iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Windows Mobile VS OS X (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/11941-windows-mobile-vs-os-x.html)

borgqueenx 26-04-08 11:38

Windows Mobile VS OS X
 
Waarom beter een iphone kopen dan een smartphone met windows mobile?
Of waarom beter een smartphone met windows mobile kopen dan een iphone?
Lijkt me wel ff leuk om hier een chat over te starten:)

Vertel je mening maar enzow.

Waarom ik:
Iphone heeft echt iets orgineels en vrolijkheid met al die grappige effecten wat mij wel aantrekt:)

ControlSje 26-04-08 11:41

Grappig... Dit vraag je op een iPhone site. Ik heb zo'n vermoeden wat de adviezen hier gaan worden ;)

Ik zelf heb voor de iPhone gekozen omdat deze uniek is en een geweldig design heeft. Ik weet dat er PDA's zijn die meer kunnen dan de iPhone, maar dat heeft mij in ieder geval niet overtuigt geen iPhone te nemen.
(De gadget waarde is gewoon overweldigend ;) )

borgqueenx 26-04-08 11:55

ja, third party apps zijn er d8 ik ook meer voor de iphone.
En third party apps(homebrew) is echt een must have voor mij!

ButcherJF 26-04-08 18:20

Ik ben gek op dit soort gadgets. Heb verschillende gsm's/smartphones/pda's gehad met o.a Windows Mobile en Symbian. Ik kan inmiddels mijn abonnement verlengen en ik kijk dus rond. Maar: heb nog geen écht interessant alternatief gevonden voor de iPhone. De gebruikersinterface ervan is uniek en wat mij betreft vér verheven boven mijn eerdere gsm's. En met de opvolger aan de horizon wacht ik denk ik nog maar even af.
Voorlopig dus Apple voor mij -op mijn gsm althans. Voor de computer thuis blijf ik bij Windows. Hard- en software zijn daarbij meer in verhouding (alweer: wat mij betreft), en ik wil graag zélf beslissen welke combinatie ik waar koop. Ik heb een hekel aan monopolisten........

Enneuh, vwb je handtekening: "All pigs are equal, but some pigs are more equal than others....." (Animal Farm geloof ik?)

borgqueenx 26-04-08 18:26

die handtekening lijkt er wel op ja :P

K vind die van mij meer humor:P
vertel maar eens aan iemand die in een dip zit ofzo:):):):P

Joost91 26-04-08 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 104591)
Ik ben gek op dit soort gadgets. Heb verschillende gsm's/smartphones/pda's gehad met o.a Windows Mobile en Symbian. Ik kan inmiddels mijn abonnement verlengen en ik kijk dus rond. Maar: heb nog geen écht interessant alternatief gevonden voor de iPhone. De gebruikersinterface ervan is uniek en wat mij betreft vér verheven boven mijn eerdere gsm's. En met de opvolger aan de horizon wacht ik denk ik nog maar even af.
Voorlopig dus Apple voor mij -op mijn gsm althans. Voor de computer thuis blijf ik bij Windows. Hard- en software zijn daarbij meer in verhouding (alweer: wat mij betreft), en ik wil graag zélf beslissen welke combinatie ik waar koop. Ik heb een hekel aan monopolisten........

Enneuh, vwb je handtekening: "All pigs are equal, but some pigs are more equal than others....." (Animal Farm geloof ik?)

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je hebt wel software van een hele grote monopolist op je computer: MS ;)

ButcherJF 26-04-08 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 (Bericht 104616)
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je hebt wel software van een hele grote monopolist op je computer: MS ;)

Ja, daar heb je een punt.
Maar ik kan daarbij wel zelf kiezen waar die software op draait, qua samenstelling van mijn pc, qua merk van mijn pc of laptop, en waar ik hem koop maakt MS ook niet uit. Ik hóef ook geen MS te gebruiken, kan ook naar bijv. Linux.
En dat is bij Apple wel anders: je koopt een Apple met Apple-software bij een door Apple goedgekeurde reseller tegen een door Apple vastgestelde prijs, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met het begrip monopolist.
Maar: je hebt een punt.

croiman 26-04-08 22:40

ik heb qtek9000 gehad en nog andere met windows mobile, en nu de iphone.
Kies ik wel voor de iphone met OS.
Veel leuker


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.