iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Vergelijking van de iPhone "S" versie met z'n voorganger (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/162553-vergelijking-de-iphone-s-versie-z-n-voorganger.html)

HardFusion 17-02-15 16:26

Vergelijking van de iPhone "S" versie met z'n voorganger
 
Kan er iemand van jullie wat meer info meegeven i.v.m de verschillen tussen de gewone en "S" modellen van iphone? Heb daar totaal geen ervaring in. Had graag wat info gehad erover, hoeveel verschil er daar tussen zit en qua prijs als dit quasi hetzelfde is of duurder is bij de release?

Bv Release Iphone 6 = 699€
Release Iphone 6S = 699€? 750€?

Alvast bedankt!

Scooter 17-02-15 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992283)
Kan er iemand van jullie wat meer info meegeven i.v.m de verschillen tussen de gewone en "S" modellen van iphone? Heb daar totaal geen ervaring in. Had graag wat info gehad erover, hoeveel verschil er daar tussen zit en qua prijs als dit quasi hetzelfde is of duurder is bij de release?

Bv Release Iphone 6 = 699€
Release Iphone 6S = 699€? 750€?

Alvast bedankt!

Ik vermoed dat de S meestal voorzien is van betere camera enz.. binnen paar maanden zullen we misschien meer weten welke verbetering de 6s zal inhouden

XIII 17-02-15 16:47

iPhone - The iPhone Wiki

Guest-20180925190238 17-02-15 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992283)
Kan er iemand van jullie wat meer info meegeven i.v.m de verschillen tussen de gewone en "S" modellen van iphone? Heb daar totaal geen ervaring in.

Op die vraag heb je al een antwoord gekregen in jouw vorig topic over dit onderwerp:

http://forum.iculture.nl/f80/icultur...tml#post991786

HardFusion 17-02-15 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992289)
Op die vraag heb je al een antwoord gekregen in jouw vorig topic over dit onderwerp:

http://forum.iculture.nl/f80/icultur...tml#post991786

Weet ik maar mijn vraag is meer specifiek of je dit in dagelijks gebruik gaat merken die verbeterde processor of camera of wat dan ook? Of ga je daar quasi geen verschil in zien qua snelheid? :)

Guest-20180925190238 17-02-15 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992291)
Weet ik maar mijn vraag is meer specifiek of je dit in dagelijks gebruik gaat merken die verbeterde processor of camera of wat dan ook?

Ik weet niet welke Windows computer jij gebruikt. Maar je zal zeker een verschil zien tussen een Windows computer met een 32-bits Pentium 4 en een 64-bits Core i3/i5/i7. ;)

PS:
Kan je het niet bij één topic houden? Ook met "meer specifieke vragen"?

toeterbaas 17-02-15 17:08

Ik heb een 5 en mijn vrouw een 5s
Ik zie er echt geen verschil in.

In een pentium 3 met voodoo banshee en mijn intel i7 5820k met een radeon r290x zie ik wel verschil.
Dat terzijde je kan een tel niet met een pc beoordelen.
Ik zie weinig verschil in mijn 2 devices igg

Guest-20180925190238 17-02-15 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas (Bericht 992295)
Dat terzijde je kan een tel niet met een pc beoordelen.

Waarom niet? Een computer is een computer. Een iPhone is ook een computer.

Citaat:

Ik heb een 5 en mijn vrouw een 5s
Ik zie er echt geen verschil in.
Ik zie wel een verschil tussen een test iPhone 5 en een test iPhone 5s. En de benchmarks tonen ook een heel duidelijk verschil. Vandaar mijn vergelijking.

HardFusion 17-02-15 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas (Bericht 992295)
Ik heb een 5 en mijn vrouw een 5s
Ik zie er echt geen verschil in.

