//

Jailbreak tegen betaling Ja/Neen..?

Jailbreak tegen betaling Ja/Neen..? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb 20 euro betaald om mijn Iphone te laten jailbreaken. Ik kan dat zelf niet en ik heb er liever 20 euro voor over ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Zijn jullie bereid om te betalen voor een Jailbreak..?

Ja 19 55,88%
Neen 15 44,12%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-04-12, 10:37
Claudia38's schermafbeelding
Claudia38 Claudia38 is offline
• iOS 8.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 31
Standaard

Ik heb 20 euro betaald om mijn Iphone te laten jailbreaken.
Ik kan dat zelf niet en ik heb er liever 20 euro voor over dan dat ik zelf mn telefoon naar de gort help....
__________________
Groetjes Claudia
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 04-05-12, 20:47
djdryy djdryy is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

zal er nooit voor betalen.
de meeste hackers doen het voor de kick en om hun grenzen te verleggen.er zal een kleine minderheid zijn die er geld voor zouden willen vragen maar dat zal niet snel gaan gebeuren denk ik
  #23  
Oud 08-05-12, 12:29
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claudia38 Bekijk bericht
Ik heb 20 euro betaald om mijn Iphone te laten jailbreaken.
Ik kan dat zelf niet en ik heb er liever 20 euro voor over dan dat ik zelf mn telefoon naar de gort help....
Het is niet moeilijk maar snap het als je het gewoon niet ziet zitten.
Vraag me wel af of die dienstverlener voor die €20.- ook de garantie geeft op een goed werkend toestel (ook als er onverhoopt iets mis was gegaan) ?
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #24  
Oud 08-05-12, 13:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je hebt betalen voor de daadwerkelijke jailbreak: dat zal ik nooit en te never doen. Daarvoor waarschuwt ook het Dev Team.

En je hebt betalen aan iemand die jouw toestel voor jou wil jailbreaken _als dienst_ als je het zelf niet wilt doen. Met dat laatste is niks mis mee.

Ik ken genoeg mensen die weten prima hoe ze de banden van hun fiets moeten lappen en toch betalen ze er liever 20,- per band bij de fietsenmaker voor. 't Is maar net waar je je tijd in wilt investeren. Ik snap het wel...
  #25  
Oud 08-05-12, 13:57
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik zou er wel voor betalen afhankelijk voor welk device het is Apple TV zou ik sowieso voor betalen.

Het duurt niet lang meer dan gaat het op deze manier, de hackers worden gek van het gezeik van de massa en zoals Stefan Esser laatst al eens aanwees. De hackers, die het nu gratis doen, helpen een grote groep mensen, die op de achtergrond zijn, een hele dikke berg geld te verdienen. Die mensen die rijk worden over de rug van de hackers die het echte werk verrichten gun ik het niet. Dan zou ik liever betalen voor de jailbreak, zodat de échte hackers er rijk van worden.
  #26  
Oud 08-05-12, 14:29
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

Hallo allemaal,

Citaat:
Volgens mij missen veel mensen de oorspronkelijke betekenis van een jailbreak, dit is puur jouw, met eigen verdiende na belasting over betaalde, centen betaalde apparaat in staat stellen om buiten Apple om software op je iDevice te gebruiken/installeren.
+1

Citaat:
net als een R$ kaartje van NINTENDO dit is ook ilegaal
Tja alleen met een jailbreak schaad je apple niet ze zullen hierdoor niet minder iphones gaan verkopen, en met een r4 kaart of het ombouwen van een ander apparaat schaad je de ontwikkelaar wel, die verkopen minder.

Ik onthoud me er niet van hoor, ik maak er dankbaar gebruik van.
  #27  
Oud 08-05-12, 16:48
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard

Ik vind dit een beetje rare thread, echter ik kan me de discussie wel voorstellen.

Laten we echter wel de feiten bij de feiten houden.
Een Jailbreak is een 'hack' voor je iPhone, dat Apple dat niet leuk vind is niet meer dan logisch, immers je omzeilt hun 'beveiliging' (lees gesloten systeem) daarbij kan je gratis app's installeren, welke ook weer gehackt zijn. Dit is feitelijk illegaal.
Een Jailbreak is per definitie NIET ILLEGAAL, echter sommige apps en repostories zijn dat weer wel, dus wat dat betreft is het eigenlijk een wat vaag en schimmig gebied.
Het is dus logisch dat Apple zeg:"Je mag van ons je iDevice best Jailbreaken, verwacht alleen dan van ons niet dat we je dan nog wel 100% Fabrieksgarantie geven, echter je doet iets waarvan in de garantiebepalingen staat dat het NIET mag"
Betalen voor een Jailbreak zou ik persoonlijk nooit doen, puur om het feit dat, 1 je garantie is al vervallen, dus mocht het fout gaan, ben je al de sjaak!!
2 je krijgt nooit 'garantie' van de Jailbreaker (namen zoals GeoHot etc etc), lijkt me ook niet meer dan logisch.

