iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: iTunes loopt vast tijdens synchronisatie met iPhone & iPad (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/92087-itunes-loopt-vast-tijdens-synchronisatie-iphone-and-ipad.html)

Marckq 31-05-11 00:06

iTunes loopt vast tijdens synchronisatie met iPhone & iPad
 
Sinds een week zit ik met een probleem met de synchronisatie van m'n iPhone 4 & iPad 1. iTunes loopt vast tijdens de synchronisatie. Ik heb de nieuwste versie van iTunes 10.2.2 en ik heb ook al een totale herstel gedaan, maar dat helpt niet. Alles gaat goed totdat hij op het punt komt van: "aangeschafte onderdelen zoeken". Dan loopt hij vast en het enige wat ik kan doen is iTunes geforceerd stoppen.
Ik ben er inmiddels achter (na veel proberen) dat het probleem zich voordoet als je iets via de iPhone of iPad aanschaft (ook binnen iBooks) en dan daarna een synchronisatie uitvoert.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?? ik heb zelf al gezocht op het internet maar nog niets kunnen vinden.

RobinWes 31-05-11 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marckq (Bericht 678402)
Sinds een week zit ik met een probleem met de synchronisatie van m'n iPhone 4 & iPad 1. iTunes loopt vast tijdens de synchronisatie. Ik heb de nieuwste versie van iTunes 10.2.2 en ik heb ook al een totale herstel gedaan, maar dat helpt niet. Alles gaat goed totdat hij op het punt komt van: "aangeschafte onderdelen zoeken". Dan loopt hij vast en het enige wat ik kan doen is iTunes geforceerd stoppen.
Ik ben er inmiddels achter (na veel proberen) dat het probleem zich voordoet als je iets via de iPhone of iPad aanschaft (ook binnen iBooks) en dan daarna een synchronisatie uitvoert.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?? ik heb zelf al gezocht op het internet maar nog niets kunnen vinden.


ik heb het inderdaad ook!
Alleen is het bij mij weer net ietwat anders. Indien de synchronisatie dermate gevorderd is dat hij aankomt bij het onderdeel "Aankopen overzetten" gaat hij niet verder met het kopieren van de applicaties. Geen idee hoe ik het kan verhelpen, maar sinds ik dit geprobeerd heb heeft me telefoon ineens verscheidene kuren ( gaat niet meer aan / uit ) ( loopt vast wanneer ik het nummer aanklik van een contactpersoon ) .


Iemand een idee?

Angel89 03-06-11 00:53

Ik heb ook het probleem dat itunes vastloopt tijdens synchronisatie. Ik heb itunes al een aantal keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het heeft geen nut. Ik begin me er behoorlijk aan te ergeren, ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

pclahsen 03-06-11 08:49

Heb ook last van deze 'vastlopers'. Is mij opgevallen dat in tabblad Apps het regelmatig voorkomt; de icoontjes van de apps worden in de schermpjes in iTunes heel langzaam geladen en als ik naar beneden scroll verandert de muispijl in een rondje met ronddraaiende kleuren. Als je wacht gaat het soms weer, maar wel irritant inderdaad. Hoop dat met de iCloud alles opnieuw ontworpen wordt, doet nu wel erg buggy aan.

RobinWes 03-06-11 11:01

Het is mij gelukt dit probleem te verhelpen.
Ik heb een compleet herstel laten doen via i-tunes en vervolgens alles er opnieuw weer opgezet. De apps die je aangeschaft hebt en eventueel ook de muziek blijven gewoon in je i-tunes staan. Wanneer je dus eerst herstelt en vervolgens synchroniseert gaat het als het klopt gewoon goed.. dat was bij mij in ieder geval wel zo.

Marckq 03-06-11 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinWes (Bericht 679259)
Het is mij gelukt dit probleem te verhelpen.
Ik heb een compleet herstel laten doen via i-tunes en vervolgens alles er opnieuw weer opgezet. De apps die je aangeschaft hebt en eventueel ook de muziek blijven gewoon in je i-tunes staan. Wanneer je dus eerst herstelt en vervolgens synchroniseert gaat het als het klopt gewoon goed.. dat was bij mij in ieder geval wel zo.


Dit heb ik ook al een paar maal geprobeerd, maar als je vervolgens weer wat aanschaft op je iPad of iPhone, loopt iTunes vervolgens toch weer vast. :(

Angel89 05-06-11 20:07

Bij mij loopt itunes trouwens vast als hij bezig is een reserve kopie te maken. Heb nog steeds geen oplossing. :(

arjan95 05-06-11 21:50

Bij mij (Windows 7 Pro 32 Bit) loopt iTunes steeds vast bij het aansluiten van iPods. Zodra ik de kabel in de pc steek moet ik iTunes vaak afsluiten met Taakbeheer bij Processen. Ook is het erg traag en gebruikt het heeeel veel geheugen. Gelukkig heb ik iFile met iPhone Folders om zo toch muziek erop te zetten, maar zo hoort het natuurlijk niet. Kom Apple met iTunes 11 die wél goed op Windows werkt. Verder is Windows 7 een prachtig systeem wat altijd snel werkt.