In een pentium 3 met voodoo banshee en mijn intel i7 5820k met een radeon r290x zie ik wel verschil.
Dat terzijde je kan een tel niet met een pc beoordelen.
Ik zie weinig verschil in mijn 2 devices igg

Het schrikt me gewoon wat af aangezien ik las als de 6S uitkomt dat de 6 zal verdwijnen uit het gamma en zo wat "vergeten" zal worden, alsook met updates denk ik dan :S Daarom ben ik bang om die te kopen en zou ik eerder wachten op de 6S, niet omdat hij (misschien) beter zal zijn...

XIII 17-02-15 18:26

Je hoeft je slechte Android ervaringen niet op iOS te projecteren:

De meest recente versie van iOS ondersteunt de iPhone 4S, 5, 5C, 5S, 6 en 6 Plus.

Otje82 17-02-15 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992301)
Het schrikt me gewoon wat af aangezien ik las als de 6S uitkomt dat de 6 zal verdwijnen uit het gamma en zo wat "vergeten" zal worden, alsook met updates denk ik dan :S Daarom ben ik bang om die te kopen en zou ik eerder wachten op de 6S, niet omdat hij (misschien) beter zal zijn...

Wie zegt dat de 6 verdwijnt en wie zegt dat er geen ondersteuning voor nieuwere iOS zal zijn?

Dit zijn allemaal geruchten. Als je dit soort dingen moet gaan geloven dan is het eind zoek.

Scooter 17-02-15 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 992303)
Wie zegt dat de 6 verdwijnt en wie zegt dat er geen ondersteuning voor nieuwere iOS zal zijn?

Dit zijn allemaal geruchten. Als je dit soort dingen moet gaan geloven dan is het eind zoek.

Apple ondersteunt altijd nog enige jaren oudere toestellen..
Maar het is normaal dat men op een bepaald moment de echte oudere toestellen niet meer ondersteunt van nieuwe updates..
Er zijn natuurlijk altijd mensen die graag interessant willen doen met hun verhaaltjes en geruchten ;) (ps: niet op u persoonlijke bedoelt ) ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 februari 2015 om 18:58 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 992302)
Je hoeft je slechte Android ervaringen niet op iOS te projecteren:

De meest recente versie van iOS ondersteunt de iPhone 4S, 5, 5C, 5S, 6 en 6 Plus.

Inderdaad Samsung (Android) doet dit trouwens ook

HardFusion 17-02-15 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 992305)
Apple ondersteunt altijd nog enige jaren oudere toestellen..
Maar het is normaal dat men op een bepaald moment de echte oudere toestellen niet meer ondersteunt van nieuwe updates..
Er zijn natuurlijk altijd mensen die graag interessant willen doen met hun verhaaltjes en geruchten ;) (ps: niet op u persoonlijke bedoelt ) ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 februari 2015 om 18:58 ----------


Inderdaad Samsung (Android) doet dit trouwens ook

Ik denk eraan volgende week mijn abonnement King te gaan aansluiten en meteen de 6 erbij te nemen van 64GB, ik betaal 1 keer 299€ en dan 30€/maand inclusief abonnement 2 jaar aan een stuk. Na 2 jaar verkoop ik mijn toestel en koop ik de nieuwere iphone, zo blijf ik denk ik telkens up-to-date met de software? Zo lang zullen ze wel ondersteund worden? Mijn Moto G heeft bv de nieuwste Android software nog niet binnen en ziet er niet naar uit dat die ook meteen zal komen, wat ik nogal irritant vind. Ben namelijk zo'n iemand dat graag up-to-date blijft i.v.m de software.

XIII 17-02-15 19:24

Apple geeft de nieuwste versie van iOS voor alle toestellen die ondersteund worden tegelijkertijd vrij.

En omdat er geen providers tussen zitten kun je die update dan meteen downloaden

toeterbaas 17-02-15 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992298)
Waarom niet? Een computer is een computer. Een iPhone is ook een computer.



Ik zie wel een verschil tussen een test iPhone 5 en een test iPhone 5s. En de benchmarks tonen ook een heel duidelijk verschil. Vandaar mijn vergelijking.


