//

iTunes loopt vast tijdens synchronisatie met iPhone & iPad

iTunes loopt vast tijdens synchronisatie met iPhone & iPad discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week zit ik met een probleem met de synchronisatie van m'n iPhone 4 & iPad 1. iTunes loopt vast tijdens de synchronisatie. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-05-11, 01:06
Marckq Marckq is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Unhappy iTunes loopt vast tijdens synchronisatie met iPhone & iPad

Sinds een week zit ik met een probleem met de synchronisatie van m'n iPhone 4 & iPad 1. iTunes loopt vast tijdens de synchronisatie. Ik heb de nieuwste versie van iTunes 10.2.2 en ik heb ook al een totale herstel gedaan, maar dat helpt niet. Alles gaat goed totdat hij op het punt komt van: "aangeschafte onderdelen zoeken". Dan loopt hij vast en het enige wat ik kan doen is iTunes geforceerd stoppen.
Ik ben er inmiddels achter (na veel proberen) dat het probleem zich voordoet als je iets via de iPhone of iPad aanschaft (ook binnen iBooks) en dan daarna een synchronisatie uitvoert.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?? ik heb zelf al gezocht op het internet maar nog niets kunnen vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-11, 23:14
RobinWes RobinWes is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marckq Bekijk bericht
Sinds een week zit ik met een probleem met de synchronisatie van m'n iPhone 4 & iPad 1. iTunes loopt vast tijdens de synchronisatie. Ik heb de nieuwste versie van iTunes 10.2.2 en ik heb ook al een totale herstel gedaan, maar dat helpt niet. Alles gaat goed totdat hij op het punt komt van: "aangeschafte onderdelen zoeken". Dan loopt hij vast en het enige wat ik kan doen is iTunes geforceerd stoppen.
Ik ben er inmiddels achter (na veel proberen) dat het probleem zich voordoet als je iets via de iPhone of iPad aanschaft (ook binnen iBooks) en dan daarna een synchronisatie uitvoert.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?? ik heb zelf al gezocht op het internet maar nog niets kunnen vinden.

ik heb het inderdaad ook!
Alleen is het bij mij weer net ietwat anders. Indien de synchronisatie dermate gevorderd is dat hij aankomt bij het onderdeel "Aankopen overzetten" gaat hij niet verder met het kopieren van de applicaties. Geen idee hoe ik het kan verhelpen, maar sinds ik dit geprobeerd heb heeft me telefoon ineens verscheidene kuren ( gaat niet meer aan / uit ) ( loopt vast wanneer ik het nummer aanklik van een contactpersoon ) .


Iemand een idee?
  #3  
Oud 03-06-11, 01:53
Angel89 Angel89 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook het probleem dat itunes vastloopt tijdens synchronisatie. Ik heb itunes al een aantal keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het heeft geen nut. Ik begin me er behoorlijk aan te ergeren, ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
  #4  
Oud 03-06-11, 09:49
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Heb ook last van deze 'vastlopers'. Is mij opgevallen dat in tabblad Apps het regelmatig voorkomt; de icoontjes van de apps worden in de schermpjes in iTunes heel langzaam geladen en als ik naar beneden scroll verandert de muispijl in een rondje met ronddraaiende kleuren. Als je wacht gaat het soms weer, maar wel irritant inderdaad. Hoop dat met de iCloud alles opnieuw ontworpen wordt, doet nu wel erg buggy aan.
  #5  
Oud 03-06-11, 12:01
RobinWes RobinWes is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

Het is mij gelukt dit probleem te verhelpen.
Ik heb een compleet herstel laten doen via i-tunes en vervolgens alles er opnieuw weer opgezet. De apps die je aangeschaft hebt en eventueel ook de muziek blijven gewoon in je i-tunes staan. Wanneer je dus eerst herstelt en vervolgens synchroniseert gaat het als het klopt gewoon goed.. dat was bij mij in ieder geval wel zo.
  #6  
Oud 03-06-11, 16:13
Marckq Marckq is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinWes Bekijk bericht
Het is mij gelukt dit probleem te verhelpen.
Ik heb een compleet herstel laten doen via i-tunes en vervolgens alles er opnieuw weer opgezet. De apps die je aangeschaft hebt en eventueel ook de muziek blijven gewoon in je i-tunes staan. Wanneer je dus eerst herstelt en vervolgens synchroniseert gaat het als het klopt gewoon goed.. dat was bij mij in ieder geval wel zo.

