//

Een iPhone 5 kopen of wachten?

Een iPhone 5 kopen of wachten? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi, Ik sta voor een redelijk grote keuze. Ik wil mij een iPhone aanschaffen. Ik weet alleen niet of ik nu eentje moet kopen of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-07-13, 17:10
ARTPOPNick ARTPOPNick is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 14
Arrow Dit bericht moet verwijderd worden

hoi,

Ik sta voor een redelijk grote keuze. Ik wil mij een iPhone aanschaffen. Ik weet alleen niet of ik nu eentje moet kopen of nog even zou wachten tot het nieuwe model. Het is misschien handig om te weten dat ik op dit moment nog studeer en dus nog vast inkomen heb.
Na lang sparen heb ik wel genoeg geld, maar daarom wil ik dus een iPhone waar ik nog jaren (3 à 4) mee verder kan.
Hoeveel GB neemt de software en contacten ongeveer in beslag? Want op mijn iPod heb ik 8GB vol aan apps en multimedia.
Ik kan van iemand die ik persoonlijk ken een iPhone 5 kopen voor ongeveer 500 euro (gratis gekregen bij abonnement). Of zou ik wachten tot de iPhone 5S of de budget iPhone?
Een goede camera is voor mij wel redelijk belangrijk, maar misschien kost de iPhone 5S wel rond de 700/750 euro en dan vind ik het toch echt wel (te) veel.
Ik snap dat dit voor u ook niet makkelijk is, maar wat zou u me kunnen aanbevelen? Kan u me ook wat vertellen over uw ervaringen met een iPhone.
Ten slotte nog een vraagje ivm de budget iPhone, gaat het intern anders zijn? (Tragere processor, mindere camera, maar 8GB ipv 16GB?...)
(De keuze tussen zwart en wit vind ik zelfs al moeilijk )

Alvast bedankt
Groeten
Nick

Laatst gewijzigd door ARTPOPNick; 01-08-13 om 17:33.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-13, 17:15
ARTPOPNick ARTPOPNick is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 14
Standaard

Vrij om te reageren en je mening te zeggen!

Laatst gewijzigd door ARTPOPNick; 01-08-13 om 17:33.
  #3  
Oud 01-08-13, 17:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als je 3 - 4 jaar met je iPhone wilt doen, dan raad ik je aan te wachten op de 5S. Dit omdat je dan een beter apparaat hebt dat een jaar extra updates krijgt t.o.v. de 5. Heb je echter geen € 700 over voor een losse, nieuwe iPhone 5S (bij de Apple Store / Apple Store Online), dan zou ik voor die 5 gaan die je voor ± € 500 kunt krijgen. Na de komst van de 5S kost een nieuwe 5 namelijk ± € 600.

De camera van de 5 is uitstekend voor een smartphone, maar als je echt iets voor fotografie wilt dan moet je natuurlijk verder kijken dan smartphones. Voor meer informatie over de camera van de 5 kun je een zoekopdracht uitvoeren naar "iphone 5 camera" zonder aanhalingstekens.

Als er een 'budget iPhone' komt, dan zal deze intern waarschijnlijk anders zijn. Lagere specs (mogelijk oudere Apple-chip, slechtere camera, evt. geen voor-camera), ander bouwmateriaal (plastic), enz. Niets is zeker, alles is mogelijk.

Mijn ervaringen... Tja, ik heb hier 2000 posts op het forum staan met veel ervaringen, je zult wat specifieker moeten zijn. Met de iPhone ben ik zeer tevreden, vooral als er een jailbreak beschikbaar is

Zwart vs. wit. Ik heb bij de 3G/3GS altijd wit mooier gevonden, 4/4S zwart en bij de 5 heb ik een poll afgenomen en verreweg iedereen koos voor zwart. Je zult wel vooral vrouwen met de witte versie zien rondlopen

Succes!

Edit: Je kunt natuurlijk ook een tweedehandse iPhone 5 kopen na de komst van de 5S
Edit 2: Prijzen afgestemd op België.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 01-08-13, 17:31
ARTPOPNick ARTPOPNick is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 14
Standaard

heel erg bedankt
hier kan ik al wat meer mee..
Ik denk dat ik nog ga wachten tot de 5S.
Ik vind de witte persoonlijk mooier met de IOS 7.. Veel moderner, maar inderdaad ik twijfel of het niet te vrouwelijk is.
  #5  
Oud 01-08-13, 17:37
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Geen probleem! Ik had de prijzen overigens op NL afgestemd, bij jullie kost de nieuwste iPhone gewoon € 700 en als je dat ervoor over hebt zou ik zeker wachten op de 5S.

Goed punt, iOS 7 lijkt afgestemd op de witte iPhone. Ik vind het persoonlijk niet te vrouwelijk. Ik heb eerst een witte gehad die ik later wegens hogere opslagcapaciteit voor een zwarte heb omgewisseld. Ik wilde oorspronkelijk liever een zwarte omdat ik wegens het glas de 4/4S/5 simpelweg mooier vind in het zwart. Maar ik was al snel gewend aan de witte versie. Het blijft een perfect afgewerkte iPhone dus na een week of twee ben je al om en wil je 'm niet meer kwijt voor de andere kleur
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 01-08-13, 17:52
ARTPOPNick ARTPOPNick is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 14
Standaard

maar de zwarte heeft als voordeel dat hij bij zwarte randen op het scherm heel mooi overgaat .. Weetje, ik ga wachten tot de 5S ondertussen wat bijklussen zodat dat geld er bijkan
  #7  
Oud 10-09-13, 23:38
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Een grote keuze? Dat is de aankoop van een huis, niet een iphone.

Maar wachten op de 5S is de juiste optie idd.
  #8  
Oud 11-09-13, 11:04
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zackary Bekijk bericht
Een grote keuze? Dat is de aankoop van een huis, niet een iphone.

Maar wachten op de 5S is de juiste optie idd.
Dat was precies wat ik dacht . Als dit een grote keuze is, wacht dan maar tot je in de grote mensenwereld moet mee doen....
  #9  
Oud 11-09-13, 11:26
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Dat was precies wat ik dacht . Als dit een grote keuze is, wacht dan maar tot je in de grote mensenwereld moet mee doen....
Wijsheid komt met de jaren hè...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone kopen of wachten? wimpe iPhone algemeen 10 16-06-13 21:23
Zal ik een ipad kopen of wachten? iJoris iPad algemeen 12 14-01-13 16:00
Nu een iPad kopen of wachten op een tweede versie? randyvdmeer iPad algemeen 20 29-06-10 13:46
nu een iPhone kopen of nog even wachten?? reno1 Archief 10 31-07-08 14:34
Nu een iphone kopen of wachten op de 3G dedafmonteur Archief 3 06-05-08 12:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.