//

iTunes bibliotheek gelijk houden tussen Windows en Mac

iTunes bibliotheek gelijk houden tussen Windows en Mac discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds een tijdje mijn iTunes bibliotheek op mijn NAS (Dune) gezet. Zowel iTunes op mijn Mac Mini als op mijn Windows (7) PC ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-08-11, 13:55
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard iTunes bibliotheek gelijk houden tussen Windows en Mac

Ik heb sinds een tijdje mijn iTunes bibliotheek op mijn NAS (Dune) gezet. Zowel iTunes op mijn Mac Mini als op mijn Windows (7) PC maken hierbij gebruik van dezelfde bibliotheek.

De reden waarom ik dit gedaan heb is omdat ik soms op de Mac en soms op mijn windows pc werk. Bovendien zie ik het nut er niet van in om op 2 plaatsen dezelfde collectie bij te moeten houden en kan ik nu mijn iPhone en iPad zowel op de Mac als op de pc syncen.

Volgens mij heeft dit een tijdje prima gewerkt, maar sinds kort loop ik tegen het volgende aan:
Op de een of andere manier is de padverwijzing naar de muziekbestanden op de Mac anders dan onder Windows na toevoegen. Een voorbeeld:
Mac: /Volumes/DuneHDD_20053e77_b383_4c71_b60f_df9394948ea/-=Muziek=-
Windows: /DUNE/DuneHDD_20053e77_b383_4c71_b60f_df9394948ea/-=Muziek=-

Ik vraag me af of dit voor OS X Lion al het geval was. Probleem is nu dus dat wanneer ik een cd toevoeg op de Mac, dat iTunes onder Windows dit bestand niet kan vinden en andersom.

Verder vraag ik me af of het mogelijk is dat iTunes automatisch de map scant op nieuwe muziek en deze toevoegt en verwijderde muziek en deze weghaalt (dit laatste zal wel niet, aangezien er een uitroepteken voor een nummer komt te staan wat iTunes niet kan vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-08-11, 18:30
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Dat is heel logisch, het benaderen van volumes werkt namelijk heel anders onder Mac OS X en Windows.

Waar je bij Windows een schijfletter of een netwerkmap toegewezen krijgt (/DUNE/)
Krijgt diezelfde map onder Mac OS X een eigen volume in (Volumes/DUNE/). In Mac OS X krijgt alles een eigen volume, dus ook je USB stick (Volumes/USBstick/) terwijl die onder Windows een schijfletter krijgt (F:/). Basic FS benadering van beiden OS'en.

Niets nieuws onder Lion dus.
  #3  
Oud 28-08-11, 18:56
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

En toch zou ik zweren dat het eerder gewerkt heeft.Het gaat om een smb drive,dus die hoeft in Windows ook niet per se een schijfletter te hebben,maar heeft een UNC pad (zie dat je dat in je voorbeeld trouwens ook aangaf)

Laatst gewijzigd door Northsider; 28-08-11 om 18:59. Reden: Spelfout en aanvulling
  #4  
Oud 28-08-11, 19:08
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Northsider Bekijk bericht
En toch zou ik zweren dat het eerder gewerkt heeft.Het gaat om een smb drive,dus die hoeft in Windows ook niet per se een schijfletter te hebben,maar heeft een UNC pad (zie dat je dat in je voorbeeld trouwens ook aangaf)
Het kan ook inderdaad prima, zolang de link in de database naar de lokatie van de muziekbestanden maar goed is. Er zijn meerdere apparaten die dit aanbieden en dit werkt in principe ook prima.
Ik geef enkel aan dat het heel logisch is dat:
Windows: /DUNE/DuneHDD_20053e77_b383_4c71_b60f_df9394948ea/-=Muziek=-
niet werkt op de Mac, en andersom.
  #5  
Oud 28-08-11, 21:12
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Ja pcies,maar die link wordt bepaald door de manier van toevoegen, niet door de instellingen in iTunes toch?

Hoe krijg ik het dan toch werkend zodat ik zowel in Windows als vanaf mijn Mac de bibliotheek aanvul?
Reageren

Labels
itunes, mac, nas, windows



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Unlocked 1.1.2 vanuit Windows weer naar Mac iTunes joep Archief 0 16-11-07 11:35
Update gedaan iTunes 7.5 en nu problemen downgrade itunes (Mac en Windows) Michael Unlock [archief] 2 08-11-07 11:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.