//

Filosoferend: Heeft de Iphone een aanzuigende werking op Apple producten

Filosoferend: Heeft de Iphone een aanzuigende werking op Apple producten discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat naar mijn mening aan het gebeuren is bij Apple is dat ze meer en meer focussen op het verkopen van content. Apple maakt nieuwe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: de invloed van Iphone:

Apples marktaandeel zal significant stijgen 45 78,95%
Apples markt aandeel blijft gelijk 8 14,04%
Microsoft moet oppassen! over 5 jaar is het kleiner dan Apple nu is 4 7,02%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-07-08, 00:22
colorminator colorminator is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard Apple verkoopt vooral content

Wat naar mijn mening aan het gebeuren is bij Apple is dat ze meer en meer focussen op het verkopen van content. Apple maakt nieuwe dingen mogelijk en ze maken daarvoor de hardware die past bij die nieuwe dingen.

GPS in een mobiel is niet nieuw, mobiel internet browsen (in iets mindere vorm, dat wel) is ook niet nieuw, Exchange support ook niet. Wat wel nieuw is, is de manier waarop het wordt gepresenteerd en waarop het met elkaar samenwerkt. Apple is relatief klein, maakt mooie dingen en spreekt vooral 'early adopters' aan, mensen die snel iets compleet nieuws kopen. Maar ook FW2.0 zit vol met bugs en fouten, maar dat nemen we voor lief omdat we 'early adopters' zijn. Dat doen ze gewoon heel erg goed. MS spreekt vooral een grote groep grijze massa aan, deze grijze massa geeft niets om de eerste zijn, ze willen gewoon iets dat werkt. Vandaar dat het lijkt dat MS slechtere software bouwt (omdat er meer mensen klagen).

Apple schept een perceptie die aanspreekt bij een bepaalde groep mensen. Dat vind ik knap!
__________________
-------------
MacBook Pro 2.4 200gb - iPhone 8GB US - en een hele enge Windows bak....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 23-07-08, 01:21
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Apple werkt met Unix (dus zelfs geen Linux aftreksel) en dat kun je dus bepaald niet "proprietary" noemen integendeel zelfs want als er iets "proprietary" is dan is het Windows met al z'n smaakjes wel. Unix is een volkomen open systeem. Enige verdienste van Apple is dat ze een (nagenoeg) perfecte GUI omheen gemaakt hebben.

Apple duur? Als je appels en peren vergelijkt dan is Apple inderdaad duur maar als je gelijkwaardige systemen vergelijkt dan blijkt telkens dat apple niet wezenlijk duurder is.

Apple zeer klein bedrijfje? Ach kijk gewoon eens naar de beurswaarde en een ieder komt tot meer objectieve conclusies.

(En ik ben absoluut geen "Apple Gelovige", in tegendeel.)
Je gebruikte argumenten kloppen niet.
__________________
Are you ready for this!
  #23  
Oud 31-07-08, 18:17
stefan66 stefan66 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gent
Berichten: 21
Standaard

't blijft wel iets exclusiefs eig he, die Apple computers. Microsoft is eig softwareontwikkelaar, en de pc zelf is HP, Compaq, Dell,... terwijl Apple maakt meteen ook de pc.

't lijkt me niet dat Apple de markt van computers in het algemeen naar zich toetrekt met een ipod/iphone, dat zijn gewoon gadgets die mensen aantrekken om deze te kopen, maar niet gaat doen beslissen een mac te kopen denk ik. Ze hebben gewoon een neus voor een aantrekkelijke gadget goed te promoten. Iphones zijn nu vrij uniek, maar ten tijde van de Ipod-rage had ik al lang een Creative-speler die evenveel capaciteit had en IMO de ipod achter zich liet op gebied van geluidskwaliteit. Wat dan de hype ineens opriep met een ipod en niet met de creative toestellen weet ik niet, maar om een of andere reden slaat een Apple-voorstelling meteen aan.
  #24  
Oud 06-08-08, 06:06
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

nee, bij mij absoluut niet......
  #25  
Oud 06-08-08, 12:24
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Tja ik ben door de aanschaf van mijn ipod classic toch rond gaan neuzen en vergelijken. Kwam in aanraking met een macbook (werkt heerlijk, mijn vriendin hoor ik regelmatig vloeken als haar windowslaptop weer eens een foutmelding geeft of proggies zichzelf afsluiten) en toen was daar de iphone....en ook die doet wat ik verwacht. Werkt simpel en alles bij de hand, niet ''verstopt'' in allerlei submenu's...de 3g iphone is inmiddels besteld en de kans dat er eind dit jaar een imac komt is heel groot..
Bij mij heeft het dus wel doorgewerkt, maar ik verwacht niet dat het voor de grote massa zo werkt en dat Apple met 5 jaar MS van de mat veegt...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft ervaring met deze online aanbieder van Apple producten? Carl66 Koopinformatie Nederland 8 29-12-09 13:43
Wie heeft al een gelockte iphone 3gs uit de apple store binnen? borgqueenx Koopinformatie Nederland 5 29-06-09 17:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.