//

Debat: Bent U als mede iPhone gebruiker wel of niet blij met de nieuwe iPhone?

Debat: Bent U als mede iPhone gebruiker wel of niet blij met de nieuwe iPhone? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Het debat van vandaag, bent u wel echt blij met de komst van de nieuwe iPhone (in Nederland)? Graag alleen reageren door iPhone gebruikers want ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-06-08, 23:12
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Post Debat: Bent U als mede iPhone gebruiker wel of niet blij met de nieuwe iPhone?

Het debat van vandaag, bent u wel echt blij met de komst van de nieuwe iPhone (in Nederland)?

Graag alleen reageren door iPhone gebruikers want als je dr nog geen een hebt en je wil er een kopen snappen we wel dat je er blij mee bent.
Graag een uitgebreide reactie en niet een van 3 regels


Ik zal zelf maar eens beginnen,

Ben ik blij met de komst van de iPhone 2? NEE! De iPhone 2 brengt natuurlijk geweldige verbeteringen namelijk supersnel 3G internet en GPS echter is de aankondiging dat hij 130 euro gaat kosten (belachelijk weinig) en ook makkelijk in nederland te verkrijgen is een zware teleurstelling. U zult mogelijk denken “waarom?” nou dat is heel simple! Hier staan 2 punten:

  1. Geen WOW effect! Zostraks loopt iedereen met dat ding, toen ik de iPhone voor het eerst zag dacht ik wau je zal er maar een hebben en het leek me niet haalbaar voor mijzelf ik was natuurlijk laaiend entausiast toen ik er achter kwam dat hij geunlocked kon worden en uiteindelijk heb ik mijn iPhone met bootloader 4,6 laten overkomen uit de VS. Hier kon NIET mee gebeld worden echter boeide me dat niet want iedereen vondt hem geweldig, dat hebben de meeste niet en dat maakt de iPhone LEUK! Zo staks loopt iedereen met de iPhone en dat is het net zoals de N95, eerst cool daarna niks bijzonders meer aan.
  2. Geen kans meer voor andere merken: Wie koopt nou nog bv een nokia met poepbesturings systeem als de iPhone goedkoper is, mooier is en beter is? Mischien een die hard Nokia fan maar dit gaat een flinke klap zijn! Net zoals bij mp3 spelers, eerst zijn er veel merken, dan komt Apple met de goedkope doch gave iPod en weg concurentie. Dit zal niet met zoon vaard lopen alleen wat moeten merken doen om hun telefoons af te zetten tegen zoon gigant die met de eerst telefoon al de wereld shocked en met de 2e telefoon een staatsgreep doet naar de marktgigant Nokia die het waarschijnlijk zal verliezen. Uiteindelijk krabbelen die ook wel weer bij maar het zal toch wel even schrikken zijn .
Wat zouden de andere merken er aan kunnen doen?

Ik ben bang dat er weinig kans is. Er zijn op het moment 2 giganten in Software dat zijn Apple met Mac en Microsoft met Windows, later dit jaar zal waarschijnlijk Google zich hier ook bij voegen met Android.
Microsoft maakt troep en ze zullen denk ik helemaal van nul moeten beginnen en alles opnieuw opbouwen willen ze een goede kans maken tegen “Mac Mobile” zoals ik het iPhone/iPod besturings systeem maar even noem. Als ze dit doen kunnen ze een nieuwe kans krijgen als hij maar beter is dat het verschrikkelijke Windows Mobile.

Google zal wel een concurent worden denk ik. Google is ook een enorme gigant die nog veel meer macht en afzien heeft dan Apple. Ze zijn uniek met de software die ze hebben en als Android net zo goed wordt als de Google.com dan zie ik het zeker gebeuren dat Mac en Android geduchte tegenstanders worden waarbij Android opzich ook nog wel eens zou kunnen winnen.

