iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   verlengen met iPhone 5 of niet (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/142625-verlengen-iphone-5-niet.html)

jberends84 07-08-13 00:48

verlengen met iPhone 5 of niet
 
Ik zit met een keuze die ik moeilijk vind om te maken. Ik.moet hem uiteindelijk zelf maken maar vraag toch wat advies.

Ik mag mijn abonnement verlengen bij Vodafone. Nu heb ik op dit moment een Samsung Galaxy Nexus. Hiervoor had ik een iPhone 3GS. Ik wil graag weer terug naar iPhone!

Nu twijfel ik of ik zal verlengen met een iPhone 5 en gebruik maken van de actie bij Vodafone (eerste 6 maand 50% korting) of wachten op de iPhone 5S of de budget iPhone.

Dat de iPhone 5S beter en sneller wordt is natuurlijk duidelijk maar zal het me veel extra geld gaan kosten in bijbetaling en abonnement, mede doordat de actie van Vodafone er dan niet meer is waarschijnlijk?
En verwachten jullie dat de iPhone 5 kwa specificaties en snelheid nog wel de budget iPhone zal kunnen verslaan?

Lastige keuzes dus, hoe denken jullie erover?

RWK 07-08-13 01:07

Zeker een lastige keuze!

Bij de volgende high-end iPhone zal er zeker rond de 200 à 250 moeten worden bijbetaald.
Zo zie je dat de prijzen nu van de iPhone 5 nog steeds niet gratis zijn bij een abonnement. Het is immers een goed toestel.

Als er een goedkopere model van de iPhone op de markt zal komen, zal deze ook niet gratis worden weggegeven bij een abonnement. Kijk maar naar de iPhone 4, daar moet nog steeds een hoop worden bijbetaald wil je een iPhone 4 hebben, gekeken naar een fatsoenlijk abonnement.

Ik denk echter wel dat de iPhone 5 de goedkopere iPhone, als die eraan komt, deze met alle kracht zal verslaan. Ik denk dat het de specs van de iPod touch 5G zal overnemen.

Over de 5 en 5S, zoveel verschil zal er niet in zitten. Het is gewoon een verbeterde versie van de 5. Kijk maar naar de 4 en 4S. Tussen die 2 zit er op een paar na ook niet veel verschil.

De keuze ligt aan jou, al zou ik, wel even wachten. Je gaat alsnog, met die korting teveel betalen, wang voor dezelfde geld haal je dus een 5S. Als de 5S uitkomt, zal de prijs van de 5 zakken. Dan wordt het nog aantrekkelijk om een 5 aan te schaffen!


Succes met de keuze :)

jberends84 07-08-13 01:22

Bedankt voor je tips!!

Het goedkoper worden van de iphone 5 is misschien het wachten waard maar het wachten is tergend, dat snap je natuurlijk wel ;) plus dat de actie 6mnd 50% korting er misschien niet meer is als de 5s uitkomt. Voor de 5 moet nu ook nog zeker 200€ worden bijbetaald voor een abonnement van 50€ p maand.

Beter als de budget iphone zal de 5 dus wel zijn ja.

Hmm ik blijf twijfelen, het is lastig, vooral omdat er nergens zekerheid over is behalve over wat ik nu kan kopen voor hoeveel euro's ;)

RWK 07-08-13 12:06

Wachten is echt killing maar we zitten nu in augustus. Misschien komt er weer een Apple event in September net als vorige jaar.

Ik zou als ik u was niet voor de goedkopere variant gaan. Die zijn echt voor de mensen die een duurdere toestel niet kunnen betalen.

En als je voor de 5 gaat, ik neem aan dat je een tweejarige abonnement aansluit, kijk anders op studentmobiel, daar zijn de abonnementen al vanaf 1 jaar iets goedkoper.

Sluit je een 1 jarige abonnement nu af, heb je over een jaar de opvolger van de 5S,

Sluit je een tweejarige abonnement aan, heb je over 2 jaar een iPhone 6S, indien je dan nog voor de iPhone gaat.

Hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben!! 😃

mrboolean 07-08-13 12:26

We zitten intussen al zo dicht bij een vermoedelijke lancering van de nieuwe 5S dat het zeker loont om nog even te wachten. Ja, het is mogelijk dat die actie van Vodafone dan opeens ophoudt omdat ze weten dat ze met de lancering van de nieuwe iPhone toch wel de toestellen kwijt kunnen, maar het is beter dan straks spijt te hebben dat je niet even hebt gewacht. Bovendien kun je die extra tijd dan mooi gebruiken om wat extra te sparen om het prijsverschil te overbruggen ;)

jberends84 07-08-13 14:27

Bedankt voor jullie tips!

Ik ben inderdaad bang dat ik straks baal dat ik njet heb gewacht en aan de andere kant wil ik het zo goedkoop mogelijk (Nederlander he ;)).

Nu hoorde ik gister bij de belcompany dat de Vodafone actie sowieso tot eind augustus loopt dus ik wacht maar even af of er dan misschien iets meer bekend is over een eventueel Apple event en dan kan ik alsnog beslissen!

jberends84 08-08-13 22:41

Nu kwam ik net via Smartphone kopen? Smartphoneshop.nl een mooie aanbieding tegen. Verlengen bij Vodafone, een red abonnement voor 54€ p maand, eerste 6 maand 27€ p maand. Voor de iphone €59 bijbetalen en geen verzendkosten.

Zijn er nog nadelen om via deze site te bestellen? Veel goedkoper gaat het voorlopig denk ik iig niet worden..

RWK 09-08-13 04:28

Ik neem aan dat het om een tweejarige abonnement gaat.

Hij is zeker goedkoop, €60,- bijbetalen voor de iPhone vind je nergens.

6 x 27 = 162
18 x 54 = 972
iPhone = 59
------
€1193

Normaal zou het 24 x 54 = 1296 + iPhone 5 die 151 euro kost + aansluitkosten a 44,95 (ong) = 1500 (ong)

Je korting is dus 307 euro.

Moeilijke keus! Maar ik zou wachten. Dan heb je gelijk de nieuwste van de nieuwste. Maar aan de andere kant heb je wel een iPhone 5, een super goed toestel, waarmee je alles kunt!

De site die u aangeeft is voor de rest een prima site, op GSMWEB hebben ze die actie ook.

U moet de knoop doorhakken!

jberends84 09-08-13 09:33

Ja het is zeker goedkoop!
Ik had mezelf voorgenomen om deze keer voor een wat goedkopere deal te gaan en niet het nieuwste van het nieuwste te willen maar ik ben ook weer bang dat ik na 2 jaar de 5 weer te sloom vind en me er elke keer aan erger!
Beter maakt Apple even bekend wanneer er iets nieuws verschijnt dan kan ik een keus maken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.