//

Onvrijwillig van iPad2 naar iPad(3)

Onvrijwillig van iPad2 naar iPad(3) discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier mijn ongewenste ervaringen met de overstap van iPad2 naar iPad(3) De iPad1 uit 2010 heb ik vorig jaar aan een dochter gegeven. Met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-04-12, 11:45
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard Onvrijwillig van iPad2 naar iPad(3)

Hier mijn ongewenste ervaringen met de overstap van iPad2 naar iPad(3)

De iPad1 uit 2010 heb ik vorig jaar aan een dochter gegeven. Met de iPad2 (64GB Wi-Fi/3G) ben ik een jaar erg blij geweest. Zo blij dat ik helemaal geen plannen had nu al een iPad(3) aan te schaffen.

In het afgelopen jaar werd de iPad2 steeds meer gereedschap voor mijn werk en steeds minder een spelletjesdoosje. Met 4 uur treinen per dag wordt het een digitale krant, digitaal boek, de afgelopen maanden kon ik er ook al de zakelijke mail erop ontvangen. Kortom, geen enkele reden voor een iPad(3).

Tot donderdag, tas viel op de grond en de iPad2 ving de schok op, op een hoek. Grote deuk in het aluminium en glasplaat aan scherven ....

Tja, wat moet je dan. Repareren kost tijd (en geld ~ 300 - 350 euro) en die tablet heb ik nodig. 's Avonds om 6 uur naar Mediamarkt gereden. Alleen de 32 GB Wi-Fi/4G op voorraad. 64GB versies gaan 2 weken duren (zeggen ze). Dan maar met een 32 GB Wi-Fi/4G naar huis.

Back & Restore
De digitizer van de iPad2 deed het nodig, met het gevaar op glassplinters toch maar een actuele back-up naar iCloud gemaakt (de vorige was van de dag ervoor).

Daarna de iPad(3) aangesloten en die begint keurig taal, land enz in te stellen. Vervolgens komt de vraag of het een nieuwe iPad betreft of een back-up van iCloud of iTunes. iCloud gekozen en binnen 10 minuten stond al mijn data en het framework van alle apps, muziek en films op de iPad3. Wat een genot!

Daarna heeft de iPad(3) nog een aardige tijd apps liggen downloaden en na aansluiten op iTunes ook alle muziek.

Ik heb aardig moeten snoeien, 32 GB is echt veel kleiner dan 64GB.

Gebruik iPad(3)

Gewicht
Die 50 gram extra voel je. de iPad2 voelt net iets fijner in de hand.

Scherm
Het Retina beeld is verbazingwekkend veel scherper. Ik zie het vooral aan mijn mail-programma, hele heldere letters. Jammer dat veel digitale boeken nog niet klaar zijn voor Retina. Ik probeer nu meer op de iBook app te lezen omdat Blue Reader volgens mij geen updates meer krijgt. Als ik al iets van gele vlekken heb gezien dan was dat binnen een uur of wat weg.

Accu & Warmte
Ik merk nog niet dat de iPad(3) een accu vreter is. Het verbruik lijkt redelijk hetzelfde maar ik speel dan ook weinig spelletjes. Warm worden heb ik nog niet ervaren.

Wi-Fi/4G
Ook op dit vlak geen klachten. Wi-Fi werkt prima.

De oude iPad2 laat ik toch repareren. Nieuwe behuizing, nieuwe glasplaat en dan doet ie het weer. Wedden dat een dochter hem inpikt?
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-04-12, 18:30
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Maaruh, ben je nou tevreden of niet?
Of wat wil je duidelijk maken met bovenstaande tekst?
  #3  
Oud 01-04-12, 18:32
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ik ben wel tevreden maar niet van harte. Apparaat is goed maar per jaar een tablet vervangen vind ik eigenlijk zonde van het geld.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #4  
Oud 01-04-12, 20:47
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

Hallo allemaal,

Citaat:
Apparaat is goed maar per jaar een tablet vervangen vind ik eigenlijk zonde van het geld.
tja maar daar kan de ipad niks aan doen, wie laat er een tas vallen , ene nu gelijk en hoesje er bij gekocht, die vangt ook nog wat op.
  #5  
Oud 01-04-12, 21:19
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Gelukkig hebben we vanaf nu 2 jaar garantie
  #6  
Oud 02-04-12, 00:13
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Je had toch ook een ipad 2 kunnen kopen Beetje rara onderwerp. "onvrijwillig van ipad 2 naar ipad 3". Ipads 2 genoeg in de winkels liggen
  #7  
Oud 02-04-12, 00:14
Suzannedepanne Suzannedepanne is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Je had toch ook een ipad 2 kunnen kopen Beetje rara onderwerp.
Vond ik ook al, ach ja goeie 1 aprilgrap.
  #8  
Oud 02-04-12, 00:18
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Oh wat ben ik dom zeg. Het is 1 april.
  #9  
Oud 07-04-12, 00:09
rdz2510 rdz2510 is offline
• iOS 5.1.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Heerlen
Berichten: 5
Standaard

haha leuke tekst , en dat op 1 April
  #10  
Oud 07-04-12, 23:37
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Mwah, het is echt gebeurd. Wilde m'n eerste ervaringen delen over de kritische punten.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data overzetten van Ipad2 naar nieuwe Ipad hanskramer iPad algemeen 7 20-03-12 23:16
iPad2 updaten van 4.3.5 naar 5.0.1 slinky89 iPad algemeen 5 16-03-12 00:03
synchroniseren van foto's van Imac naar Ipad2 tijdmiljonair iTunes 2 28-09-11 21:20
Nieuwe Ipad2 downgraden van 4.5 naar 4.3 levalica iPhone algemeen 1 18-09-11 14:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.