iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Tiger, Leopard, Vista, XP ? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/10441-tiger-leopard-vista-xp.html)

Destiny 01-04-08 20:37

Tiger, Leopard, Vista, XP ?
 
Leden,

Ik ben erg benieuwd naar de verhoudingen tussen de verschillende besturingssystemen die gebruikt worden door leden op het forum. Dit is dan ook de reden dat ik deze poll open.

Hieronder kun je kiezen welk besturingssysteem je op dit moment het meeste gebruikt.

Ben benieuwd wat eruit komt....:rolleyes:

Janteh 01-04-08 20:45

Vista, maar mijn volgende laptop wordt zeker een Apple.

ArB 01-04-08 21:04

Nu nog vista :)

Destiny 01-04-08 21:06

Ik heb btw voor Leopard gekozen. Ik heb altijd op XP gewerkt, maar hem die pc verkocht en een MBP voor gekocht.

Iemand van jullie 2 heeft niet gestemd.....Zou diegene alsnog even zijn keuze willen maken

Michael 01-04-08 21:12

ik leopard maar heb ook nog tiger xp en vista

DertKesh 01-04-08 21:16

Ik Vista, maar zou Leopard wel willen :D een Apple'tje

BadSide 01-04-08 21:16

Ik gebruik Vista het meest (heb XP wel tot m'n beschikking), maar het was dus echt een miskoop. M'n volgende computer wordt zoiezo een Mac. Ik twijfel alleen nog of dat ik een iMac koop, of dat ik wacht tot ik ga studeren en dan een MacBook haal.

iScorpio 01-04-08 21:18

Vista Ultimate

mlam 01-04-08 21:20

Vista Ultimate hier :)

Vonny 01-04-08 21:21

tiger en vista...
Tja beroepshalve apple
en als het om te spelen is... vista...
het is nu eenmaal zo dat apple qua grafische programma's veel sterker staat...
ongeacht de vista mensen hun mening...
op dat vlak zal apple net iets 'slimmer' zijn :D

Destiny 01-04-08 21:48

Ik vind dit al best een bijzondere verdeling.

Ik had voor de iPhone een Nokia N73. Een prima toestel en ik had ook eigenlijk helemaal geen nieuwe telefoon nodig.
Op het moment dat de iPhone uitkwam heb ik mijn macbook pro gekocht. Ik was zo versteld van deze laptop, maar ook van het merk Apple. Dat is dan ook de reden geweest waarom ik de iPhone heb gekocht. Ik heb zon vertrouwen in Apple dat ik gewoon wist dat dit de ultieme telefoon voor mij zou zijn. En dat is het ook :p

Nou ben ik dus wel erg benieuwd waarom jullie voor de iPhone hebben gekozen. Jullie hebben geen ervaring met Apple, maar hebben toch een iPhone gekocht.
Dus mijn vraag is:

waarom de iPhone en geen andere telefoon ? :p

wouter3 01-04-08 21:57

Ik gebruik voornamelijk XP. Heb ook Vista in dual boot maar dat is te langzaam en erg onstabiel en gebruik is dus nauwelijks meer. Heeft ook problemen met mijn bluetooth keyboard en loopt regematig vast.
Heb een Apple notebook met Leopard gekocht voor mijn dochter. Mijn volgende PC wordt absoluut een iMac.

Ik heb de iPhone gekocht omdat het de perfekte gsm is om te internetten met dat grote scherm. Bovendien was hij in de VS veel goedkoper dan de Nokia N95 dus de keuze is gauw gemaakt.

nikoc 02-04-08 08:04

Hmmmz, wel jammer dat je slechts 1 systeem kan aanvinken... bij loopt het namelijk als volgt:

Mac Book Pro: Leopard
Sony Vaio VGN-S4HP: Linux (Debian)
Desktop: XP

Heb dan maar Leopard gekozen omdat die het meeste aantal uren draait :rolleyes:

ButcherJF 02-04-08 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nikoc (Bericht 91431)
Hmmmz, wel jammer dat je slechts 1 systeem kan aanvinken... bij loopt het namelijk als volgt:

(-.-)

Ik heb er inderdaad ook meerdere (alleen MS overigens), maar Vista gebruik ik dagelijks -vandaar die gekozen. Even wennen, maar geen problemen.
Apple is voor mij (nog) geen alternatief. De verplichte hardware/software combi strijkt me tegen de haren in en daarnaast koop ik voor de prijs van één Apple twee andere met vaak betere specs.

mhoutman 02-04-08 08:39

werk al sinds 1985 met mac os. nu leopard op een paar intels waar ik met parallels (windows xp) en vmware fusion (Vista) op heb draaien.

mhoutman 02-04-08 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 91442)
I
Apple is voor mij (nog) geen alternatief. De verplichte hardware/software combi strijkt me tegen de haren in en daarnaast koop ik voor de prijs van één Apple twee andere met vaak betere specs.

een lastige discussie: koop je een apple dan kun je inderdaad mac software draaien maar sinds de intels ook windows (als boot camp of onder een emulator als Parallels of VMware Fussion. koop je een windows peecee dan blijft de keuze toch echt veel beperkter.

qua prijs heb je helemaal gelijk alhoewel een goed aangeklede peecee een apple al behoorlijk benadert. :)

apple is daarbij meer een "geloof" ;)

m.

(apple evangelist)

"R" 02-04-08 08:51

Het is inderdaad zo dat ook ik meerdere systemen gebruik en dat we thuis 3 appeltjes hebben en twee windhozen. Zelf gebruik ik alleen maar apple. Daar waar ik toch Vista of XP draai, doe ik dat in VMware, dus gewoon op een appel.

Yor 02-04-08 10:06

Al zo'n 18 jaar gebruik ik alleen Apple... van systeem MasOS 6.0.8 naar MacOS X Leopard... :D

Gebruik Apple vs. Windows... de eeuwige discussie op feesten en partijen... ;)

Gr. Yor

Stiruam 02-04-08 10:20

Vista doet het lekker en ik gebruik hem het meest :D

Greetz, Stiruam

TokTok1908 02-04-08 10:27

werk nu op vista, maar zodra deze toe is aan vervanging zal dat zeker een macbook pro worden.
ben sinds de iPhone helemaal verkocht, en dan valt het ineens op hoe beroerd windows eigenlijk werkt.
had gister een vastloper zo erg dat ik de battery eruit heb moeten halen om dat stomme ding uit te krijgen...ik wilde alleen naar mijn computer gaan :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.