Nokia met Symbian was een geduchte tegenstander van Windows Mobile, auhoewel ze zeeeer verschillend zijn waren ze allebij zeer handig. Echter ook hier zal opnieuw moeten worden begonnen wil Symbian een kans maken tegen “Mac Mobile”. Aangezien ik dit niet snel zie gebeuren zou ik eerder verwachten dat nokia overstapt naar Android. R.I.P. Symbian OS

Ik denk dus dat we hier eigenlijk best een revolutie tegemoet gaan in mobiel gebied.

Zoals we Microsoft Mac en Linux kennen (op volgorde van meest gebruikt naar minst gebruikt) zullen we op mobiel gebied Mac Mobile, Google Android en Windows Mobile kennen (wederom op volgorde van meest naar minst gebruikt). Hier neemt google dus eigenlijk de taak van Linux op zich!

Dit is volgens mij nieuw aangezien elk merk zijn eigen besturings systeem gebruikte wat veelal ook nog eens erg verschilde per model.
Nou ben ik aan het afdrijven van mijn onderwerp .

De verandering is dus geweldig en eigenlijk best leuk alleen de iPhone die zo goedkoop is vin ik maar niets Nou word ik vast uitgemaakt voor egoist

Ik ben dus benieuwd naar jou mening als mede iPhone gebruiker over de aankondeging van de iPhone 2 en het geld wat hij zal gaan kosten. Ook ben ik wel benieuwd of ik de enige ben die dit ziet als het begin van een revolutie qua software op mobiel gebied.

Btw neem mijn mening niet te serieus, het is voor de lol geschreven

Zoals altijd: Greetz, Stiruam

P.s. Genoeg voor mij voor vandaag tot morgen!
P.s.2. Ik zal morgen ook even de spellings fouten er uit halen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-08, 23:15
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik ben er idd ook niet blij mee Stiruam.

Ik heb me iPhone nou al bijna 10 maanden en ik voel me tot op de dag van vandaag altijd een beetje speciaal als ik met zon telefoon loop
Ik denk dat iedereen, met een iPhone, dit gevoel met mij deelt.

Vanaf 11 Juli zul je op elke hoek van de straat iemand zien met een iPhone.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 09-06-08, 23:38
MeX's schermafbeelding
MeX MeX is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar MeX
Standaard

@ destiny en Stiraum

idd " speciale " is er af, straks loopt elke " puber " met een iphone en wordt het een doorsnee gsm

en dan de 8gb te koop aanbieden voor 130 euro... heb ik geen woorden voor....

ik ga maar eens kijken voor een Vertu.. zijn er niet veel in omloop, maarja je kunt er niets mee, oja bellen...

Zal mij benieuwen wat T Mobile er voor software opzet..
  #4  
Oud 09-06-08, 23:45
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Zal wel zo'n vaart niet lopen zeker die 130 euro. Meestal zet apple het dollarteken gewoon om in een euroteken, dus 199 euro voor de 8 GB en 299 voor de 16 GB. Heb twee weken geleden nog 400 euro gegeven voor mijn 16 GB, maar kan nu wel bellen met elke operator, terwijl je voor die 299 euro toch aan een abo van 2 jaar vast zit, tenzij je hem weer uit amerika laat komen natuurlijk. Ikzelf ben van Belgie, bij ons moet de iphone dus unlocked verkocht worden, dus ik ben eens benieuwd wat hier de prijs zal worden. Als je bekijkt dat een ipod touch van 16 GB nog een goede 350 euro kost, dan kan ik moeilijk geloven dat men hem voor 299 euro hier unlocked gaat aanbieden.
  #5  
Oud 09-06-08, 23:49
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Hmm, ik ken nu ook al redelijk veel mensen met een iPhone, dus het Wow effect is er nu ook al behoorlijk vanaf.
Als ik het geld heb, en een iPhone 3G uit Amerika kan over laten komen, ga ik dat zeker doen, als de GPS-functie ook echt GPS is, en niet net als nu... Ik vind hem ook wel mooier dan de huidige, de achterkant dan (die witte is niks), en 16GB wil ik ook wel.
Dus mij maakt het niet zoveel uit. Ik wacht denk ik wel een jaartje, want dan is er toch alweer een nieuwe... dus dan kan ik beter die kopen.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #6  
Oud 09-06-08, 23:50
Drinkyoghurt Drinkyoghurt is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 160
Standaard

