iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Contactpersonen synchroniseren (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/97371-contactpersonen-synchroniseren.html)

Bubbly 14-08-11 18:47

Contactpersonen synchroniseren
 
Hey,

Ik zat net te kijken naar m'n instellingen en besefte dat m'n contactpersonen verloren zijn als er iets misgaat met de iPhone en de back-up. Dus ik schakelde dat in en liet de iPhone syncen. Na 10 seconden was iTunes klaar, maar de iPhone beweerde dat-ie nog bezig was met syncen. Een/twee minuten later annuleerde ik het op de iPhone en drukte ik opnieuw op syncen in iTunes.

Nu was hij een goede 5-10 minuten bezig, podcasts etc. leken ook allemaal opnieuw gesynct te worden. Nu alles klaar is zijn m'n contactpersonen WEG :/

Ik heb NIETS geselecteerd in de Geavanceerde sectie "Vervang gegevens op deze iPhone". Dus waarom verving hij alsnog al m'n contactpersonen met die paar uit Adresboek (OS X)? Het is vervangen door de contacten die ik in Facetime For Mac heb.

Kreeg een hartverzakking :/ Ik vreesde al dat iTunes weer eens iets naar de kl*te ging helpen, dus ik zat via SSH en zo te zoeken, maar daar ben ik geen kei in :P Dus ik kon m'n contacten niet vinden. Via DiskAid kon ik ze wel vinden, maar ik ga niet zoveel betalen voor iets dat iTunes normaal hoort te doen.

Nou ga ik zometeen dus m'n iPhone herstellen om die contactpersonen terug te krijgen (alles van JB weg... denk dat ik nooit meer iets anders dan muziek sync met dit duivelse monsterprogramma), MITS m'n back-up die troep nog bevat. Ik kon alleen een onleesbaar gecodeerd bestand vinden met een back-up extractor. Is er een manier om contactpersonen veilig te stellen als ik ze nog heb voor de volgende keer?

Notities syncen was ook al zo zinloos, nutteloos, kansloos, overbodig, dom, etc., want dan moet je eerst een mail-account instellen? Heb maar een nieuwe gmail gemaakt ervoor aangezien ik dat rotprogramma niet wil gebruiken :/

Bubbly 15-08-11 00:14

Nou goed, heb na wat gekloot met TinyUmbrella en PwnageTool via een custom fw m'n iPhone weer werkend gekregen.

Nu is-ie echter nog steeds geJB? xD Cydia staat er nog? Ik wil hem via JBM reJB'en, maar dit vind ik echt raar. Het reJB'en werkt ook niet.

Nou ja ik heb m'n contactpersonen terug. Aptbackup..

Schijnbaar kun je Cydia niet kwijtraken met mijn iPhone xD Permanente JB FTW...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 augustus 2011 om 23:20 ----------

Ah wat leuk. Die Restore van AptBackup heeft volgens Cydia geen reet teruggehaald. Wel zijn al m'n apps verdwenen van SpringBoard. Waardeloos!

Ik denk dat ik maar 4.3.5 erop ga zetten, zucht. KutiTunes. KutCydia. Allebei falen ze keihard voor mij vandaag.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 augustus 2011 om 23:24 ----------

Halloo? Weet iemand hoe je die apps weer zichtbaar krijgt? :s

Ik heb geen verklaring voor het verdwijnen ervan! Kwam door AptBackup.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 augustus 2011 om 23:27 ----------

Fijn, die apps zijn nu "Overige" geworden in iTunes. Ik zal vast de enige ter wereld zijn die zo'n ******zooi krijgt met AptBackup :)

Edit: maandag 11.00
Ik ga op onderzoek uit om die troep op te lossen en anders verwijderen 8-) Oplossing gevonden via Google op een forum, werkt niet voor mij.

Edit:
Ik hoop dat deze websites zijn toegestaan, maar aangezien ik geen blacklist kan vinden kunnen jullie het handmatig verwijderen @ic crew.
aptbackup deleted all my apps!? help
Aptbackup Deleted Apps | iPhone and iPad Forums

Denk niet dat er meer nodig is om het probleem te bevestigen, maar meer is wel te vinden ;)

Conclusie: BigBoss chanteren tot hij die *** AptBackup offline haalt of m'n iPhone fixt:mad:

Nou goed ik kan er niet veel aan doen aangezien ik geen wi-fi heb hier en tethering uitvalt als ik de iPhone weer restore. Ik ga proberen apps handmatig te verwijderen zodat de Overige minder groot wordt. Hopelijk verneuk ik m'n iPhone niet en zo ja dan is m'n iPhone verneukt. Helder toch?

Edit: Ik heb trouwens de eerste oplossing nogmaals geprobeerd [iets uit X downloaden] en dit keer werkte het wel, waarschijnlijk heb ik de eerste keer niet via X gedownload en enkel uit App Store (had toen beide geprobeerd dacht ik). Ironisch dat ik nog nooit iets uit X heb gedownload & altijd betaald heb en dat nu wel moést vanwege AptBackup :)
Edit: Het woord vervangen door een X. Als je door AptBackup je apps kwijt bent, maar ze staan nog wel op je iPhone? Google dan voor de oplossing of PM mij. We mogen de oplossing niet bespreken op dit forum ;)

Edit: FolderCloser herīnstalleerd en alles zit PRECIES zoals het was voor ik die restore uitvoerde. Ik sprong 2x op uit schrik, lmfao, dikke hartkloppingen nu :P

Er zit vrij weinig logica in wat m'n iPhone nu allemaal uitspookt, maar ik zal maar niet klagen. Kan wel slotje op...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.