagina van Apple iTunes zag ik de oude versie als bundle staan. Deze geinstalleerd en iTunes Store werkte weer. Daarna heb ik QuickTime 7.7 weer geupdate en kon weer niet op iTunes Store komen.

Apple heeft niks bevestigd over dit probleem, maar ik ondervind dit probleem dus wel op mijn laptop. Volgens Secunia PSI wordt QuickTime 7.6.9 gezien als onveilig.

Op mijn werkstation heb ik QuickTime ook geupdate en gek genoeg doet iTunes Store het daar wel. Ik kan zelf niet direct het verband leggen waarom dit problemen levert. Misschien een combinatie van instellingen op de computer dat elkaar hindert. Maar de zojuist geposte oplossing heeft voor mijn laptop wel het probleem opgelost.

DaRule 25-08-11 11:37

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem dan. Verbinding wordt niet gelegd en ook geen foutmelding maar blanco. Jou oplossing is dus Itunes opnieuw installeren en niet QT 7.7 maar de een-na-laatste versie. Ik zal kijken of dat lukt en of ik die kan vinden. Zal pas vanavond zijn daar ik nu aan het werk ben (heel hard zoals je merkt).

Xtreme404 25-08-11 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaRule (Bericht 701960)
Ik moet zeggen dat ik als relatief nieuwe apple gebruiker een beetje teleurgesteld ben in het feit dat dit soort problemen zich voordoen met Itunes. Je kunt je telefoon niet goed gebruiken als synchroniseren niet goed werkt. Ik zou het toejuichen als de Iphone straks 'stand alone' is en je geen Itunes meer nodig hebt.

Wat dat betreft kan ik je probleem begrijpen. Ik ondervind zelf ook problemen met synchronisatie, maar dit is heel zelden. Enkel dat het werkt en dan weer niet. Ik hoop dat Apple op zeer korte termijn een nieuwe versie kan uitbrengen waarmee deze problemen opgelost wordt. Daarnaast hoop ik ook dat iOS 5 voor 3GS, 4G en overige producten beschikbaar worden gesteld. Volgens de introductie van iOS 5, bied deze veel meer functionaliteit en flexabiliteit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 augustus 2011 om 11:44 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 701952)
Xtreme404, de posters geven aan QuickTime 7.6.9 te hebben...

Daarnaast is QuickTime geen bedrijf, maar gewoon een product van Apple. Je uitleg klopt dus waarschijnlijk niet. Ik zie ook niet in hoe QT verbindingsproblemen met de iTunes winkel kan geven. Waar heb je die info gevonden?

Ik merk zelf nog geen problemen met de combinatie iTunes 10.4 (10.4.0 en 10.4.1) met QuickTime 7.7.

Wat is jouw besturingssysteem? Is dit 32-bit of 64-bit?

Heb je dit ook al getest op een 32-bit Windows 7 systeem? Hier heb ik namelijk wel problemen mee, maar met mijn 64-bit Windows 7 werkstation heb ik geen probleem en draait alles vlekkeloos.

Misschien dat dit een probleem kan zijn. Ik vind het vreemd dat Apple ook niks over deze storing meld. Ik zal wel een mailtje tikken met de situatie waar ik in verkeer en kijken wat Apple te zeggen heeft.

DaRule 25-08-11 11:46

Overigens draai ik Windows Vista (32-bit) zonder SP1, deze wil ie niet installeren.

Xtreme404 25-08-11 12:40

Vraag verstuurd naar Apple betreffende iTunes Blank Screen probleem!
 
Ik heb onderstaande verstuurd naar Apple. Even afwachten op hun reactie.

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 2 situaties waarvan 1 een probleem geeft met iTunes Store. Ik leg de volgende situaties zo goed mogelijk uit met de hoop dat dit bij u een bekend probleem is.