weet je wat apple "vergeet" erbij te vermelden

juist ja, dat je een abbo moet afsluiten, en ik heb ook gelezen dat het gewoon voor bijv. de 16GB 499 excl abbo, en dat je met een abbo die 200 euro terugkrijgt

en qua design

ik blijf toch liever bij de alu look van de 1st gen(plastic voelt zo goedkoop)
  #7  
Oud 09-06-08, 23:54
apoZ's schermafbeelding
apoZ apoZ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Hmm, ik ken nu ook al redelijk veel mensen met een iPhone, dus het Wow effect is er nu ook al behoorlijk vanaf.
Als ik het geld heb, en een iPhone 3G uit Amerika kan over laten komen, ga ik dat zeker doen, als de GPS-functie ook echt GPS is, en niet net als nu... Ik vind hem ook wel mooier dan de huidige, de achterkant dan (die witte is niks), en 16GB wil ik ook wel.
Dus mij maakt het niet zoveel uit. Ik wacht denk ik wel een jaartje, want dan is er toch alweer een nieuwe... dus dan kan ik beter die kopen.
Ben ik ook zo van plan. Mijn iPhone is nu niets meer waard vrees ik, dus verkopen en nieuwe kopen zit er niet in....
+ 3G is te duur in België dus dat wordt het niet
+ te duur waarschijnlijk met abonnement bij dom mobistar, en heb geen zin om nog eens te beginnen importeren
+ GPS lijkt me nog niet helemaal op punt
+ 3e iPhone zal denk ik pas echt impact hebben (zijn ze nu al aan't ontwikkelen heb ik gelezen...)

Maw, ik denk dat ik deze versie oversla, maar wel Mobile Me en firmware 2.0 ga draaien.
  #8  
Oud 09-06-08, 23:56
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik ben er idd ook niet blij mee Stiruam.

Ik heb me iPhone nou al bijna 10 maanden en ik voel me tot op de dag van vandaag altijd een beetje speciaal als ik met zon telefoon loop
Ik denk dat iedereen, met een iPhone, dit gevoel met mij deelt.

Vanaf 11 Juli zul je op elke hoek van de straat iemand zien met een iPhone.
Het grappige is dan dat wanneer iemand anders je ziet die ook net even met zijn/haar iPhone bezig je dan verbaasd aankijkt en kijkt of het wel een echte is. Misschien ben ik Gonny wel tegen gekomen in de metro nu ik er over nadenk.
__________________
Are you ready for this!
  #9  
Oud 09-06-08, 23:57
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
Ben ik ook zo van plan. Mijn iPhone is nu niets meer waard vrees ik, dus verkopen en nieuwe kopen zit er niet in....
+ 3G is te duur in België dus dat wordt het niet
+ te duur waarschijnlijk met abonnement bij dom mobistar, en heb geen zin om nog eens te beginnen importeren
+ GPS lijkt me nog niet helemaal op punt
+ 3e iPhone zal denk ik pas echt impact hebben (zijn ze nu al aan't ontwikkelen heb ik gelezen...)

Maw, ik denk dat ik deze versie oversla, maar wel Mobile Me en firmware 2.0 ga draaien.
Hier hetzelfde verhaal. Ga hem zoiezo niet met abbo afsluiten... dan laat ik een kennis wel een iPhone meenemen, maar ook hier, ik wacht liever op de 3rd gen.
Krijg volgende week een scooter, dus denk dat de eerste paar weken er heel wat benzine doorheen gaat, dus dat wordt zuinig doen. ^^
Als ik volgend jaar het geld voor een iMac heb, wordt dat het misschien wel, ipv een iPhone.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #10  
Oud 10-06-08, 00:09
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