Het Jailbreaken is eigenlijk uit frustratie ontstaan, een zwaar uit de hand gelopen hobby. Lees de geschiedenis maar eens van het Jailbreaken van de eerste iPhone George Hotz (GeoHot). Geohot heeft de jailbreak van de eerste iPhone publiekelijk kenbaar gemaakt en van het één kwam het ander, de rest is geschiedenis.
Iemand betalen die je helpt je iPhone te Jailbreaken (de welbekende kennis van een kennis van een vriend van zijn broer en die zijn oom, je kent ze wel) is mijn inziens een eigen keus.
Ik lees wel eens dat sommige telecom winkels mensen flink laten betalen (€80,= tot wel € 150,= zijn geen uitzonderingen) om een Jailbreak op hun iPhone te laten voeren, maar als het fout gaat met de telefoon geven deze zogenaamde "service" verlenende bedrijven niet thuis en zit je met de welbekende 'gebakken peren'!

Hoe dan ook ieder moet zelf weten of hij/zij een Jailbreak laat of gaat uitvoeren op zijn iDevice, houdt daarbij in het achterhoofd dat het ook goed fout kan gaan bij een Jailbreak, helemaal als je kennis niet optimaal is mbt Jailbreaken.
__________________
iPhone 5S 32GB Silver FW:7.1.1
iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB | Vodafone | 2GB Web FW:7.1.1 | Apple TV 3 FW:5.0.2 (4250)

Laatst gewijzigd door XIII; 08-05-12 om 16:50. Reden: Opschonen
  #28  
Oud 21-05-12, 14:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De 5.1.1 jailbreak zal gratis zijn. Doneren is wel mogelijk. Nu al:

http://musclenerd.com/quick511info.txt

(En nee; de jailbreak is nog niet publiek - ze hopen hem deze week vrij te geven)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #29  
Oud 21-05-12, 14:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De 5.1.1 jailbreak zal gratis zijn. Doneren is wel mogelijk. Nu al:
@XIII
Bedankt voor de info Donatie is gedaan
  #30  
Oud 22-05-12, 19:26
Skatespeare Skatespeare is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 5
Standaard

Wel weer typisch. In de Android development community zou deze discussie niet eens denkbaar zijn. Donaties zijn daar de normaalste zaak van de wereld en zo hoort het ook te zijn. Daadwerkelijk betalen voor een jailbreak impliceert m.i. ook een vorm van garantie en die zullen jailbreakers, terecht, nooit geven.
  #31  
Oud 22-05-12, 19:34
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

En toch zijn er die 'exploits' verkopen...

Ene zekere @legarov beweert een jailbreak te hebben voor 5.1.1 en verkoopt deze exploit in zijn recentste VulnDisco Mobile pakket...

Google hier maar eens op...

Als ge 1.000 $ (niet bevestigd) te veel hebt, mag je eens proberen...

Jammer...want als dit waar is, is het voor Apple een fluitje van een cent om mogelijke exploits voor hun iOs te ontdekken nog voor de dev's hun jailbreak gereleased hebben...

Ook @musclenerd denkt hier zo over...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Musclenerd.JPG‎ (33,7 KB, 6x gelezen)
  #32  
Oud 22-05-12, 19:52
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Iedereen hier zegt dat zij de jailbreak niet voor je uitvoeren en daarom geen geld horen te krijgen. Maar zij maken Redsn0w en dergelijke programma's voor ons, zonder dat zou waarschijnlijk bijna niemand hier een jailbroken iPhone hebben. Kortom, klop jezelf niet op de borst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vonk118 Bekijk bericht
ik ga niet verder in discussie maar het is wel illegaal dan moet je de kleine lettertjes nog maar eens goed lezen, als het zo legaal was geweest had apple al lang het toegelaten, ze doen dit niks voor niks. ben zelf apple dealer, ik moet alle klanten van apple weg sturen die bij me komen met een JAILBREAK
net als een R$ kaartje van NINTENDO dit is ook ilegaal
Graag hoor ik van u waar in de Nederlandse wet dit illegaal is, tot dan s.v.p. de internetkabel eruit trekken.
  #33  
Oud 14-07-12, 13:57
IphoneIpodTouch's schermafbeelding
IphoneIpodTouch IphoneIpodTouch is offline
• iOS 8.4
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Cupertino, bezemkast
Berichten: 214
Standaard

ATV 3 nu nog even een JB voor maken en ik doneer voor een heel weeshuis
__________________
Apple TV 3 QustomiZe
  #34  
Oud 16-07-12, 11:02
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

JB zal nooit tegen betaling plaatsvinden, want dan komen er weer hackers die de JB hacken en deze gratis verspreiden. Ik kan me overigens wel voorstellen dat de JB'ers balen van het gezeik van gebruikers die veel van ze eisen. Een fatsoenlijke gebruiker doet gewoon een donatie uit dank voor de inzet.

Ondanks dat een JB niet illegaal is, ben ik tegen het illegaal downloaden van apps die in de app store tegen betaling worden aangeboden. Dat blijft nl gewoon diefstal. JB alleen voor de gratis Apps heb ik totaal geen respect voor.
  #35  
Oud 16-07-12, 12:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Dat blijft nl gewoon diefstal. JB alleen voor de gratis Apps heb ik totaal geen respect voor.
Maak je daar maar niet te druk om, ondertussen lopen er heel wat bestolen dieven rond
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 4S jailbreak sites (tegen betaling) lars.97 Jailbreak 13 18-01-12 11:11
iPhone 4: Werken unlock sites (tegen betaling) wel?? a.onderwater Unlock 17 21-01-11 13:00
Iphone kopen ? Ja neen etc... Help mij aub El_Melhor Archief 1 24-03-09 13:39
Upgraden iPhone (tegen betaling) cruzzy Archief 6 26-11-07 16:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.