iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Japan heeft unieke iPhone (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/17166-japan-heeft-unieke-iphone.html)

iScorpio 22-07-08 23:33

Japan heeft unieke iPhone
 
Japanse iPhone-eigenaars hebben zonder het te weten een unieke versie van de populaire telefoon. Het apparaat geeft bij het nemen van een foto namelijk altijd een klikje af, ongeacht of het geluid aan of uit staat. Deze maatregel is genomen om voyeurs te ontmoedigen stiekem foto's te nemen...

In het land van de rijzende zon is het probleem met deze (voornamelijk) heren namelijk zo groot dat telefoonproducenten ervoor zorgen dat alle ingebouwde camera's geluid maken bij het maken van een foto. Sommige ontwikkelaars hebben het geluid zelfs luider gemaakt. Bij de eerste iPhone kon het geluid nog uit worden gezet, maar producent Apple is voor de 3G dus overstag gegaan.

bron: telegraaf

BadSide 22-07-08 23:35

Als je het geluid hoort is de foto al genomen, dus die ene kan alsnog wegrennen, in de tijd dat de ander reageert...

Stiruam 22-07-08 23:38

Ge-wel-dig :p prachtig om ze een uniek ding te geven vanwegen dat soort gedrag :p Maar ik denk dat elke iPhone dat heeft als ie maar op japans staat...

Greetz, Stiruam

forum.bericht 22-07-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 150794)
Ge-wel-dig :p prachtig om ze een uniek ding te geven vanwegen dat soort gedrag :p Maar ik denk dat elke iPhone dat heeft als ie maar op japans staat...
Greetz, Stiruam

Niks uniek, niks Japans! De iPhone (net als nagenoeg elke GSM) maakt dat geluid als je een foto maakt en echt niet vanwege Japanners.

Jumper2110 22-07-08 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 150808)
Niks uniek, niks Japans! De iPhone (net als nagenoeg elke GSM) maakt dat geluid als je een foto maakt en echt niet vanwege Japanners.

Niet als je hem op stil zet

Grample 23-07-08 00:01

Ik meen dat er een tooltje was te vinden in Installer die ervoor zorgden dat je die geluid niet hoorde tijdens het maken van een foto.

bzb 23-07-08 09:12

ehm plakbandje over het gat wellicht? hoor je niks meer (gratis tip voor alle mensen uit het land van de reizende zon)

Nikooos 23-07-08 10:12

Volgens mij is dat al jaaaaren zo in Japan. Daar is dit verplicht en blijkbaar dus speciaal voor de Japanse markt ingesteld.

StarlightNo1 24-07-08 15:56

In europa is het ook verplicht, mijn se K850i had het ook.

ButcherJF 24-07-08 16:21

@allen: lees eens wat Jumper2110 schrijft.....

iScorpio 24-07-08 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 152369)

En daar zullen ze in Japan nu een slimmigheid voor hebben verzonnen dat dat voor het foto nemen niks uitmaakt. Je blijft geluid houden. Zou wel een hele makkelijke oplossing zijn....

Jumper2110 24-07-08 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 152369)

Dank u voor de steun:D

Guest-20230818000136 27-07-08 09:58

die jappen zijn maar een stelletje rare knakkers. beetje upskirt foto's maken terwijl je ze ook zo op i-net kan vinden (desgewenst met paard/geit)

Amp. 27-07-08 10:01

Dud, in Nederland heb je ook telefoons waarvan het foto-neem geluidje niet uit kan hoor. Mijn 2-mobiels-terug mobieltje bijvoorbeeld :)
Blijkbaar is Japan erg strict met dat soort dingen, maar als je dus een EU/US firmware erop knalt dan doet alles het gewoon normaal (A)

roger666 27-07-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkieman (Bericht 154063)
die jappen zijn maar een stelletje rare knakkers. beetje upskirt foto's maken terwijl je ze ook zo op i-net kan vinden (desgewenst met paard/geit)

En waar komen die foto's vandaan denk je ;)?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.