iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   iPad 3 nu of wachten op iPad 4 met nieuwe connector? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/123134-ipad-3-wachten-op-ipad-4-nieuwe-connector.html)

sjaakos 09-08-12 08:42

iPad 3 nu of wachten op iPad 4 met nieuwe connector?
 
Hoi Allen,

Ik heb momenteel een iPad 1 en ben er nog heel erg tevreden mee. Maar ik zou graag een stuk sneller willen en overweeg dus om de iPad 3 aan te schaffen.

Nu lees ik alleen hier dat de iPad ook een kleine mini dock connector gaat krijgen en misschien nog wel dit jaar uitkomt.

Wat te doen, wachten of kopen... that's the question :eek:

Guest-20180925190238 09-08-12 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjaakos (Bericht 812843)
... that's the question :eek:

The answer, my friend, is blowing in the wind :d

PS:
Waarom plaats je deze geruchten niet in het "Chat & Geruchten" forum? :confused:

sjaakos 09-08-12 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 812846)
The answer, my friend, is blowing in the wind :d

haha ja ik weet dat er geen éénduidig antwoord op is maar was benieuwd naar andere meningen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 812846)
PS:
Waarom plaats je deze geruchten niet in het "Chat & Geruchten" forum? :confused:

Goed punt :rolleyes: zou ook kunnen idd

XIII 09-08-12 09:14

// Verplaatst naar Chat & Geruchten

sjaakos 09-08-12 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 812849)
// Verplaatst naar Chat & Geruchten

Bedankt en excuus :(

Hier nog mensen met tips? Heb moeite met wachten maar dat lijkt me op het moment wel het verstandigste.

KvdS 09-08-12 09:42

Je kan altijd wachten op het nieuwste model, maar dan blijf je wachten.
Je hebt een iPad1 en die voldoet nog gedeeltelijk en dan kan jij alleen de afweging maken of je de iPad3 koopt of gaat wachten op de iPad4.

Guest-20180925190238 09-08-12 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjaakos (Bericht 812850)
Heb moeite met wachten maar dat lijkt me op het moment wel het verstandigste.

Misschien is wachten wel het verstandigste. In dat geval kan je misschien beter wachten op de iPad 6 of misschien de iPad 8. Eventueel hebben die nog een andere connector :d

sjaakos 09-08-12 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 812858)
Misschien is wachten wel het verstandigste. In dat geval kan je misschien beter wachten op de iPad 6 of misschien de iPad 8. Eventueel hebben die nog een andere connector :d

haha ijzersterk punt :p

Nee maar als er serieus een andere aansluiting komt dan zullen ook alle accessoires met die aansluiting komen en dan zal je altijd een adapter ertussen moeten doen om hem aan te kunnen sluiten, lijkt me niet ideaal...

belgiumiphone 09-08-12 12:16

Aangezien de IPad 3 een "echte" upgrade is, vermoed ik dat de iPad 4 eerder een "light" upgrade zal zijn. De 2-jaarlijkse cyclus van Apple kennende... Maar dit weet je natuurlijk nooit zeker.
Schrik voor het missen van nieuwe technische innovaties (specs) zou ik dus niet hebben.

Wat betreft de aansluiting. Voor een iPad koopt men toch veel minder accessoires dan voor een iPhone, dus dat risico lijkt mij ook beperkt.

Ik zou dus zeggen: ga voor de iPad 3!

apotheosis 09-08-12 14:20

Ik zou voor de nieuwe iPad gaan, nieuwer is altijd beter sowieso en als Apple ook bij de ipad een kleinere connector zal gebruiken, ik zou de nieuwe kopen volgend jaar.
Ik hoor ook nog eens de iPad 3 veel langer nodig heeft om op te laden dan zou ik ook hopen de nieuwe iPad minder lang nodig heeft, ik heb de Ipad 2 gehad, die was een stukje sneller opgeladen dan de iPad 3.

Wat je kan doen is een 2de hands iPad 2 kopen, nie teveel voor betalen.

Guest-20180925190238 09-08-12 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 812899)
Ik hoor ook nog eens de iPad 3 veel langer nodig heeft om op te laden dan zou ik ook hopen de nieuwe iPad minder lang nodig heeft, ik heb de Ipad 2 gehad, die was een stukje sneller opgeladen dan de iPad 3.

Dat is simpele natuurkunde (maar die moet je wel begrijpen) :rolleyes:

Een iPad 2 heeft twee (2) accucellen van elk ca. 6.500 mAh.

De iPad 3 heeft drie (3) accucellen van elk ca. 10.600 mAh.

De laadstroom bedraagt bij zowel de iPad 2 als de iPad 3 2 A (of 2.000 mA).

Neem nu je telraam en reken het eens uit :d

jap74 09-08-12 15:06

Een ding is zeker: De iPad 5 zal beter zijn dan de iPad 4 en ik verwacht dat Apple ons gaat overrompelen met de specificaties van de iPad 6.

Ik zou wachten op de iPad 4 en nu alvast een iPad 3 kopen ;).

Oh ja....de meeste accesoires van je iPad 1 passen op de iPad 3.

cmeerbeek 09-08-12 15:27

Mijn mening:
Elke Apple apparaat wordt gemiddeld 1 x per jaar vernieuwd.
Een nieuw apparaat kopen heeft alleen zin in de eerste 6 maanden nadat het apparaat verschenen is. Daarna kun je net zo goed wachten en heb je optimaal plezier van je apparaat.

Blijft subjectief natuurlijk maar dit geeft mij het beste gevoel :-)

Chrispa 04-09-12 19:08

Ben op dit ogenblik gelukkige bezitter van de eerste iPad. Mijn hoofdbezigheid is "spelen" met GarageBand. Voor deze laatste app heb ik verschillende hardware aangeschaft, aan te sluiten via 30pin connector. Vraag: gaat er voor de iPad 4 een algemene adapter beschikbaar zijn, of zal alle hardware moeten vervangen worden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.