iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Mac Mini vs Windows8 (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/162646-mac-mini-vs-windows8.html)

Scooter 21-02-15 12:18

Mac Mini vs Windows8
 
Beste,
Ik denk eraan om een Mac Mini aan te schaffen omdat je dat ding blijkbaar simpel kan aansluiten aan een gewone pc sherm ook !!
En het lijkt mij ook ideaal om te leren werken met een mac
Nu om eerlijk te zijn ken ik er wat weinig van daarom vroeg ik mij af wat de grote verschillen zijn in de versies van mac Mini bij de Switch verkopen ze er een viertal Mac | Online Store | Switch
Graag jullie mening of is het toch beter om eventueel ineens te sparen voor een echte Mac?

Guest-20180925190238 21-02-15 12:25

De verschillen zitten hem in de processor, grafische chip, RAM en de opslagcapaciteit.

Het kleinste model met een 1.4 GHz dual core i5 en 4 GB RAM is goed geschikt als een servertje. Maar niet echt voor zware applicaties. 4 GB RAM is zo een beetje op het randje voor OS X Yosemite. RAM kan je waarschijnlijk wel upgraden.

Het model met de 2.8 GHz dual core i5 en 8 GB is al een échte Mac die je voor alles en nog wat kan gebruiken.

apotheosis 08-03-15 02:38

Ik heb een macbook pro van eind 2011 en 4GB ram was te weinig geworden, zeker sinds Yosemite.
Ik heb de hdd door een ssd vervangen en 16GB geheugen ingestoken, werkt als een trein nu ;).
Vanaf nu dus alleen nog toestellen met een ssd derin ze en genoeg ram.

PieterEhv 08-03-15 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992564)
4 GB RAM is zo een beetje op het randje voor OS X Yosemite. RAM kan je waarschijnlijk wel upgraden.

4GB is inderdaad op het randje voor Yosemite. Koop liever meteen een Mac mini met 8GB geheugen. Bedenk verder dat je het geheugen in de Mac mini "Late 2014" helaas NIET zelf meer kunt uitbreiden.

De 2.6GHz Mac mini is een prima instapper:
Mac mini "Core i5" 2.6 (Late 2014) Specs (Late 2014, MGEN2LL/A, Macmini7,1, A1347, 2840) @ EveryMac.com

Guest-20180925190238 08-03-15 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterEhv (Bericht 993479)
Bedenk verder dat je het geheugen in de Mac mini "Late 2014" helaas NIET zelf meer kunt uitbreiden.

Oei!. Dat is dan een Mac Mini Air geworden. :mad:

Scooter 08-04-15 12:13

Hallo ik heb hem aangeschaft in de switch in Gent
Maar het is namelijk wel het model van 499€
De anderen waren niet binnen maar ik ben er wel heel content van
Het werkt toch allemaal stukken vlotter dan een windows ze ;)

PS: Op internet lees ik hier en daar over antivirus plaatsen op een mac?
Mijn neef zelf werkzaam in de pc en mac wereld zegt dat het niet nodig is aangezien er op een mac zelf een soort van beveiliging opzit?

Guest-20180925190238 08-04-15 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 995699)
PS: Op internet lees ik hier en daar over antivirus plaatsen op een mac?

Als die nieuwe Mac Mini veel te snel is naar uw goesting dan zet er maar een virusscanner op. Gaat niet veel helpen maar de Mac wordt in ieder geval een stuk trager.

Citaat:

Mijn neef zelf werkzaam in de pc en mac wereld zegt dat het niet nodig is aangezien er op een mac zelf een soort van beveiliging opzit?
Ja, zoiets. Xprotect.

Scooter 08-04-15 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 995701)
Als die nieuwe Mac Mini veel te snel is naar uw goesting dan zet er maar een virusscanner op. Gaat niet veel helpen maar de Mac wordt in ieder geval een stuk trager.



Ja, zoiets. Xprotect.

Ok bedankt ;)
Ben echt blij dat ik de stap naar Mac gezet heb ;)

frapple 09-11-15 23:56

De vergelijking op zich al!!! :D Mac Mini vs Windows 8 . huh???!
Mac Mini is hardware en Windows 8 is slechte Software!
Enfin.....vooruit maar;
Ik vier dit jaar 10 jaar Mac! :-) Toen de eerste Mac Mini uitkwam en het dus betaalbaar werd, heb ik de overstap gemaakt en nog geen seconde spijt gehad.
Ik zou het zo weer doen. Koop niet het instapmodel, (zou ik zeggen) maar verder....doen! Geen gezeik meer met dat windows, virussen en andere toestanden.
Mijn oude vader (bijna 80) heeft er al een paar jaar 1 en het ding werkt gewoon; geen gezeik, iedereen rijk!

Scooter 29-10-16 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frapple (Bericht 1012069)
De vergelijking op zich al!!! :D Mac Mini vs Windows 8 . huh???!
Mac Mini is hardware en Windows 8 is slechte Software!
Enfin.....vooruit maar;
Ik vier dit jaar 10 jaar Mac! :-) Toen de eerste Mac Mini uitkwam en het dus betaalbaar werd, heb ik de overstap gemaakt en nog geen seconde spijt gehad.
Ik zou het zo weer doen. Koop niet het instapmodel, (zou ik zeggen) maar verder....doen! Geen gezeik meer met dat windows, virussen en andere toestanden.
Mijn oude vader (bijna 80) heeft er al een paar jaar 1 en het ding werkt gewoon; geen gezeik, iedereen rijk!

We zijn nu al een tijdje verder en ben er zeer tevreden over alleen zat ik met de vraag of er donderdag eigenlijk iets gezegd is of er een nieuwe versie komt van de Mini?

PieterEhv 29-10-16 14:51

Nee, over nieuwe Mac minis is niets gezegd. Alleen over nieuwe MacBook Pros. Ook de mini kan wel een opfrisbeurtje gebruiken.

Scooter 15-04-17 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterEhv (Bericht 1027324)
Nee, over nieuwe Mac minis is niets gezegd. Alleen over nieuwe MacBook Pros. Ook de mini kan wel een opfrisbeurtje gebruiken.

Wordt eens tijd dat ze een nieuwe uitbrengen ;) Het werkt wel nog hoor maar soms al beetje trager ;)

Guest-20180925190238 15-04-17 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1031925)
Wordt eens tijd dat ze een nieuwe uitbrengen ;) Het werkt wel nog hoor maar soms al beetje trager ;)

Waarom? Is de processor en het RAM-geheugen aan het verslijten. :rolleyes: Mijn vrouw heeft nog een "oude" iMac 27" Late 2009 en die is nog even snel als in 2009. En hier staat in een verborgen hoekje nog een Mac Mini 2007 Infuse server te spelen. Ook dat ding is nog even snel als in 2007.

Ik denk dat gij te veel al dat gezever op de iCulture geruchtenblog leest.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.