iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Access Vraag (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/10246-access-vraag.html)

DertKesh 29-03-08 18:08

Access Vraag
 
Hallo,

ik heb een opdracht en die is als volgt:

Er zijn 2 ziekenhuizen die gaan fuseren; Amstel ziekenhuis (Amsterdam) & het Gravenhorst ziekenhuis (Almere).

Deze ziekenhuizen gebruiken hetzelfde database. Maar bevatten verschillende data (alleen gegevens van hun eigen locatie).

Nu is het aan mij om Database A van computer 1 (amsterdam) te laten synchroniseren met Database B van computer 2 (almere)

dus dan staan alle gegevens van Database A ook in Database B, en alle gegevens van Database B staan in Database A.

Ik heb iets over replica(tie) en een code om dit automatisch te laten toepassen gelezen maar meer weet ik er niet over. Weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen.

AUB in begrijpelijke (beginners) taal uitleg geven ALS je het weet.

Alvasr Bedankt,

DertKesh

DertKesh 01-04-08 10:27

Niemand die mij kan helpen? :(

Nikooos 01-04-08 10:44

Probeer je je schoolopdrachten door ons te laten oplossen? :p

Probeer eens te zoeken op database synchronisatie in google.. Misschien heb je daar wat aan?

DertKesh 01-04-08 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 90848)
Probeer je je schoolopdrachten door ons te laten oplossen? :p

Probeer eens te zoeken op database synchronisatie in google.. Misschien heb je daar wat aan?

Nee ik probeer het neit aan jullie te laten oplossen maar misschien dat jullie mij een handleiding kunnen geven of een handige link of gewoon een duidelijke uitleg over hoe dit moet. Tenslotte zal ik het zelf moeten uitvoeren :D

ik heb op internet gekeken maar niet veel kunnen vinden (helaas).

cypher21 01-04-08 11:35

edit: laat maar, werkt niet met access:

Maaruh access databases in ziekenhuizen??????

Wat een amateuristische zooi is dat?

DertKesh 01-04-08 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 90867)
edit: laat maar, werkt niet met access:

Maaruh access databases in ziekenhuizen??????

Wat een amateuristische zooi is dat?

Ja het zijn eigenlijk al kant en klare databases (google: MeldpuntMenu)

wat wij moesten doen is deze downloaden en voor een deel aanpassen (voor bestellingsformulieren en controleformulieren) en dan nog dat (automiatsch) laten synchroniseren verhaal.

Maar weet niet hoe, en zo te zien is er niemand die mij de goede kant op kan helpen. Het enige wat ik wil / nodig heb is duidelijke uitleg.

iCulture 01-04-08 12:53

Gebruik de volgende zoekterm maar eens: "MS Access ODBC". Hier alvast een handige link: Importing Data into MS Access with ODBC.

DertKesh 03-04-08 18:39

Oplossing:

De orginele database op de "server" plaatsen.
1e Replica maken en plaatsen (via het netwerk) op PC 1
2e Replica maken en plaatsen (via het netwerk) op PC 2

(in het hoofdformulier plaats je een code met daarin de pad waar de replica's zich bevinden. Ook plaats je een soort timer en zodra de tijd om is vindt er (automatisch) synchronisatie plaatst)

Dit was het dus. Toch bedankt voor jullie reacties.

Bij deze kan deze topic op slot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.