//

iTunes gekraakt 700€ schade

iTunes gekraakt 700€ schade discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Help er zijn 35 aankopen gedaan op mijn account, credits voor een spel denk ik. Ik heb met veel mOeite click And buy al laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-09-11, 18:30
high roller high roller is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard iTunes gekraakt 700€ schade

Help er zijn 35 aankopen gedaan op mijn account, credits voor een spel denk ik. Ik heb met veel mOeite click And buy al laten blokeren. Ik moest van hun ook de bank bellen dus dat gaat mOrgen gelijk gebeuren. Apple moest ik ook bellen van hun maar welk nummer moet ik hiervoor hebben? Ik wordt helemaal gek wie helpt me met advies
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-11, 20:30
high roller high roller is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Weet iemand iets? Ik krijg helemaal de dunne
  #3  
Oud 04-09-11, 20:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Enige wat ik weet is dat er regelmatig mensen problemen hebben mee dienen click and buy.
En probeer je geld maar terug te krijgen.
  #4  
Oud 04-09-11, 20:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het C&B account van de TS is niet gehackt maar zijn iTunes account. Als hij ipv. C&B een kredietkaart had gebruikt was het geld van zijn kredietkaart afgeschreven.

Voor Apple support ga naar de onderstaande link:

Apple - Support - iTunes
  #5  
Oud 04-09-11, 20:51
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Er zijn veel! topics over dit onderwerp te vinden op het forum... zoek even goed.
Dit soort dingen komt eigenlijk alleen voor doordat je een paswoord hebt wat hetzelfde is voor meerdere diensten (online fora / email / gebruikersaccounts van webwinkels / etc). Of het nou een sterk paswoord is of niet, een paswoord kan vrij simpel gekraakt worden als de zwakste schakel het begeeft (meestal dus die andere diensten).

Een goede beginstap om het te verhelpen zou zijn om alle paswoorden die gelijk zijn aan je iTunes paswoord aan te passen naar een nieuw en uniek paswoord. Ook andere paswoorden kunnen in het gedrang zijn als je iTunes paswoord hetzelfde is als die van je e-mailaccounts. In je e-mailaccount staan meestal wel een of meerdere bewaarde mails van andere online diensten waar je paswoord in is gemaild.

Apple contacten zal in 99% van de gevallen zonder al te veel problemen je geld terug opleveren. Je moet alleen wel duidelijk maken in het Engels dat je account is gehackt en dat je de verkopen wil terugdraaien.

Voorbeelden van threads:
http://forum.iculture.nl/f8/desktop/...t-gehackt.html
http://forum.iculture.nl/f8/desktop/...akt-wordt.html
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tunes+paswoord
  #6  
Oud 04-09-11, 21:47
high roller high roller is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Ok, ik had al 2 keer in het Engels via de support mail gestuurd, wel jammer dat het alleen zo kan. Maar het is niet anders, moet ik aangifte doen? Stomme was dat voor alle downloads ik van Apple een mail kreeg dat er een spel was gedownload op een niet bekend apparaat van mij. Als dat niet klopte moet ik mijn password veranderen. Gelijk daarna alles foetsie

Bij anderen ging het hooguit om een paar tientjes zo te zien
  #7  
Oud 06-09-11, 12:54
Joris14 Joris14 is offline
• iOS 11.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Hallo,
Ik heb dit ook gehad,
Mijn iTunes account gekraakt en voor 216€ aankopen gedaan. Ik heb onmiddellijk met iTunes contact opgenomen en ze hebben onmiddellijk mijn account geblokkeerd en ClickandBuy heeft hetzelfde gedaan.
iTunes heeft het onderzocht en besloten mij het geld terug te geven en ging dit regelen met C&B binnen de 5 tot 7 werkdagen nadat teruggave toegekend was.. Maar na ondertussen 5 mails gestuurd te hebben en een maand verder te zijn hoor ik maar niks van C&B.....
Heeft iemand hier ook last van gehad of weet wat ik moet doen want ik heb juist al een mail gestuurd naar de Europese Ombudsman om te vragen welke stappen ik kan ondernemen. Want C&B reageert gewoon NIET
Gr
  #8  
Oud 06-09-11, 13:21
high roller high roller is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

bij mij is het deels opgelost:

apple nam de klacht serieus en heeft het geld gecrediteerd aan c en b, echter ondertussen heeft c en b het geld van mijn rabo rekening gehaald maar ik heb dit gestorneerd en heb het al weer terug, nu heb ik het voilgende probleem, er zit nu 690 euro als tegoed op c en b (van apple) en c en b is niet betaald met 690 euro door mij.

ze moeten de schuld van mij en de tegoed wat ik heb van elkaar wegstrepen, hopelijk zien ze dat in

ik heb ze gemaild, en diverse keren gebeld, zijn goed bereikbaar maar wel engelstalig

Wat nu??

een ding is zeker als dit is opgelost ben ik weg bij click and buy, apple doe ik voortaan pre paid

edit, apple had al teruggestord voor ik de credit mails van c en b kreeg, het is me allemaal toen zo onduidelijk dat ik maar opdracht heb gegeven voor stornering, ik wordt er helemaal gek van al dit gegoochel met zoveel geld. wat moet ik nou doen??
  #9  
Oud 08-09-11, 12:05
Logic19 Logic19 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Friesland
Berichten: 10
Standaard

Ik was 2 weken geleden opeens € 440 kwijt... Apple een mailtje gestuurd, account geblokkeerd en ze hebben netjes alle bedragen op mijn C&B account terug gestort.
Zelf heb ik meerdere malen contact gehad met C&B, ben er nu ook achter dan je jouw bankrekening niet hoeft te koppelen aan je C&B account.
Heb dus een nieuw account bij C&B aangemaakt, ZONDER koppeling naar mijn bankrekening.
Nu stort ik er af en toe wat geld op en zal het nooit meer gebeuren dat er honderden euro's van mij worden gestolen, max een paar tientjes.
  #10  
Oud 08-09-11, 12:17
high roller high roller is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

had jij ook gestorneerd?

ik wel en dat begrijpen ze lastig in duitsland dat dat uberhaubt kan, gisteren eindelijk opgelost, kreeg 3 keer een rekening van 15 euro omdat de bank niet had betaald aan c en b (stornering), ik gelijk weer bellen. zagen ze het ook gelijk die drie rekeningen ongedaan gemaakt en mijn account gesloten, eind goed al goed.

wellicht voor mensen die dit ook meemeaken, niet storneren, dan stort c en b hopelijk het geld van apple weer terug, of het kost je hooguit 1,5 euro
  #11  
Oud 09-09-11, 14:34
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Goed om te horen. En vanaf nu goede en unieke paswoorden (liever paszinnen) gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: playstation 3 gekraakt, wat als itunes gekraakt wordt? jajaohnee iTunes 8 28-04-11 14:22
NES ROMS +- 700 stuks niels1981 Archief 2 30-03-08 12:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.