12 juli heb ik hem uit de states ;-))
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #11  
Oud 10-06-08, 00:10
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
12 juli heb ik hem uit de states ;-))
Ik zeg: TOP
keep us posted!
  #12  
Oud 10-06-08, 00:13
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
12 juli heb ik hem uit de states ;-))
Is dat zal zeker Michael ?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #13  
Oud 10-06-08, 00:22
Tjedemich Tjedemich is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Delft
Berichten: 97
Standaard

Als je nu een 8GB iPhone hebt, hoe zou je dan zo goed mogelijk van je "oude" af komen en zo voordelig mogelijk een 3G kunnen bemachtigen?
Iemand tips? Zit namelijk nog wel erg te twijfelen of ik het zal doen of niet..

Tjedemich
__________________
iPhone: 21-01-2008,
Fw. 3.0 NL
  #14  
Oud 10-06-08, 00:25
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Is dat zal zeker Michael ?
Dat is zeker Destiny
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #15  
Oud 10-06-08, 00:30
Jumper2110's schermafbeelding
Jumper2110 Jumper2110 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik vind die prijs gwn belachelijk en ik vraag me echt af hoe ze dat in hemelsnaam hier in belgie gaan regelen...
  #16  
Oud 10-06-08, 00:37
Airoflow Airoflow is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Standaard

Jammer dat de exclusiviteit, zoals het er nu naar uitziet van de iPhone verdwijnt. Die 199 en 299 euro gelden volgens mij gewoon als aanschafprijs bij een abbo wat zeker tegen de 25 a 30 euro per maand voor 2 jaar gaat gelden. Simlock vrij zal er vast nog een berg geld op komen.

Om eerlijk te zijn vind ik de verbeteringen niet dusdanig denderend om mijn 1st gen iPhone van de hand te doen. Nu maar wachten op de volgende verbeteringen als meer megapixel camera en flits.
  #17  
Oud 10-06-08, 00:41
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Airoflow Bekijk bericht
Jammer dat de exclusiviteit, zoals het er nu naar uitziet van de iPhone verdwijnt. Die 199 en 299 euro gelden volgens mij gewoon als aanschafprijs bij een abbo wat zeker tegen de 25 a 30 euro per maand voor 2 jaar gaat gelden. Simlock vrij zal er vast nog een berg geld op komen.

Om eerlijk te zijn vind ik de verbeteringen niet dusdanig denderend om mijn 1st gen iPhone van de hand te doen. Nu maar wachten op de volgende verbeteringen als meer megapixel camera en flits.
Als je zo graag meer megapixel en flits wilt, waarom koop je dan geen goede digitale camera voor 170 euro ofzo. Canon Ixus80 of 90
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #18  
Oud 10-06-08, 00:43
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ben eerlijk gezegd een beetje teleugesteld. Had er meer van verwacht. Heeft misschien ook deels te maken met de geruchten van de laatste weken. Als ik FW2.0 op mijn huidige iphone draai is er toch niet heel veel verschil. Behalve die 3G en een nieuwe achterkant.

Denk dat ik nog rustig afwacht en verder blijf genieten van mij 1st gen iphone.

Laatst gewijzigd door Bomans; 10-06-08 om 00:49.
  #19  
Oud 10-06-08, 00:47
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Als je zo graag meer megapixel en flits wilt, waarom koop je dan geen goede digitale camera voor 170 euro ofzo. Canon Ixus80 of 90
Gebruiksgemak enz. De N95 kan het toch ook?
__________________
Are you ready for this!
  #20  
Oud 10-06-08, 00:50
Airoflow Airoflow is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Als je zo graag meer megapixel en flits wilt, waarom koop je dan geen goede digitale camera voor 170 euro ofzo. Canon Ixus80 of 90
Het is niet zo dat ik dat heel er naar uitkijk of nu mis. Dit zijn mijn verwachtingen voor de volgende generatie .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mede iPhone bezitters, koopt u de nieuwe iPhone of niet? Reckless Archief 2 10-06-08 20:59
Kan niet gebeld worden als je met de Agenda bezig bent ?? absrnd iPhone algemeen 6 24-10-07 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.