Situatie 1:
Ik heb een Windows 7 (32-bit) met iTunes 10.4.0.10 en QuickTime 7.6.9 geinstalleerd. Alle functies in iTunes werken perfect. Ik kan de iTunes Store benaderen en mijn telefoon kan synchroniseren. Naast de Apple producten heb ik een programma (genaamd Secunia PSI) geinstalleerd dat mijn systeem inspecteert op beveiligingsproblemen. Secunia komt met een melding dat QuickTime 7.6.9 enkele beveiligingsproblemen heeft en hiervoor is door Apple een nieuwe versie 7.7 uitgebracht. Ik heb op advies van Secunia, QuickTime 7.6.9 up-to-date gebracht met versie 7.7. Na de update is iTunes Store niet meer benaderbaar. iTunes probeert contact te maken en lijkt het te doen, maar na enige tijd verbreekt de verbinding zonder dat er iets op de iTunes Store wordt aangegeven. Ook wordt hier geen foutmelding gegenereerd. Ook het synchroniseren van Apple producten (iPod, iPhone, iPad etc.) blijft hangen op de eerste stap of soms op de tweede stap. Bij Ping is dit exact hetzelfde probleem. Gek genoeg kan ik wel geabonneerde podcasts ophalen, dus er is wel verbinding met internet.

Situatie 2:
Ik heb een Windows 7 (64-bit) met iTunes 10.4.0.10 en QuickTime 7.6.9 geinstalleerd. Alle functies in iTunes werken perfect. Zoals bij situatie 1 genoemd, kan ook hier de iTunes Store en telefoon gesynchroniseerd worden. Ook hier heb ik het programma Secunia PSI geinstalleerd en komt met hetzelfde melding van QuickTime. Ook hier heb ik de update gedraaid en na enkele momenten heb ik gecontroleerd of ik de iTunes Store kon benaderen. Gek genoeg kan ik op een Windows 7 (64-bit) systeem wel de iTunes Store benaderen, synchroniseren en Ping benaderen.

Opmerking:
Ook heb ik iemand gesproken die een soortgelijk probleem heeft met een Windows Vista (32-bit).

Vraag:
Is er mogelijk een verband tussen de 2 verschillende xx-bit verwerkingssnelheden van de Windows besturingssysteem? Kan het kloppen dat QuickTime 7.7 een storing oplevert bij 32-bit Windows systemen met iTunes 10.4.0.10 daarop geinstalleerd?

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

XIII 25-08-11 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme404 (Bericht 701966)
Wat is jouw besturingssysteem? Is dit 32-bit of 64-bit?

Ik draai Win7 x64 en iTunes x64 (die bij jou blijkbaar ook goed werken).

Robbyk 30-08-11 11:25

Ik heb hetzelfde probleem helaas.
Ik moest drie weken geleden door een kapotte harde schijf alles opnieuw installeren. ( Windows Vista Ultimate )
Sindsdien maakt mijn Iphone geen reserve kopie meer en kom ik niet meer op de Itunes Store in Itunes.
Ik hoopte na de laatste Itunes versie van alle problemen af te zijn maar helaas....

goosjuh 06-09-11 21:27

Hier ook dit probleem....iemand al een oplossing? :confused: het lijkt me dat apple met een update zal moeten komen om dit probleem op te lossen...

idegroot1 16-09-11 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme404 (Bericht 701938)
Het is bekend dat iTunes ontwikkeld is met de software van QuickTime. Sinds kort is een update van QuickTime 7.7 uit dat niet samenwerkt met iTunes 10.4 of eerder. iTunes heeft nog geen update zover ik vandaag weet en de enige mogelijkheid is om alle producten van Apple via XP's Software (Add & Remove Programs) of Vista/7 Programma's (Programs) in het configuratiescherm te verwijderen.

Dan als alle producten van Apple verwijderd zijn, kun je via de website van Apple een nieuwe installatie volgen. Hierbij wordt de bijbehorende QuickTime geinstalleerd.

Na de installatie moet je alle instellingen dat daarvoor heeft gestaan weer terug zijn, waarschijnlijk moet je alleen de podcasts opnieuw abonneren. Bij mij was dit gelijk al gebeurd. Waarschijnlijk dat de mappen op je computer de instellingen opslaan.

Belangrijk tijdens de installatie (mits je deze tegenkomt), is het uitschakelen van automatisch updaten van Apple producten.

Hieronder geef ik een lijst met de bestaande software dat ik heb verwijderd:
- Apple Application Support
- Apple Mobile Device Support
- Apple Software Update (deze wordt toch geinstalleerd tijdens iTunes)
- Bonjour
- iTunes
- QuickTime

Indien dit niet werkt, heb je een ander probleem dat ik nog niet tegen ben gekomen. Laat me even weten of dit je probleem heeft kunnen oplossen.

Hallo,

Ik heb jouw tip opgevolgd en het is gelukt. Ik heb weer verbinding met iStore.
Dank voor je tip.

Ineke


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.