Komop gaan we hardcore gamen op een telefoon?
Merk echt geen verschil met haar 5s en mijn 5 in dagelijks gebruik.
De camera zie ik zelfs al geen verschil in.
Benchmarks doe ik niet aan op een telefoon .

Het is maar waar je het verschil in ziet of wil zien.
Uiteraard ieder Zijn ding.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 februari 2015 om 20:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992301)
Het schrikt me gewoon wat af aangezien ik las als de 6S uitkomt dat de 6 zal verdwijnen uit het gamma en zo wat "vergeten" zal worden, alsook met updates denk ik dan :S Daarom ben ik bang om die te kopen en zou ik eerder wachten op de 6S, niet omdat hij (misschien) beter zal zijn...


Beter voor je portemonnee ook.
Een 5 is gewoon al meer dan zat.
Een 4s word ook nog ondersteund toch?

Tussen een 4s en 5 zie ik wel duidelijk verschillen

Scooter 18-02-15 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992309)
Ik denk eraan volgende week mijn abonnement King te gaan aansluiten en meteen de 6 erbij te nemen van 64GB, ik betaal 1 keer 299€ en dan 30€/maand inclusief abonnement 2 jaar aan een stuk. Na 2 jaar verkoop ik mijn toestel en koop ik de nieuwere iphone, zo blijf ik denk ik telkens up-to-date met de software? Zo lang zullen ze wel ondersteund worden? Mijn Moto G heeft bv de nieuwste Android software nog niet binnen en ziet er niet naar uit dat die ook meteen zal komen, wat ik nogal irritant vind. Ben namelijk zo'n iemand dat graag up-to-date blijft i.v.m de software.

Koop gewoon die iphone 6 of 6 plus ieder zijn meug maar ik ben super content van mijne 6+ beest hier:D

Guest-20180925190238 18-02-15 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toeterbaas (Bericht 992318)
Komop gaan we hardcore gamen op een telefoon?

Nee, ik ga niet "opkomen" want ik speel geen spelletjes op computers. En bijgevolg ook op niet de iPhones. :rolleyes:

Citaat:

Het is maar waar je het verschil in ziet of wil zien.
Uiteraard ieder Zijn ding.
Zo is het. Mijn iPhones zijn universele Turing-machines en Turing-compleet. De programmeertalen die gebruikt werden om iOS en de apps te ontwikkelen zijn ook Turing-compleet. Ergo, mijn iPhones zijn computers.

Citaat:

Benchmarks doe ik niet aan op een telefoon
Doe ik ook niet op een "telefoon", zou zelfs niet weten hoe dat moet op zo'n ding. Ik doe dat wel op een iPhone, iPad en andere computers. Ik ga de benchmarks van een iPhone natuurlijk niet vergelijken met de benchmarks van een 12 Core Xeon Mac Pro (die hier ook nog staat).

HardFusion 18-02-15 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 992311)
Apple geeft de nieuwste versie van iOS voor alle toestellen die ondersteund worden tegelijkertijd vrij.

En omdat er geen providers tussen zitten kun je die update dan meteen downloaden

Klopt het dat ze zeggen dat je altijd beter af bent met een S model aangezien de kinderziektes er telkens uitgewerkt zijn dan?

Guest-20180925190238 18-02-15 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion (Bericht 992365)
Klopt het dat ze zeggen dat je altijd beter af bent met een S model aangezien de kinderziektes er telkens uitgewerkt zijn dan?

Wie is "ze"? Klik nog eens op die link in bericht #3.

HardFusion 18-02-15 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992366)
Wie is "ze"? Klik nog eens op die link in bericht #3.

Vrienden/kennissen. En die link heb ik al bekeken maar daar gaan ze uiteraard niets zeggen over "kinderziektes". Dat kan alleen de gebruiker van het toestel bevestigen of dit al dan niet zo is... Daarom de vraag ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.