Tripox 16-07-11 18:51

@ arjan95, ik heb ook last van dit probleem. Iedere keer als ik me Iphone wil aansluiten loopt itunes gelijk vast! Heb ook nog niet met IFile gewerkt dus ik kan er al helemaal geen muziek op zetten. Heb hier nu al meer dan een week last van en begin me erg te irriteren! Iemand een oplossing?

koningsrobin 31-08-11 19:02

ik heb het zelfde probleem tydens de syncronisatie loopt het programma gewoon vast ik vind het jammer dat er geen deftig alternatief bestaat voor itunes!

Fanik 01-09-11 13:42

Die problemen heb ik ook gehad, maar in de mappen staan zoals bij mij foute bestanden bijvoorbeeld filmpjes die door een compressie programma geen filmpjes meer waren, maar alleen het eerste frame plaatje en nog steeds de extensie "mov" hadden. Gaat de intelligentie van apple zo ver om deze dan niet te kunnen overslaan, maar echt geheel het synchroniseren afsluiten. Waardoor alles weer opnieuw moet.

Dus zoek eens uit op welke specifieke map het vast loopt. Door telkens maar in de aanvinkkolom maar 1 map per keer te proberen.

lhochste 01-09-11 16:26

Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij loopt hij vast als de foto's gesynchroniseerd worden. Nog geen oplossing gevonden.

lhochste 02-09-11 11:14

inmiddels mijn Iphone hersteld en itunes opnieuw geinstalleerd, en wederom loopt itunes vast: "Itunes werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is. Ik baal er enorm van, alle foto's zijn weg en ook niet alle App's zijn terug gezet. Ik begrijp nu waarom mensen hun Iphone cracken. Ik ga dit denk ik ook maar doen dan ben je teminste niet afhankelijk van Itunes! Heeft iemand inmiddels een oplossing?

Fanik 02-09-11 11:33

http://cdn-forum.i-culture.nl/images/icons/icon4.gif Voor alle duidelijkheid ik heb het steeds over de synchronisatie van een Ipad 2 met een PC met Windows XP pro.
Van iphones weet ik niets af.

Joeri75 03-09-11 20:33

Ik heb ook hiermee een probleem maar is voor de update ook al het geval bij me van de itunes is precies gekomen met de update van de iphone zelf dat hij wel begint te synchroniseren , maar bij stap 1 reservekopie maken doet hij het precies wel , maar na een uur staat het icoontje nog te draaien en is hij geen millimeter verder gegaan .
Denk dat ze snel alle2 een nieuwe update door voeren voor itunes en de iphone voor dit probleem

Anjadevos 04-09-11 14:27

Bij mij liep iTunes vast op het moment dat hij een reservekopie ging maken. Als ik iTunes open staat hij nog steeds op verbinding maken met iStore en het balkje gaat geen milimeter vooruit ....
Op mijn laptop heb ik nog niet de laatste update voor iTunes gedaan en deze werkt gewoon, ergo de laatste update is niet goed?!

Joeri75 05-09-11 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anjadevos (Bericht 704199)
Bij mij liep iTunes vast op het moment dat hij een reservekopie ging maken. Als ik iTunes open staat hij nog steeds op verbinding maken met iStore en het balkje gaat geen milimeter vooruit ....
Op mijn laptop heb ik nog niet de laatste update voor iTunes gedaan en deze werkt gewoon, ergo de laatste update is niet goed?!

idd ik heb het zelfde dus voor als jij

Anjadevos 05-09-11 12:32

iTunes start niet meer op
 
Ik heb het inmiddels zelf :-) kunnen oplossen:
Eerst alle iTunes en Quicktime onderdelen allemaal verwijderen, zie site
iTunes, QuickTime en andere softwareonderdelen verwijderen en opnieuw installeren in Windows XP

Toen een eerdere versie (10.3.1) gedownload van de site:
Old Version of iTunes 10.4.1 (x64) Download - OldApps.com
Helaas dit ging niet goed omdat mijn libery een nieuwe versie had.
Toen van bovengenoemde site de versie 10.4(x64) gedownload (zonder de eerste versie te verwijderen) en voila iTunes doet het weer.

Hoop dat dit zo bij jou ook werkt. Succes!
Anja

Joeri75 05-09-11 12:47

heb die versie al gedownd en zal het straks eens proberen alles van de nieuwe versie verwijderen en zeker quicktime ondedelen allemaal verwijderen ook de mobile-me functie ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 september 2011 om 13:14 ----------

Oke het is me gelukt hij doet het terug lag dus waarschijnlijk aan de itunes zelf beter deze versie houden in plaats van up te date
versie 10.4.1 itunes

Anjadevos 05-09-11 13:45

iTunes loopt vast
 
Probeer eerst voor je alles verwijdert of die versie op de site die ik je heb doorgegeven de versie overschrijft die je nu hebt.
Anders ook Apple Mobile Device Support verwijderen.

Ik hoor het wel.
Anja


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.