Dit heb ik ook al een paar maal geprobeerd, maar als je vervolgens weer wat aanschaft op je iPad of iPhone, loopt iTunes vervolgens toch weer vast.
  #7  
Oud 05-06-11, 21:07
Angel89 Angel89 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Bij mij loopt itunes trouwens vast als hij bezig is een reserve kopie te maken. Heb nog steeds geen oplossing.
  #8  
Oud 05-06-11, 22:50
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Bij mij (Windows 7 Pro 32 Bit) loopt iTunes steeds vast bij het aansluiten van iPods. Zodra ik de kabel in de pc steek moet ik iTunes vaak afsluiten met Taakbeheer bij Processen. Ook is het erg traag en gebruikt het heeeel veel geheugen. Gelukkig heb ik iFile met iPhone Folders om zo toch muziek erop te zetten, maar zo hoort het natuurlijk niet. Kom Apple met iTunes 11 die wél goed op Windows werkt. Verder is Windows 7 een prachtig systeem wat altijd snel werkt.
  #9  
Oud 16-07-11, 19:51
Tripox Tripox is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

@ arjan95, ik heb ook last van dit probleem. Iedere keer als ik me Iphone wil aansluiten loopt itunes gelijk vast! Heb ook nog niet met IFile gewerkt dus ik kan er al helemaal geen muziek op zetten. Heb hier nu al meer dan een week last van en begin me erg te irriteren! Iemand een oplossing?
  #10  
Oud 31-08-11, 20:02
koningsrobin koningsrobin is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Nieuwmoer
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar koningsrobin
Standaard

ik heb het zelfde probleem tydens de syncronisatie loopt het programma gewoon vast ik vind het jammer dat er geen deftig alternatief bestaat voor itunes!
  #11  
Oud 01-09-11, 14:42
Fanik Fanik is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Standaard

Die problemen heb ik ook gehad, maar in de mappen staan zoals bij mij foute bestanden bijvoorbeeld filmpjes die door een compressie programma geen filmpjes meer waren, maar alleen het eerste frame plaatje en nog steeds de extensie "mov" hadden. Gaat de intelligentie van apple zo ver om deze dan niet te kunnen overslaan, maar echt geheel het synchroniseren afsluiten. Waardoor alles weer opnieuw moet.

Dus zoek eens uit op welke specifieke map het vast loopt. Door telkens maar in de aanvinkkolom maar 1 map per keer te proberen.
  #12  
Oud 01-09-11, 17:26
lhochste lhochste is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Maartensdijk
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij loopt hij vast als de foto's gesynchroniseerd worden. Nog geen oplossing gevonden.
  #13  
Oud 02-09-11, 12:14
lhochste lhochste is offline
• iOS 4.3.5
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Maartensdijk
Berichten: 4
Standaard

inmiddels mijn Iphone hersteld en itunes opnieuw geinstalleerd, en wederom loopt itunes vast: "Itunes werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is. Ik baal er enorm van, alle foto's zijn weg en ook niet alle App's zijn terug gezet. Ik begrijp nu waarom mensen hun Iphone cracken. Ik ga dit denk ik ook maar doen dan ben je teminste niet afhankelijk van Itunes! Heeft iemand inmiddels een oplossing?
  #14  
Oud 02-09-11, 12:33
Fanik Fanik is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 7
Exclamation

