iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Hoe krijg ik geld van mijn Apple ID af? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/99604-krijg-geld-mijn-apple-id.html)

Marsilla 29-09-11 02:00

Hoe krijg ik geld van mijn Apple ID af?
 
Ik heb een probleem met mijn geld op mijn apple id. Ik heb in Belgie een Ipod touch gekocht. Bij deze Ipod heb ik een ituneskaart van 25 euro gekocht. Nadat ik de Ipod op mijn itunes had geinstaleerd kwam ik er al snel achter dat een belgische ituneskaart niet gebruikt kan worden bij een nederlandse instelling. Ik heb toen besloten mijn instelling op belgische te zetten en gewoon mijn 25 euro op te maken. Als alles dan op is zou ik gewoon weer mijn ipod op de nederlandse instelling kunnen zetten en een nederlandse ituneskaart kunnen gebruiken. Nu heb ik een probleem, ik krijg mijn laatste geld er niet af. Het gaat om 0.57 eurocent. Ik heb het ook met een creditcard geprobeerd, alleen dat wou ook niet. Misschien niet omdat ik zelf geen creditkaart heb en een creditkaart van mijn schoonmoeder heb geprobeerd? Ik heb onlangs nederlandse ituneskaarten gekocht en kan deze helaas niet gebruiken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik kan nu helaas helemaal geen aankopen doen. Alvast hardstikke bedankt!

jap74 29-09-11 11:45

Heb je al een NL account? Als je aankopen wilt doen in de NL iTunes store en met een NL giftcard heb je een NL account nodig.

Je kunt vervolgens in iTunes en op je iPad gewoon van iTunes account wisselen. Log uit en log opnieuw in met je NL account. Die EUR 0,57 lijkt me niet echt een issue. Daar kun je niets meer van kopen.

Marsilla 29-09-11 23:00

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gelijk geprobeerd, het lukt helaas niet.
Mijn itunes geeft dan de melding: u hebt een winkelkredietsaldo; u moet uw saldo opmaken voor u van winkel kunt wisselen.

Ik heb ook al een paar keer op het vlaggetje gedrukt onderaan de pagina van itunes. Deze kon ik dan wel op de nederlandse instelling zetten maar zodra ik mijn nederlandse giftcard wou invoeren springt mijn nederlandse vlaggetje weer op het belgische vlaggetje en krijg ik een melding dat ik eerst mijn geld moet opmaken, ongelovelijk. Ik zou niet weten hoe ik dit weer goed krijg en inderdaad die 0.57 eurocent is zeker geen probleem.

XIII 29-09-11 23:02

Als je in een andere iTunes winkel wilt kopen moet je daar een nieuwe Apple ID voor aanmaken.

Marsilla 29-09-11 23:10

En kan ik dan oon eerst mijn oude apple id wissen of is dat niet mogelijk?

XIII 29-09-11 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marsilla (Bericht 708808)
En kan ik dan oon eerst mijn oude apple id wissen of is dat niet mogelijk?

Dat zou ik niet doen, want alle aankopen die je tot nog toe hebt gedaan zijn gekoppeld aan deze ID.

Marsilla 29-09-11 23:37

Ja oke, nou ik zou het gelijk proberen. Tot zover bedankt! Ik laat wel even weten of het gelukt is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 september 2011 om 00:36 ----------

Nou het is gelukt!

Hardstikke bedankt voor je hulp.

Groeten Marsilla.

mtawolf 12-10-11 11:17

Ik heb voor je opgezocht, en je kan helaas niet die 0.57 eurocent claimen of overzetten naar een andere account. Die 0.57 is fooi voor apple :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.