iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Sync probleem met 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/9134-sync-probleem-1-1-4-a.html)

ponie 11-03-08 12:14

Sync probleem met 1.1.4
 
Afgelopen weekend heb ik met de ZiPhone applicatie geupgrade van 1.1.2 naar 1.1.4.
Daarnaast heb ik het Nl pack geïnstalleerd.
Dat proces is goed verlopen en middels iTunes heb ik de eerder gemaakte backup gewoon kunnen terugzetten.

Vandaag wilde ik weer even synchroniseren, maar kreeg de volgende melding:
Op de iPhone: Sync in progress
Toen dat bericht verdween, meldde iTunes:
iTunes could not sync contacts to the iPhone <name> because the iPhone disconnected

Ik heb geen idee waardoor dit komt. Voor de zekerheid heb ik iTunes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat lost niets op.

Als iemand het weet, hoor ik het graag.

Fantastische site overigens. Iedereen hartelijk bedankt voor alle informatie en hulp die geboden wordt.

Ponie

wb1987 11-03-08 12:24

Probeer eens een oudere versie van iTunes te installeren. Bijvoorbeeld 7.5.
Sommige van mijn klanten hadden ook problemen met syncroniseren en daar was het probleem opgelost met 7.5 te installeren.

ponie 11-03-08 12:33

WB,

Dankjewel. Ga ik proberen!

wb1987 11-03-08 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ponie (Bericht 79956)
WB,

Dankjewel. Ga ik proberen!

geen probleem, hopelijk werkt het bij jou ook.
Post hier even als het gelukt is.
Vind je de 7.5, anders geef ik je wel even een link

ponie 11-03-08 12:42

Wb, als je een link hebt, graag, want ik heb zo snel nog geen locatie kunnen vinden waar 7.5 te downloaden is.

Ponie

wb1987 11-03-08 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ponie (Bericht 79966)
Wb, als je een link hebt, graag, want ik heb zo snel nog geen locatie kunnen vinden waar 7.5 te downloaden is.

Ponie

iTunes 7.5 - gratis downloaden
voila

ponie 11-03-08 13:35

Thanks! Ik zal het resultaat posten.
Heb ook nog even een tweede computer erbij gepakt waar ik Outlook op heb gezet en ben nu met die aan het synchroniseren.
Lijkt wel goed te gaan, ook met 7.6.

Dat gaat wel goed. Voor ik naar 7.5 ga, zou ik eigenlijk op mijn hoofdcomputer alles wat met iTunes te maken heeft willen opruimen.

Als ik iTunes verwijder blijven de config bestanden intact volgens mij.
Enig idee hoe ik echt alles kan opruimen?

ponie

wb1987 11-03-08 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ponie (Bericht 79999)
Thanks! Ik zal het resultaat posten.
Heb ook nog even een tweede computer erbij gepakt waar ik Outlook op heb gezet en ben nu met die aan het synchroniseren.
Lijkt wel goed te gaan, ook met 7.6.

Dat gaat wel goed. Voor ik naar 7.5 ga, zou ik eigenlijk op mijn hoofdcomputer alles wat met iTunes te maken heeft willen opruimen.

Als ik iTunes verwijder blijven de config bestanden intact volgens mij.
Enig idee hoe ik echt alles kan opruimen?

ponie

probeer in je map music/muziek de map itunes te verwijderen. Daarin slaat itunes geloof ik alles op.

wb1987 11-03-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wb1987 (Bericht 80094)
probeer in je map music/muziek de map itunes te verwijderen. Daarin slaat itunes geloof ik alles op.

en als dat niet lukt eens kijken nadat je itunes hebt verwijderd, of er bij program files nog iets van itunes staat..

ArB 11-03-08 17:14

@ponie

gebruik je toevallig een usb 1.1 aansluiting ? dan gaat het ook niet goed,

ponie 11-03-08 17:19

ArB,

Nee ik gebruik een 2.0 USB aansluiting.

Het probleem is overigens opgelost. Doordat ik gesynched heb met een iTunes op een andere computer is de koppeling tussen mijn hoofdcomputer en de iPhone verbroken.
Toen ik hem zojuist weer wilde synchroniseren met de hoofdcomputer, hoefde ik alleen maar aan te geven dat ik een "merge info" wilde uitvoeren en werkte het weer.

Onbevredigend dat ik niet weet wat de oorzaak is, maar tevreden dat het weer werkt.

Bedankt voor alle suggesties! Goud waard, zo'n forum!

wb1987 11-03-08 20:36

Mooi zo.
Heb je nu ook die itunes 7.5 geinstalleerd?

ponie 12-03-08 08:37

Wb,

Nee, dat heb ik niet meer gedaan omdat het met 7.6 ook werkt.

Locutus1 16-09-08 13:03

Ik heb dit probleem ook na installeren van FW2.1 en iTunes 8. Ik heb al gesynced met een andere computer (ook iTunes 8), maar daar krijg ik hetzelfde. Downgraden naar 7.7 is geen optie, want daar kan fw 2.1 niet mee omgaan.

Syncen gaat overigens goed, maar backuppen lukt niet.

Iemand een oplossing?

Edit: het ligt aan de MobileInstallation file. Hier staat de oplossing: http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?p=346845


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.