//

"oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden?

"oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe computer en wil mijn iPhone hiermee synchroniseren. Ik heb alle muziek en videos en apps al overgezet op de nieuwe laptop, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-11, 00:35
SpiritMuse SpiritMuse is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden?

Ik heb een nieuwe computer en wil mijn iPhone hiermee synchroniseren.
Ik heb alle muziek en videos en apps al overgezet op de nieuwe laptop, wat ik hiervan eventueel kwijtraak kan ik wel missen.

Mijn vraag is nu:

Raak ik met het wissen en vernieuwen van de apps ook al mijn appdata kwijt? Zo ja, wat kan ik eraan doen?

Ik heb namelijk nogal een aantal savegames en die zou ik niet graag kwijtraken.

Ik kan wel het een en ander doen zonder te synchroniseren, bijvoorbeeld updaten en een backup maken. Zou het werken als ik nu een backup maak die ik na het synchroniseren teruzet? Of kan dat niet?

Please help?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-11, 03:26
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja, van veel apps raak je dan je data kwijt. Wat je hiertegen kunt doen heb ik zojuist in een ander topic geschreven, hierbij de tekst:


Als je een nieuwe computer hebt, dan moet je de computer machtigen voor gebruik in de iTunes applicatie. Ga hiervoor naar het menu Store en selecteer "Machtig deze computer" of iets dergelijks in het Engels. Dit is het allereerste wat je doet als je een iOS-apparaat wilt beheren via een computer.

Als je dit hebt gedaan, is wat je moet doen na je de iPhone verbindt:
1. Automatisch sync uitschakelen / niet inschakelen.
2. Een back-up/reservekopie maken.
Na de reservekopie is gemaakt:
3. Rechtsklik of ctrl+klik je op je iPhone in de afspeelmappen-lijst.
4. Selecteer "Zet aankopen over" of "Transfer purchases" om alle apps en (game) saves die er nog niet staan over te zetten op iTunes.
5. Nu maak je de keus of je apps wilt synchroniseren met je computer of niet. Zo ja, dan schakel je auto-sync weer in voor de gegevens die je graag gesynchroniseerd ziet!



Verder kun je hier (opent iTunes) in de App Store de apps downloaden die je voorheen hebt gekocht.


Laat maar weten als er nog iets onduidelijk is
  #3  
Oud 25-06-11, 11:56
SpiritMuse SpiritMuse is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard

Dank je wel! Maar ik volg nog een ding niet helemaal: als ik mijn iPhone aan mijn nieuwe computer koppel en synchroniseer, dan wist ie toch eerst alles? Hoe krijg ik dan al mijn data weer terug, deze stap miste ik even in je uitleg.
  #4  
Oud 26-06-11, 04:36
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als je zomaar wist, opnieuw download en synct raak je wel wat kwijt ja. Daarom moet je alvorens te synchroniseren, je apps overzetten naar je nieuwe computer (stap 4). Op die manier staan je huidige apps en alle bijhorende data ten minste op je computer. Dan maakt het wissen & syncen niet veel uit natuurlijk..

Maar goed, voor je iets doet altijd reservekopietje maken voor het geval er iets misgaat of er iets niet klopt
  #5  
Oud 27-06-11, 00:21
SpiritMuse SpiritMuse is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 3
Standaard

Heb de sprong gewaagd en het lijkt zowaar goed gegaan...

Ik heb eerst Aankopen overgezet, toen backup gemaakt, daarna in iTunes vinkje bij Handmatig Beheren gezet, en Toepassen geklikt.
Na de synchronisatie actie waren idd al mijn muziek en videos weg, maar al mijn apps waren volledig intact gebleven, evenals mijn foto's.

Heb ik nog een laatste vraag. Ik heb nu niet de apps gesynchroniseerd staan. Als ik dit aanvink, zou het dan alsnog mis gaan? Dat de apps dan vervangen worden door "lege" versies uit iTunes? Of zitten daar door het overzetten ook al de savedata in?
  #6  
Oud 27-06-11, 21:00
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Bij het overzetten zit de savedata er ook bij, dat is een paar KB En je hebt altijd nog een back-up liggen!

Het enige wat er zal veranderen is dat waarschijnlijk alle apps achter elkaar staan (niet op volgorde en niet in folders) en het onoverzichtelijk is door de vele pagina's, maar dat ligt natuurlijk ook aan het aantal apps dat je aangekruist hebt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:32.