Voor alle duidelijkheid ik heb het steeds over de synchronisatie van een Ipad 2 met een PC met Windows XP pro.
Van iphones weet ik niets af.
  #15  
Oud 03-09-11, 21:33
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

Ik heb ook hiermee een probleem maar is voor de update ook al het geval bij me van de itunes is precies gekomen met de update van de iphone zelf dat hij wel begint te synchroniseren , maar bij stap 1 reservekopie maken doet hij het precies wel , maar na een uur staat het icoontje nog te draaien en is hij geen millimeter verder gegaan .
Denk dat ze snel alle2 een nieuwe update door voeren voor itunes en de iphone voor dit probleem
  #16  
Oud 04-09-11, 15:27
Anjadevos Anjadevos is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Assendelft
Berichten: 4
Standaard

Bij mij liep iTunes vast op het moment dat hij een reservekopie ging maken. Als ik iTunes open staat hij nog steeds op verbinding maken met iStore en het balkje gaat geen milimeter vooruit ....
Op mijn laptop heb ik nog niet de laatste update voor iTunes gedaan en deze werkt gewoon, ergo de laatste update is niet goed?!
  #17  
Oud 05-09-11, 01:27
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anjadevos Bekijk bericht
Bij mij liep iTunes vast op het moment dat hij een reservekopie ging maken. Als ik iTunes open staat hij nog steeds op verbinding maken met iStore en het balkje gaat geen milimeter vooruit ....
Op mijn laptop heb ik nog niet de laatste update voor iTunes gedaan en deze werkt gewoon, ergo de laatste update is niet goed?!
idd ik heb het zelfde dus voor als jij
  #18  
Oud 05-09-11, 13:32
Anjadevos Anjadevos is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Assendelft
Berichten: 4
Standaard iTunes start niet meer op

Ik heb het inmiddels zelf kunnen oplossen:
Eerst alle iTunes en Quicktime onderdelen allemaal verwijderen, zie site
iTunes, QuickTime en andere softwareonderdelen verwijderen en opnieuw installeren in Windows XP

Toen een eerdere versie (10.3.1) gedownload van de site:
Old Version of iTunes 10.4.1 (x64) Download - OldApps.com
Helaas dit ging niet goed omdat mijn libery een nieuwe versie had.
Toen van bovengenoemde site de versie 10.4(x64) gedownload (zonder de eerste versie te verwijderen) en voila iTunes doet het weer.

Hoop dat dit zo bij jou ook werkt. Succes!
Anja
  #19  
Oud 05-09-11, 13:47
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

heb die versie al gedownd en zal het straks eens proberen alles van de nieuwe versie verwijderen en zeker quicktime ondedelen allemaal verwijderen ook de mobile-me functie ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 september 2011 om 13:14 ----------

Oke het is me gelukt hij doet het terug lag dus waarschijnlijk aan de itunes zelf beter deze versie houden in plaats van up te date
versie 10.4.1 itunes
  #20  
Oud 05-09-11, 14:45
Anjadevos Anjadevos is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Assendelft
Berichten: 4
Standaard iTunes loopt vast

Probeer eerst voor je alles verwijdert of die versie op de site die ik je heb doorgegeven de versie overschrijft die je nu hebt.
Anders ook Apple Mobile Device Support verwijderen.

Ik hoor het wel.
Anja
Reageren

Labels
itunes; iphone; ipad



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Itunes loopt vast tijdens sychroniseren ricie iTunes 2 31-10-10 17:18
iPad loopt steeds vast tijdens herstellen via iTunes zorphion iPad algemeen 0 01-09-10 18:12
iPhone loopt vast tijdens de backup Superwurm iPhone algemeen 1 24-08-10 01:47
iPhone loopt vast tijdens of na bellen Linkerpink iPhone algemeen 2 17-07-10 21:46
Windows: iTunes loopt vast tijdens syncroniseren The Raptor iTunes 0 25-10-09 02:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.