iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   usb/itunes logo + Iphone kan niet worden geactiveerd (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/99336-usb-itunes-logo-iphone-niet-worden-geactiveerd.html)

goed5936 20-09-11 23:26

usb/itunes logo + Iphone kan niet worden geactiveerd
 
Goedendag, mijn naam is Arjan en heb zelf weliswaar geen iPhone maar iemand heeft een iPhone 3GS (32Gb) bij me gebracht, die het altijd goed deed maar plotseling alleen nog maar het usb kabel en itunes logo gaf na het opstarten. Of ik dit kon fixen.
Heb nog niet zoveel kaas gegeten van het jailbreaken en van Apple spul, gebruik altijd Windows en fix ook altijd alleen Windows laptops en desktops.

Maar goed, ik heb de iPhone in restore mode gezet en via iTunes (op mijn computer, nieuwe iTunes installatie en dus geen restore van een eerdere backup van de eigenaar oid)
een restore van de firmware gedaan, dit ging goed en zonder fouten..
Maar nu geeft de iPhone nog steeds dat itunes logo en usb kabel afbeelding na het opstarten en itunes zegt: onze excuses, de iPhone die u heeft aangesloten wordt niet herkend en kan niet worden geactiveerd...
Deze iPhone is ooit door iemand gejailbreaked, omdat men de iPhone wilde gebruiken met een Vodafone SIM kaart. ...
Er heeft ooit firmware 4.3.5. op gestaan volgens mij.
De iPhone moet weer even in originele staat worden worden teruggebracht.
Waarom gaat dat restoren wel goed, maar geeft itunes de melding dat de iphone niet wordt herkend? Moet er eerst weer een Tmobile SIM kaart in en kan ie daarna simlockvrij worden gemaakt (zit nu een Vodafone SIM kaart in)

(restoren in DFU mode geeft trouwens hetzelfde resultaat...)

Gr.

Arjan

ballegooier 21-09-11 08:21

Ja, als het toestel ooit gejailbreakt is om hem simlockvrij te maken, en jij hebt hem hersteld (restored) in iTunes, dan is de jailbreak en bijbehorende unlock sowieso ongedaan gemaakt. Als het herstellen in iTunes succesvol gelukt is, staat er als het goed is nu 4.3.5 op, met ge-update baseband. En dat is nu precies wat je waarschijnlijk beter niet had moeten doen:

Als het je nu lukt op de iPhone wakker of aan te krijgen (bijv door de originele simkaart te vinden) kun je het voorlopig even vergeten met de unlock. De baseband van 4.3.5 is momenteel niet te unlocken. Hopelijk komt er tzt een nieuwe unlock voor iOS 5 en de bijgeleverde baseband....

Ik denk dus dat je bedoelde dat er 4.3.2 of lager op heeft gestaan, maar in ieder geval met een firmware met een oudere baseband versie, die wel te unlocken was.

Maar de reden dat je nu dus niet verder komt heeft idd met die simlock te maken. Je hebt een originele simkaart nodig om hem te activeren. Dan zal de iPhone opstarten. Maar dan heb je voorlopig een iPod. Er zijn nog wel wat opties zoals flashen met iPad baseband (niet zonder risico en dat kan je nooit meer terug draaien. Op de normale manier updaten en herstellen wordt voorgoed onklaar gemaakt - dat is dus af te raden!) Je kunt ook een hactivated custom firmware installeren. Dan wordt de iPhone iig geactiveerd. Bellen kun je er voorlopig niet meer mee, vrees ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.